Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 28 jul 2008 14:27

Zullen we nu dan maar over Jan Mulder beginnen? Eerst bij Smeets, de volgende dag bij de Belg. Ik zeg maar zo, op de valreep bleek dat het nog erger kon...
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 28 jul 2008 14:36

Gisteravond bij de Belg kwam er niet zoveel zinnigs uit Jan Mulder. Hij vond Evans een middelmatig coureur die niet te vergelijken was met Eddy Merckx. Tja, dat lijkt me ook een beetje een zinloze vergelijking.

Bij Smeets heb ik 'm niet gezien, maar ik weet niet hoe ik me de combinatie Smeets en Mulder voor moet stellen. Waarschijnlijk als een nachtmerrie.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 jul 2008 14:49

Jan Mulder mag van mijn part zijn ding doen in voetbalprogramma's (en daar pik ik af en toe iets van mee; zijn zoon vind ik een droevig afkooksel trouwens), maar in wielerprogramma's moet hij wegblijven!!

Hij noemde Sastre maar een matige renner zonder uitstraling, en herkauwde op de VRT wat hij daags tevoren bij Mart Smeets zei... maar plots, na een portret van Sastre en zijn ouders op de VRT, moest hij zijn mening herzien en zag hij toch de prachtige soberheid van de sportman Sastre in. Nu zou Mulder best beter even goed het wielrennen volgen voor hij zijn mening afvuurt.

Je zou het zowaar op de heupen krijgen als nota bene hij Cadel Evans van arrogantie beschuldigt. Ten eerste vond ik het zenuwachtige gedrag van Evans in de tweede Tourhelft totaal ON-Evans (normaal is ie een relaxte kerel, en blijkbaar heeft de druk hem in de Tour verandert), dus echt representatief voor de man vond ik het niet. Maar ten tweede is Mulder zélf de arrogantie zelve... je moet weten hoe hij in het Tourprogramma geraakt is. Al 2 jaar vragen ze hem om eens langs te komen, maar het is hem steeds maar te minnetjes. Dit weekend hapte hij toch toe nadat de VRT aan Mulder en diens eega een duur weekendje Parijs betaalde (een van de weinige gasten die zo vet betaald naar de Tour komt: de meeste komen graag zonder veel poeha). Als puntje bij paaltje komt is hij er toch dat weekend, en hapt ie nog even toe om daags voordien bij Smeets te gaan zitten: lol... de VRT betaalt hem een duur weekend en ziet de primeur "Mulder in een Tourprogramma" naar de NOS gaan :) Hoezo wat heeft Mulder ons te leren wat arrogante sporters zijn? Hij was een voetballer!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 28 jul 2008 14:50

Gister was de laatste uitzending bij de Belg met Jan Mulder inderdaad niet bijster geweldig, behalve dan het moment dattie ineens Sastre de lucht in ging hemelen, na het zien van het interview met de ouders van Sastre, geweldig! En volgens mij had Jan een snuif genomen! Hij zat zo aan zijnne neus ;-)

Vond gister de afsluiting bij de Belg veel mooier als bij Mart. De Belg sloot af met een bedankwoord aan alle medewerkers aan Tour 2008 en Mart had weer eens een of andere mysterieuze afsluiting.

God zij dank dat de tour over is en dus Mart opgerot is! Voorlopig dan.......

eelcoz

eelcoz 28 jul 2008 14:54

Voor Mart zit het wielerseizoen er weer op nadat het ruim 3 weken geleden begonnen was.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 31 jul 2008 13:22

C a s r a n schreef:Jan Mulder mag van mijn part zijn ding doen in voetbalprogramma's (en daar pik ik af en toe iets van mee; zijn zoon vind ik een droevig afkooksel trouwens), maar in wielerprogramma's moet hij wegblijven!!

Hij noemde Sastre maar een matige renner zonder uitstraling, en herkauwde op de VRT wat hij daags tevoren bij Mart Smeets zei... maar plots, na een portret van Sastre en zijn ouders op de VRT, moest hij zijn mening herzien en zag hij toch de prachtige soberheid van de sportman Sastre in. Nu zou Mulder best beter even goed het wielrennen volgen voor hij zijn mening afvuurt.

Je zou het zowaar op de heupen krijgen als nota bene hij Cadel Evans van arrogantie beschuldigt. Ten eerste vond ik het zenuwachtige gedrag van Evans in de tweede Tourhelft totaal ON-Evans (normaal is ie een relaxte kerel, en blijkbaar heeft de druk hem in de Tour verandert), dus echt representatief voor de man vond ik het niet. Maar ten tweede is Mulder zélf de arrogantie zelve... je moet weten hoe hij in het Tourprogramma geraakt is. Al 2 jaar vragen ze hem om eens langs te komen, maar het is hem steeds maar te minnetjes. Dit weekend hapte hij toch toe nadat de VRT aan Mulder en diens eega een duur weekendje Parijs betaalde (een van de weinige gasten die zo vet betaald naar de Tour komt: de meeste komen graag zonder veel poeha). Als puntje bij paaltje komt is hij er toch dat weekend, en hapt ie nog even toe om daags voordien bij Smeets te gaan zitten: lol... de VRT betaalt hem een duur weekend en ziet de primeur "Mulder in een Tourprogramma" naar de NOS gaan :) Hoezo wat heeft Mulder ons te leren wat arrogante sporters zijn? Hij was een voetballer!



