Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 14 mar 2010 21:07

[quote="Diogenes"]Ik ben een paar keer opgemeten door verschillende vakhandels en kreeg elke keer een ander advies mee.[/quote]

Als je eenmaal een fiets hebt waarop je goed zit is het alleen een kwestie van de geometrie vergelijken en je weet wat je hebben wilt! Dus m.a.w. meten is alleen belangrijk voor beginnende fietsers.
No pain no gain, no guts no glory!

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 29 mar 2010 21:35

My two cents over Vos.

Ik heb m'n eigen fiets via Marktplaats gevonden. Een vriend van mij is net begonnen en wilde ook een nieuwe fiets, maar heeft door omstandigheden geen tijd om op Marktplaats op een mooie fiets te wachten. Dus zijn we naar Vos gegaan.

Opdracht: Fiets voor onder 1000 euro met volledige 105-groep/triple en geen slechte onderdelen. Dat is gelukt, maar je moet daar gewoon oppassen.

Ik heb bijvoorbeeld een fiets geheel 105 afgemonteerd gezien met remhoeven uit verschillende jaren. Niet slecht, maar ook niet wat je verwacht. De jongens die daar rondlopen zijn geen Nederlanders, dus je verstaat ze niet altijd evengoed en een vergissing is dus zo gemaakt. Ook is er zoveel aanbod, dat je het overzicht snel verliest. De fietsen staan niet netjes gesorteerd en dat is ook niet hun bedoeling. Het is massaverkoop. Soms zijn het koopjes, soms wat minder.

Als je niet weet welke fiets je nodig hebt (bijvoorbeeld een eerste fiets) zou ik naar de lokale fietsenmaker gaan. Als je weet wat je precies wilt zijn Vos en the Interweb een gunstig alternatief. Of wachten tot de bladeren vallen. Dan gaan de prijzen mee.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

ronnywilier
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010 23:44

ronnywilier 22 apr 2010 02:20

Heb vandaag bij Vos een Wilier Izoard gekocht met Centaur en Fulcrum 3 wielen.
Was een beetje huiverig na alle verhalen hier maar moet zeggen ben er top geholpen.
Ik heb niets gemerkt van alle opmerkingen hier.
Hoe de service is weet ik uiteraard nog niet maar hou jullie op de hoogte.
Ze hebben er trouwens spullen genoeg.
Heb mijn ogen uitgekeken en had een bakje nodig tegen het kwijlen.
Ronnywilier

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 apr 2010 09:20

>Hoe de service is weet ik uiteraard nog niet maar hou jullie op de hoogte.
Laat mij gokken: je bent vast wildenthousiast.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39512
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2010 09:54

:D :D
Less is bore

nick-yan
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 jun 2008 21:37

nick-yan 22 apr 2010 17:55

ik ken iemand die heeft wil een fiets bij vos kopen, hij had gebeld of de fietser in zijn maat is. ze zijden van ja, hij heeft zijn oude racefiets verkocht komt ie bij vos hebben ze de fiets blijkbaar toch niet en nu zit ie al 1.5 maanden zonder racefiets omdat ie pas in mei weer binnen komt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 22 apr 2010 17:56

[quote="nick-yan"]ik ken iemand die heeft wil een fiets bij vos kopen, hij had gebeld of de fietser in zijn maat is. ze zijden van ja, hij heeft zijn oude racefiets verkocht komt ie bij vos hebben ze de fiets blijkbaar toch niet en nu zit ie al 1.5 maanden zonder racefiets omdat ie pas in mei weer binnen komt.[/quote]

Lol, dat is dan de eigen domme fout van die persoon :p
Hier kun je vos niks kwalijk nemen hoor :)

ronnywilier
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010 23:44

ronnywilier 29 apr 2010 01:17

Ja diogenes dat kan je wel zeggen.
Was niet helemaal gelukkig met mijn fiets.
Had geen goed gevoel bij de maat.
Heb ze gebeld met dit verhaal en kon terugkomen om de boel nog eens na te meten.
Was er door de file pas om 20.30 op vrijdag avond.
Geen probleem na het meten toch een kleinere fiets.
Zonder problemen begonnen ze om 21.10 uur nog mijn fiets te bouwen.
Moet zeggen heb ik nog niet eerder meegemaakt ook niet bij de (topzaak) waar ik vroeger altijd kwam.
Met 2 man hebben ze aan mijn fiets gewerkt en kon naar huis met mijn nieuwe fiets.
Alles top afgesteld en rijdt als een kogel.
Ja ik ben erg blij dat ik mijn fiets bij Vos gekocht heb.
En voor de azijn zijkerds onder ons (lees Fm's) als jullie niet met zijn prijs meekunnen en daarom jullie handel naar hem zien gaan ga dan eens met je importeur praten.
Misschien kan je ook wel een leukere korting krijgen als je meer inkoopt.
Het is nou eenmaal nog steeds zo met geld maak je geld.
Ronnywilier

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 apr 2010 01:31

Wat toevallig, weer iemand met een nieuw account. :rolleye: En dan zo'n opmerking over zogenaamde andere FM's...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 29 apr 2010 12:58

Ik moet me toch vergissen als fietsenmakers niet in de minderheid zijn op dit forum. En klagers over De Vos zijn in de meerderheid t.o.v. enthousiastelingen (die 1 of 2 posts op hun naam hebben). You do the math.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 02 mei 2010 14:28

Net even gebeld met Vos over hun Sidi genius 5.2, waarbij mij werd verteld dat mijn maat in voorraad was. Heb daarna nog gevraagd naar pedalen en die jongen zei dat ze alles op voorraad hadden en dat ik maar moest mailen. Vervolgens begon ik een zin, maar hij had in de tussentijd al opgehangen. Einde gesprek!
Nu zullen ze het daar op zo'n koopzondag best druk kunnen hebben, maar netjes is het natuurlijk niet.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 03 mei 2010 23:22

[quote="Ronnywilier"]Ja diogenes dat kan je wel zeggen.
Was niet helemaal gelukkig met mijn fiets.
Had geen goed gevoel bij de maat.
Heb ze gebeld met dit verhaal en kon terugkomen om de boel nog eens na te meten.
Was er door de file pas om 20.30 op vrijdag avond.
Geen probleem na het meten toch een kleinere fiets.
Zonder problemen begonnen ze om 21.10 uur nog mijn fiets te bouwen.
Moet zeggen heb ik nog niet eerder meegemaakt ook niet bij de (topzaak) waar ik vroeger altijd kwam.
Met 2 man hebben ze aan mijn fiets gewerkt en kon naar huis met mijn nieuwe fiets.
Alles top afgesteld en rijdt als een kogel.
Ja ik ben erg blij dat ik mijn fiets bij Vos gekocht heb.
En voor de azijn zijkerds onder ons (lees Fm's) als jullie niet met zijn prijs meekunnen en daarom jullie handel naar hem zien gaan ga dan eens met je importeur praten.
Misschien kan je ook wel een leukere korting krijgen als je meer inkoopt.
Het is nou eenmaal nog steeds zo met geld maak je geld.[/quote]

[quote="Amclassic-fan"]Wat toevallig, weer iemand met een nieuw account. :rolleye: En dan zo'n opmerking over zogenaamde andere FM's...[/quote]

Ja, maar in die tekst zit maar één taalfaut, dus dat kan niet iemand uit Zwanenburg zijn.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Plaats reactie