Vandaag gefietst in 2009?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Wat een onderneming Henk. En dan zeggen ze tegen mij wel eens dat ik veel lange ritten maak. Pff...400km en dan nog de nodige hoogtemeters ook. Voor welke tocht ben je ook alweer in training? Ik heb het volgens mij al eens gelezen maar ben het effe kwijt.
En die Kitzbuhler Horn van RvanE is ook een indrukwekkende prestatie. Dat is ook weer zo'n type klim die onderweg eigenlijk gewoon niet leuk is. Maar eenmaal boven natuurlijk wel als je 'm op je palmares mag bijschrijven.
En die Kitzbuhler Horn van RvanE is ook een indrukwekkende prestatie. Dat is ook weer zo'n type klim die onderweg eigenlijk gewoon niet leuk is. Maar eenmaal boven natuurlijk wel als je 'm op je palmares mag bijschrijven.
[quote="ferry1982"]gister en eergister vanuit bedoin de Ventoux beklommen zware kluif maar wel gelukt voor een 1e col [/quote]
Dan ben je helemaal klaar voor een 2e aanval op de Moskesstraat :p
Dan ben je helemaal klaar voor een 2e aanval op de Moskesstraat :p
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
[quote="Mo"]Zie ik het nou goed dat de Garmin opgeladen wordt met zo'n batterijenpakket tijdens de kebab-pauze? [/quote]
Ja, en niet alleen tijdens de kebab pauze, ook tijdens die andere!
Hetgeen de volgende statistiek opleverde:
de garmin 705:
oplaadtijd onderweg 2 AA's, 3*20 + 1*40 minuten
17 uur aan, opnameinterval per seconde
3 uur met verlichting op de laagste stand
na afloop nog 2 uur aan de usblader gehangen => garmin 25% vol => batterijen hadden nog slechts per stuk 1.29V over ( start 1.58V).
Soms heb ik het pack tijdens het rijden met 2 stropjes aan het stuur hangen en laad ik bij tijdens het rijden. Dit was een test om te zien wat het op deze manier zou brengen.
Ja, en niet alleen tijdens de kebab pauze, ook tijdens die andere!
Hetgeen de volgende statistiek opleverde:
de garmin 705:
oplaadtijd onderweg 2 AA's, 3*20 + 1*40 minuten
17 uur aan, opnameinterval per seconde
3 uur met verlichting op de laagste stand
na afloop nog 2 uur aan de usblader gehangen => garmin 25% vol => batterijen hadden nog slechts per stuk 1.29V over ( start 1.58V).
Soms heb ik het pack tijdens het rijden met 2 stropjes aan het stuur hangen en laad ik bij tijdens het rijden. Dit was een test om te zien wat het op deze manier zou brengen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
@HenkV ik was even op je blogpagina wezen kijken, jeetje wat woon jij daar mooi zeg!
Ook een knappe prestatie van die 400 km. succes met de voorbereiding op L.E.L
Vandaag weer mijn avond ronde na werk gefietst. Heerlijke inspanning maar tegenlijk
geestelijk totale ontspanning. Weers omstandigheden waren voor mij prima, en de rit
verliep ook goed. 65 km. gereden en even na achten weer thuis.
Ook een knappe prestatie van die 400 km. succes met de voorbereiding op L.E.L
Vandaag weer mijn avond ronde na werk gefietst. Heerlijke inspanning maar tegenlijk
geestelijk totale ontspanning. Weers omstandigheden waren voor mij prima, en de rit
verliep ook goed. 65 km. gereden en even na achten weer thuis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03
Vandaag maar de auto in, 'n dikke 1:40 uur heen en 2:00 uur terug om wat kilometertjes te maken rond Valkenburg.
Via routeyou.com 'n Knooppuntroute gekozen, ik had een oud mountainbike maatje mee genomen die voor het eerst op een gehuurde racefiets zat.
60 Kmtjes hebben we het volgehouden, met die 400 km van Henk daar moeten we maar "even" wachten.
Maar we hebben er van genoten, zowel van het uitzicht als het glooiende landschap,
wat is Brabant dan toch vlak.
Valkenburg, Schin op Geul, Simpelveld, Gulpen, Het Rooth, Vroenhof en nog even als slagroom op de taart De Cauberg.
Met wat biertjes en vaai een mooi uitzicht en goed gezelschap heb je een prachtige dag.
