Ik heb Squirt lube nu ook sinds een paar weken en breng het aan volgens boven vermelde wijze. Alleen zit er na elke rit plakjes was tussen derailleur en voorblad. Is het niet beter om de ketting weer af te nemen na het aanbrengen?hanz1963 schreef:Dat is toch het meest opvallende bij dit middel.... Sommigen roepen dat het er bij een flinke regenbui meteen afspoelt, anderen kunnen er zelfs uren mee in de modder fietsen... Het zal dus om de eigen ervaring gaan. (En misschien ook om de wijze van aanbrengen). Ikzelf ben uitgegaan van een goede basis. Dat wil zeggen
1. De ketting goed schoonmaken en ontvetten
2. De ketting goed laten drogen
3. Eerste laag aanbrengen (op elke schakel een druppel, en daana ff lekker ronddraaien). Daarna enkele uren laten drogen
4. Nog twee lagen aanbrengen, en tussentijds echt enkele uren laten drogen. Na de laatste laag weer... goed laten drogen
5. Fietsen
Daarna na elke rit de ketting afvegen en een nieuw laagje aanbrengen, en na een natte rit wel weer twee lagen.
Werkt bij mij naar tevredenheid en de aandrijving loopt soepel, geluidloos én schakelt prima..
Enig voorbehoud; ik heb met dry lube nog niet uren in de stromende regen gereden.
smeermiddel squirt dry lube
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Die vieze stukken "afgewerkte wax" zitten bij mij ook tussen de cassette-kransjes en op de voorbladen. Volgens mij niet te voorkomen. Ik denk dat dat wax is, vermengd met vuil, wat door de keting naar buiten wordt gewerkt.body schreef:Ik heb Squirt lube nu ook sinds een paar weken en breng het aan volgens boven vermelde wijze. Alleen zit er na elke rit plakjes was tussen derailleur en voorblad. Is het niet beter om de ketting weer af te nemen na het aanbrengen?hanz1963 schreef:Dat is toch het meest opvallende bij dit middel.... Sommigen roepen dat het er bij een flinke regenbui meteen afspoelt, anderen kunnen er zelfs uren mee in de modder fietsen... Het zal dus om de eigen ervaring gaan. (En misschien ook om de wijze van aanbrengen). Ikzelf ben uitgegaan van een goede basis. Dat wil zeggen
1. De ketting goed schoonmaken en ontvetten
2. De ketting goed laten drogen
3. Eerste laag aanbrengen (op elke schakel een druppel, en daana ff lekker ronddraaien). Daarna enkele uren laten drogen
4. Nog twee lagen aanbrengen, en tussentijds echt enkele uren laten drogen. Na de laatste laag weer... goed laten drogen
5. Fietsen
Daarna na elke rit de ketting afvegen en een nieuw laagje aanbrengen, en na een natte rit wel weer twee lagen.
Werkt bij mij naar tevredenheid en de aandrijving loopt soepel, geluidloos én schakelt prima..
Enig voorbehoud; ik heb met dry lube nog niet uren in de stromende regen gereden.
Overigens neem ik de ketting, na het drogen van de wax, vaak wel met een vochtige doek af.
Ik zou gewoon een droge doek gebruiken.
Het nadeel vind ik dat de tuut iets te dik is waardoor je niet makkelijk ziet wat er uitkomt. Voor de zekerheid gebruik ik structureel teveel waardoor de bus nu na twee maanden bijna leeg is
Het nadeel vind ik dat de tuut iets te dik is waardoor je niet makkelijk ziet wat er uitkomt. Voor de zekerheid gebruik ik structureel teveel waardoor de bus nu na twee maanden bijna leeg is
Ik waardeer het ambachtelijke karakter van het aanbrengen van Squirt lube, maar feit is dat het product in combinatie met natte omstandigheden alles behalve ideaal functioneert. Vorig weekend heb ik mijn fiets meegenomen naar de Ardennen en daar heb ik flink wat regen, ijzel en hagel voor de kiezen gekregen. Mijn ketting was een dag later helemaal bruin gekleurd van de roest. Mijn fietsmaat had op zijn ketting een wax van een ander merk zitten en daar was niets mee gebeurd.hanz1963 schreef:Dat is toch het meest opvallende bij dit middel.... Sommigen roepen dat het er bij een flinke regenbui meteen afspoelt, anderen kunnen er zelfs uren mee in de modder fietsen... Het zal dus om de eigen ervaring gaan. (En misschien ook om de wijze van aanbrengen). Ikzelf ben uitgegaan van een goede basis. Dat wil zeggen
1. De ketting goed schoonmaken en ontvetten
2. De ketting goed laten drogen
3. Eerste laag aanbrengen (op elke schakel een druppel, en daana ff lekker ronddraaien). Daarna enkele uren laten drogen
4. Nog twee lagen aanbrengen, en tussentijds echt enkele uren laten drogen. Na de laatste laag weer... goed laten drogen
5. Fietsen
Daarna na elke rit de ketting afvegen en een nieuw laagje aanbrengen, en na een natte rit wel weer twee lagen.
