Basso
Beetje ranker maar voor de rest zijn de verschillen met een Venge bijvoorbeeld maar klein. Niet makkelijk voor een wat exclusiever merk om je differentiatie in stand te houden in de markt van de (semi-) aero fietsen.
Laatst gewijzigd door raven14 op 06 jan 2020 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
De Venta 2020 purple edition is wel een mooie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zou persoonlijk ook voor zo’n kleur kiezen ipv zilvergrijs.
Less is bore
Ik vind dat (half)mat zilvergrijs net super mooi
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gelukkig verschillen smaken, anders reden we allemaal op een mat zwarte Specanyondale met Ultegra.....
*schrikt ineens wakker uit een nachtmerrie*
*schrikt ineens wakker uit een nachtmerrie*
Less is bore
Ik heb al een titanium fiets, deze past daar qua kleur dan wel weer mooi bij.
De Venta is qua geometrie hetzelfde en ik denk dat het frame misschien iets zwaarder is, maar dat er weinig verschil in zit. Het verschil zit hem meer in het stuur en zadelpen (carbon vs aluminium) en de stuurpen (Basso vs Microtech). Ook de wielen van de Astra zijn 300 gram lichter.
Vooralsnog is de Venta niet als frameset te koop en ook niet met Di2 aan te schaffen, ook al is het frame er wel geschikt voor.
De Venta is qua geometrie hetzelfde en ik denk dat het frame misschien iets zwaarder is, maar dat er weinig verschil in zit. Het verschil zit hem meer in het stuur en zadelpen (carbon vs aluminium) en de stuurpen (Basso vs Microtech). Ook de wielen van de Astra zijn 300 gram lichter.
Vooralsnog is de Venta niet als frameset te koop en ook niet met Di2 aan te schaffen, ook al is het frame er wel geschikt voor.
-
- Forum-lid
Ik heb een Astra uit 2010 en een Venta uit 2019. Deze is wel opgebouwd, maar na 2 korte proefritjes nog niet echt buiten geweest.
Ook heb ik een Astra uit 2011 en een Astra uit 2016 gehad. Deze zijn verkocht.
Zelf merk ik niet veel verschil tussen de beide frames. Basso maakt zijn frames met een hoge bracketstijfheid.
Voor mij niets anders meer.
Alle frames zijn overigs gewoon als frameset aangeschaft. Een frame zelfs in Belgie gehaald omdat de prijs daar ca 500 euro lager lag dan bij de dealer in NL.
Ook heb ik een Astra uit 2011 en een Astra uit 2016 gehad. Deze zijn verkocht.
Zelf merk ik niet veel verschil tussen de beide frames. Basso maakt zijn frames met een hoge bracketstijfheid.
Voor mij niets anders meer.
Alle frames zijn overigs gewoon als frameset aangeschaft. Een frame zelfs in Belgie gehaald omdat de prijs daar ca 500 euro lager lag dan bij de dealer in NL.