Jammer dat 't z'n hele onderneming is om dit mooie stukje Nederland te bekijken (fietsen).
Via routeyou.com 'n Knooppuntroute gekozen, ik had een oud mountainbike maatje mee genomen die voor het eerst op een gehuurde racefiets zat.
60 Kmtjes hebben we het volgehouden, met die 400 km van Henk daar moeten we maar "even" wachten.
Maar we hebben er van genoten, zowel van het uitzicht als het glooiende landschap,
wat is Brabant dan toch vlak.
Valkenburg, Schin op Geul, Simpelveld, Gulpen, Het Rooth, Vroenhof en nog even als slagroom op de taart De Cauberg.
Met wat biertjes en vaai een mooi uitzicht en goed gezelschap heb je een prachtige dag.
Jammer dat 't z'n hele onderneming is om dit mooie stukje Nederland te bekijken (fietsen).
Grt. Zapp
-
- Forum-lid
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
- Locatie: Andijk
ik heb vandaag ook maar weer eens een rondje gedaan!!!
van uit Andijk, van af hoorn in gezelschap van een fiets maat!!
Andijk, Bovenkarspel, Hoogkarspel, Venhuizen , Blokker, Hoorn ,Scharwoude, Schardam, Etersheim, Edam, Volendam. in Volendam even een bakkie gepakt en dezelfde route weer terug !!! alleen om de 100 kilometer vol te maken nog even via Enhuizen en de Oosterdijk ,
om daarna lekker thuis een badje perskindol te pakken !! veel stukken een harde wind tegen gehad maar gelukkig langs de weg hoorn Enkhuizen ruim achter in de 30 begin 40 kunnen fietsen !! met een kilometertje wandelen over de dijk kwamen we toch nog op een gemiddelde uit van 29 km in het uurover 101,9 km.
nu weer verder met de trainingen voor de 4x 50 kilometer in nijmegen de vierdaagse!
van uit Andijk, van af hoorn in gezelschap van een fiets maat!!
Andijk, Bovenkarspel, Hoogkarspel, Venhuizen , Blokker, Hoorn ,Scharwoude, Schardam, Etersheim, Edam, Volendam. in Volendam even een bakkie gepakt en dezelfde route weer terug !!! alleen om de 100 kilometer vol te maken nog even via Enhuizen en de Oosterdijk ,
om daarna lekker thuis een badje perskindol te pakken !! veel stukken een harde wind tegen gehad maar gelukkig langs de weg hoorn Enkhuizen ruim achter in de 30 begin 40 kunnen fietsen !! met een kilometertje wandelen over de dijk kwamen we toch nog op een gemiddelde uit van 29 km in het uurover 101,9 km.
nu weer verder met de trainingen voor de 4x 50 kilometer in nijmegen de vierdaagse!
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was wel heerlijk fietsweer vandaag, maar nadeel is dat het weer ontzettend veel drukte op de weg met zich meebrengt, zeker op zo'n vrije dag als vandaag.
Nou ging ik ook de verkeerde kant op (rondje Hoek v. Holland, door de duinen vanaf kijkduin)
Af en toe rustig fietsen heb ik geen problemen mee, maar ideaal is het niet.
Nou ging ik ook de verkeerde kant op (rondje Hoek v. Holland, door de duinen vanaf kijkduin)
Af en toe rustig fietsen heb ik geen problemen mee, maar ideaal is het niet.
Alles is relatief
Vanochtend 6 uur op pad gegaan vanuit Sassenheim. Doel: Leeuwarden.
Uiteindelijk met wat om rijden in de buurt van Petten 190 km op de klok. Tevens een nieuw snelheidsrecord, 30,9 km/h gemiddeld, en dat in mijn eentje. Had wel veel wind mee, was wel erg lekker op de afsluitdijk. Uiteindelijk ruim 6 uur op de fiets gezeten. Mijn bips voelt het nog..
Nog wat cijfertjes:
6087 kcal
146 bpm avg, max. 160 (D1: 142-158)
rijtijd: 06:07:09
De route die ik heb gereden:
S'heim-Voorhout-Lisse-De Zilk-Vogelenzang-Aerdenhout-Overveen-Bloemendaal
-Santpoort-Driehuis-Velsen (pontje)
Beverwijk-Heemskerk-Castricum-Egmond-Bergen-Schoorl-Camperduin-Petten-
Het Zand-Anna Paulowna-Van Ewijcksluis-Hippolytushoef-Den Oever-Zurich-Harlingen-Franeker-Dronrijp-Deinum-Leeuwarden.