Mag je tegenwoordig je mening niet herzien na het zien van nieuwe informatie?

Daarbij snap ik niet waarom de Belgen zo graag een aantal jaar aan Mulder gaan trekken om hem naar de tour te halen. Waarom een voetbal analyticus.............

Overigens zou ik niet te snel generaliseren over voetballers. Er zijn tal van stervoetballers die geen haantjes gedrag vertonen. (v/d Sar is hierdoor een cultheld in NL). Dan nog maar niet te spreken over eene Lance A. en Kim K....
Train ze!

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 31 jul 2008 13:35

Evers schreef: Daarbij snap ik niet waarom de Belgen zo graag een aantal jaar aan Mulder gaan trekken om hem naar de tour te halen. Waarom een voetbal analyticus.............




Lijkt mij wel wat. een soort intersportieve becommentariering.

Ducrot voor het voetbal, Ria Visser voor het Rugby

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 jul 2008 13:40

Evers schreef:1. Mag je tegenwoordig je mening niet herzien na het zien van nieuwe informatie?

2. Daarbij snap ik niet waarom de Belgen zo graag een aantal jaar aan Mulder gaan trekken om hem naar de tour te halen. Waarom een voetbal analyticus.............

3. Overigens zou ik niet te snel generaliseren over voetballers. Er zijn tal van stervoetballers die geen haantjes gedrag vertonen. (v/d Sar is hierdoor een cultheld in NL). Dan nog maar niet te spreken over eene Lance A. en Kim K....



1. Geen probleem met het herzien van meningen, maar als je bij elke mening van die vent de indruk hebt dat ze gemaakt is vooraleer hij 5 seconden nadacht... sja, dan hekel je wel eens dat ie meningen moet herzien, zeker als hij bijzonder gratuit iemand afkraakte.

2. Om een of andere reden spreekt die Mulder aan. 't Is eigenlijk de essentie van die Tourprogramma's geworden om er mensen bij te halen die niet zoveel met wielrennen te zien hebben, en soms draait dat nog mooi uit ook hoor. Niet met Mulder dus.

3. Weet ik wel... Ik heb zelf ook een profvoetballer als een van mijn beste vrienden (doodeenvoudige jongen), en zat op zijn huwelijk vorige maand tussen allemaal RodaJC-spelers. Viel heel goed mee hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 31 jul 2008 13:57

hij orakelde ook nog dat CSC de kaart Andy Schleck i.p.v. Sastre uit had moeten spelen op l'Alpe, "ongeacht of hij 10 minuten achter staat in het klassement". hoe kan iemand deze man dan nog serieus nemen over wielrennen?
t.a.f.k.a.e.h.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 31 jul 2008 14:10

haha oke, nee dat valt niet goed te praten.. :D
Train ze!

vianerone
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 feb 2008 21:55

vianerone 01 aug 2008 11:36

Mulder bij Smeets was geen goede uitzending. Maar dat lag niet aan Mulder en dat lag ook niet aan Smeets. Dat lag namelijk aan Jan Jansen, de man die als een doodgedraaide goedkope zomerhit begint te vervelen na zijn zoveelste verschijning op de NOS. Ja, het was 40 jaar geleden, maar dat hoeft toch niet 3 tourweken lang op de buis? Als je het over een betweterige -, in de reden vallende -, zelf ingenomen persoon hebt dan is het die JJ wel. Mulder kreeg geen kans iets te zeggen (stond ook nog een mooie stukje van Nico Dijkshoorn over in de V-krant).

Verder kijk ik graag naar Smeets. Alleen vind ik dat het de laatste jaren wel minder wordt. De beginjaren van de avondetappe ademden een sfeer van mediterane wielerliefde die zijn weerga niet kent. Hiermee heeft Smeets een soort programma ontwikkeld dat in de sportverslaggeving nog niet bestond. Het is op voetbalgebied overgenomen door Barend &VD, en de Belg heeft ook zo'n programma ontwikkeld (waar ik tegenwoordig trouwens graag naar kijk, het gaat wat meer over wielrennen nam.).

Maar nu is de nieuwigheid er een beetje af en zijn alle achter de schermen onderwerpen wel zo'n beetje aan de orde geweest. Als dan de koers niet spannend of heroiek genoeg is, ben je snel uitgekletst en val je in herhaling. Tijd voor iets nieuws dus.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 01 aug 2008 11:48

Over achter de schermen gesproken:

Ik heb even staan kijken op de Champs afgelopen zaterdag (tijdens die uitzending met JJ en Jan), maar Mart is in het echt net zo'n nare man als op TV. De manier alleen al hoe hij de set op kwam lopen. Alsof hij Lodewijk XIII zelf was. Verschrikkelijk.
En dan JJ! Wat hierboven al gezegd is. Die man is zoooooo vol van zichzelf, het is net Mart. Ik kon die man al niet luchten of zien, en nu helemaal niet meer. Neem van mij aan; wat je in beeld ziet is nog maar half zo erg als wat je buiten beeld te zien zou krijgen.

(sorry, moest er even uit)

Plaats reactie