1. De ketting goed schoonmaken en ontvetten
2. De ketting goed laten drogen
3. Eerste laag aanbrengen (op elke schakel een druppel, en daana ff lekker ronddraaien). Daarna enkele uren laten drogen
4. Nog twee lagen aanbrengen, en tussentijds echt enkele uren laten drogen. Na de laatste laag weer... goed laten drogen
5. Fietsen
Daarna na elke rit de ketting afvegen en een nieuw laagje aanbrengen, en na een natte rit wel weer twee lagen.[/quote]
Ik waardeer het ambachtelijke karakter van het aanbrengen van Squirt lube, maar feit is dat het product in combinatie met natte omstandigheden alles behalve ideaal functioneert. Vorig weekend heb ik mijn fiets meegenomen naar de Ardennen en daar heb ik flink wat regen, ijzel en hagel voor de kiezen gekregen. Mijn ketting was een dag later helemaal bruin gekleurd van de roest. Mijn fietsmaat had op zijn ketting een wax van een ander merk zitten en daar was niets mee gebeurd.[/quote]
2. De ketting goed laten drogen
3. Eerste laag aanbrengen (op elke schakel een druppel, en daana ff lekker ronddraaien). Daarna enkele uren laten drogen
4. Nog twee lagen aanbrengen, en tussentijds echt enkele uren laten drogen. Na de laatste laag weer... goed laten drogen
5. Fietsen
Daarna na elke rit de ketting afvegen en een nieuw laagje aanbrengen, en na een natte rit wel weer twee lagen.[/quote]
Ik waardeer het ambachtelijke karakter van het aanbrengen van Squirt lube, maar feit is dat het product in combinatie met natte omstandigheden alles behalve ideaal functioneert. Vorig weekend heb ik mijn fiets meegenomen naar de Ardennen en daar heb ik flink wat regen, ijzel en hagel voor de kiezen gekregen. Mijn ketting was een dag later helemaal bruin gekleurd van de roest. Mijn fietsmaat had op zijn ketting een wax van een ander merk zitten en daar was niets mee gebeurd.[/quote]
Na 3 jaar niet mijn ketting/cassette te hebben gereinigd, althans niet op een manier waarbij ze niet nog op de fiets zaten, werd het hoog tijd dat eens te doen, destemeer het onmogelijk was mijn fiets nog schoon te maken zonder dat alles onder smeer kwam te zitten. Dus ik heb een paar uur flink lopen boenen en schrobben en daarna squirt aangebracht omdat ik daarover hier overwegend positieve kritieken las. Ik heb het met tussenpozen van een kwartier 3 keer aangebracht en de volgende dag nog een keer een half uurtje voordat ik ging fietsen. Daarna een uur of 2 met goed weer in het rond gereden en hij liep als een zonnetje.
Dit zal ongetwijfeld niet alleen door squirt komen, maar ook door de kilo aan Noord Hollands duinzand en smeer wat is verwijderd, enfin de eerste indruk is positief.
Dit zal ongetwijfeld niet alleen door squirt komen, maar ook door de kilo aan Noord Hollands duinzand en smeer wat is verwijderd, enfin de eerste indruk is positief.
In opvolging van mijn vorige post: na 155 km in regen, ijzel en natte sneeuw gereden te hebben bij L-B-L zaterdag, was er een dag later geen enkel plekje roest te zien op mijn ketting. De vraag is natuurlijk of dit ligt aan mijn ketting of aan squirt lube.
Ik denk eerder aan de manier van aanbrengen wat ook al eerder werd beschreven.Rey953 schreef:In opvolging van mijn vorige post: na 155 km in regen, ijzel en natte sneeuw gereden te hebben bij L-B-L zaterdag, was er een dag later geen enkel plekje roest te zien op mijn ketting. De vraag is natuurlijk of dit ligt aan mijn ketting of aan squirt lube.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
ik rijd er nu een aantal weken mee rond, zowel op MBT als met racefiets. Tenzei achteraf blijkt dat mijn ketting veel harder slijt (ga ik niet vanuit) ben ik erg tevreden.
Aangebracht na volledige ontvet beurt zoals hier eerder is beschreven.
Jammer dat het (nog) een beetje lastig verkrijgbaar is...
Aangebracht na volledige ontvet beurt zoals hier eerder is beschreven.
Jammer dat het (nog) een beetje lastig verkrijgbaar is...
Trappe doe je met je benen.