Uiteindelijk met wat om rijden in de buurt van Petten 190 km op de klok. Tevens een nieuw snelheidsrecord, 30,9 km/h gemiddeld, en dat in mijn eentje. Had wel veel wind mee, was wel erg lekker op de afsluitdijk. Uiteindelijk ruim 6 uur op de fiets gezeten. Mijn bips voelt het nog..
Nog wat cijfertjes:
6087 kcal
146 bpm avg, max. 160 (D1: 142-158)
rijtijd: 06:07:09
De route die ik heb gereden:
S'heim-Voorhout-Lisse-De Zilk-Vogelenzang-Aerdenhout-Overveen-Bloemendaal
-Santpoort-Driehuis-Velsen (pontje)
Beverwijk-Heemskerk-Castricum-Egmond-Bergen-Schoorl-Camperduin-Petten-
Het Zand-Anna Paulowna-Van Ewijcksluis-Hippolytushoef-Den Oever-Zurich-Harlingen-Franeker-Dronrijp-Deinum-Leeuwarden.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 25 jun 2007 21:46
Vandaag heerlijk in het zonnetje een rondje Rotte met 28 km/u gereden. Ook nog een stopje appeltaart gemaakt omdat het zulk mooi weer was!
Was een heerlijk rondje uitrijden na een fikse week fietsen.
Was een heerlijk rondje uitrijden na een fikse week fietsen.
Het is altijd feest op de Laen
Nou, ik was donderdag eigenlijk van plan de SRC te rijden, maar hartsikke vol geparkeerd
bij het Mecc in Maastricht.
Veel te druk voor mij, dus huiswaarts gereden en s'avonds wat halter trainging gedaan.
Vandaag dan een ronde naar midden Limburg gereden. Lekker weertje, veel wind waar ik
flink tegenaan moest gaan. 120 km. Hf gem. 147 valt me toch mee zo.
bij het Mecc in Maastricht.
Veel te druk voor mij, dus huiswaarts gereden en s'avonds wat halter trainging gedaan.
Vandaag dan een ronde naar midden Limburg gereden. Lekker weertje, veel wind waar ik
flink tegenaan moest gaan. 120 km. Hf gem. 147 valt me toch mee zo.
420e i.p.v. 211e bij Stefan Rooks Classic, 170 km en 2400 HM
Ik had er weer eens zin in, 08.30 starten en 160 km een mooie afstand. En omdat ik voorin wilde staan was ik vlak voor achten aan de start, dom dom dom niet goed gelezen, de start was om 08.00 en dat betekende dat ik achter in het peleton stond. De gedachte dat we met een meute renners eens flink gingen rammen in de Ardennen maakte me nerveus. De startbel gaat, poef de kop van het peloton verdwijnt met 40 in het uur aan de horizon , net buiten Maastricht is mijn hartslag al weer op 180 slagen per minuut aangekomen en ik rij met een aantal rappe mannen EN vrouwen naar de kop, net voor de eerste klim vind ik de aansluiting !!! Das dus 20 km achtervolging omdat ik niet voorin stond!!
Na de klim een stuk glooiend, de groep rijd hier 40 á 50 in het uur en het wegdek is heel slecht. Omdat mijn voorgangers even geen seintje gaven zag ik die enorme kuil in het wegdek veel te laat en stond ik dan ook na 35 km met een klapband langs de kant.
Het wisselen van en binnenbandje koste mij ca. 6.15 (op data in fietscomputer terug te halen) minuten en vier groepjes renners.
Vervolgens tracht ik weer in mijn ritme te komen, met de gedachte dat ik de kopgroep niet mee zal zien. Ik race weer en werk me naar voren. Het klimmen gaat niet geweldig, maar op de vlakke stukken en in de afdaling zit het tempo er goed in.
Tot Spa, want daar heeft de plaatselijke politie de bordjes van de bepijling weggehaald, hufters.
Na wat gekloot, waarbij ik wederom tijd verlies, vind ik de weg naar De Redoute. Mijn hemel wat ging deze slecht, pfff.
Als een lijk kom ik boven , sla bij de verzorging 2 watertjes naar binnen en rij verder. Eindelijk een forse afdaling, helaas met een enorme put in de weg die ik met 60 in het uur miste, wederom bandje wisselen, dit bandje had ook een slank ventiel waardoor ik met mijn pompje het bandje niet kon oppompen .Dit geintje koste me 17 minuten. Alle inspanning voor niets, dan maar genieten van het weer .
Na het vrouwtje gebeld te hebben, wederom op pad. In de eerste klim na de reparatie, blijkt mijn binnenband er niet goed in te liggen en bovenop de klim maar direct weer bedelen om een pomp, mijn band leeg laten lopen en weer alles goed maken , wederom 4 minuten weg! Daarna maar rap door, Ik rij nu weer een berg renners voorbij, krukken, maar ook goede rennens. Het laatste stuk gaat weer met dik 30 km/h in het uur en vanuit Warsage naar Maastricht met 35 km/h. Uiteindelijk toch een gemiddelde van 30 op de teller. Dit heeft me toch nog een goed gevoel gegeven over de rit
Uiteindelijk dus 420e indien ik de tijden verreken kom ik uit op een 211e plek
Zonder pech en geemmer met bewegwijzering, zou dit nog wel eens wat hoger hebben kunnen liggen.
Ik had er weer eens zin in, 08.30 starten en 160 km een mooie afstand. En omdat ik voorin wilde staan was ik vlak voor achten aan de start, dom dom dom niet goed gelezen, de start was om 08.00 en dat betekende dat ik achter in het peleton stond. De gedachte dat we met een meute renners eens flink gingen rammen in de Ardennen maakte me nerveus. De startbel gaat, poef de kop van het peloton verdwijnt met 40 in het uur aan de horizon , net buiten Maastricht is mijn hartslag al weer op 180 slagen per minuut aangekomen en ik rij met een aantal rappe mannen EN vrouwen naar de kop, net voor de eerste klim vind ik de aansluiting !!! Das dus 20 km achtervolging omdat ik niet voorin stond!!
Na de klim een stuk glooiend, de groep rijd hier 40 á 50 in het uur en het wegdek is heel slecht. Omdat mijn voorgangers even geen seintje gaven zag ik die enorme kuil in het wegdek veel te laat en stond ik dan ook na 35 km met een klapband langs de kant.
Het wisselen van en binnenbandje koste mij ca. 6.15 (op data in fietscomputer terug te halen) minuten en vier groepjes renners.
Vervolgens tracht ik weer in mijn ritme te komen, met de gedachte dat ik de kopgroep niet mee zal zien. Ik race weer en werk me naar voren. Het klimmen gaat niet geweldig, maar op de vlakke stukken en in de afdaling zit het tempo er goed in.
Tot Spa, want daar heeft de plaatselijke politie de bordjes van de bepijling weggehaald, hufters.
Na wat gekloot, waarbij ik wederom tijd verlies, vind ik de weg naar De Redoute. Mijn hemel wat ging deze slecht, pfff.
Als een lijk kom ik boven , sla bij de verzorging 2 watertjes naar binnen en rij verder. Eindelijk een forse afdaling, helaas met een enorme put in de weg die ik met 60 in het uur miste, wederom bandje wisselen, dit bandje had ook een slank ventiel waardoor ik met mijn pompje het bandje niet kon oppompen .Dit geintje koste me 17 minuten. Alle inspanning voor niets, dan maar genieten van het weer .
Na het vrouwtje gebeld te hebben, wederom op pad. In de eerste klim na de reparatie, blijkt mijn binnenband er niet goed in te liggen en bovenop de klim maar direct weer bedelen om een pomp, mijn band leeg laten lopen en weer alles goed maken , wederom 4 minuten weg! Daarna maar rap door, Ik rij nu weer een berg renners voorbij, krukken, maar ook goede rennens. Het laatste stuk gaat weer met dik 30 km/h in het uur en vanuit Warsage naar Maastricht met 35 km/h. Uiteindelijk toch een gemiddelde van 30 op de teller. Dit heeft me toch nog een goed gevoel gegeven over de rit
Uiteindelijk dus 420e indien ik de tijden verreken kom ik uit op een 211e plek
Zonder pech en geemmer met bewegwijzering, zou dit nog wel eens wat hoger hebben kunnen liggen.
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.