Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 sep 2008 23:09

[quote="Ted038"][quote="yugor"]Garanties maak ik me nooit zo druk om (meestal gaat iets pas stuk als de garantie is afgelopen) en ik neem aan dat als er toch iets mee is ik gewoon naar Garmin NL kan stappen. :)
[/quote]
zeg dat niet te hard :/ amerikaanse garmin toestellen worden ook geweigerd door sailtron, de nl importeur van garmin. Dacht dat je deze dan wel naar Ebgeland kon opsturen ipv amerika....[/quote]

Volgens mij kost opsturen naar UK niet veel meer dan binnen Nederland, als je toch mail order besteld dan maakt het volgens mij voor service en garantie niets uit waar je iets in de EU koopt.
Afbeelding

yugor
Forum-lid

yugor 06 sep 2008 23:30

[quote="Lowermate"][quote="yugor"]Garanties maak ik me nooit zo druk om (meestal gaat iets pas stuk als de garantie is afgelopen) en ik neem aan dat als er toch iets mee is ik gewoon naar Garmin NL kan stappen. :)

(had trouwens niet eens aan de oplader gedacht, maar bij het uitpakken bleek dat de UK steker gelukkig om te wisselen was voor een gewone NL steker :D )

[/quote]

Bedoel je dat er toch een NL stekker bij zat ?
[/quote] Yep - er zat zowel een UK als een EU stekker bij.

whocares
Forum-lid

whocares 07 sep 2008 08:50

270 pond = 270 : 4 x 5 = € 337 tegenover € 398 bij Futurumshop . Koop je daar dus je CN dan ben je € 30 meer kwijt , uiteindelijke verschil blijft dan € 31 .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

yugor
Forum-lid

yugor 07 sep 2008 13:34

[quote="who cares"]270 pond = 270 : 4 x 5 = € 337 tegenover € 398 bij Futurumshop . Koop je daar dus je CN dan ben je € 30 meer kwijt , uiteindelijke verschil blijft dan € 31 .[/quote]
? Dit zie ik niet - Handtec heeft CN europe op SD voor 80EUR (65 pond), bij futurum zie ik alleen de DVD versie erbij voor 140 EUR
www.hartslagmetershop.nl daarentegen heeft misschien ook een goede deal als je niet teveel kwijt wil zijn - 39EUR voor CN benelux+france op SD.

(ik snap wel ineens waarom het maken van routes in mapsource niet populair is - dat kan nl. niet met de SD versie )

whocares
Forum-lid

whocares 07 sep 2008 14:54

In de Edge moet je toch de MicroSD hebben . Op de Engelse site zag in de aanbieding dat ze de CD-rom versie van UK en Ierland aanboden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ted038
Forum-lid

ted038 07 sep 2008 17:03

[quote="ericpeters"][quote="Ted038"][quote="yugor"]Garanties maak ik me nooit zo druk om (meestal gaat iets pas stuk als de garantie is afgelopen) en ik neem aan dat als er toch iets mee is ik gewoon naar Garmin NL kan stappen. :)
[/quote]
zeg dat niet te hard :/ amerikaanse garmin toestellen worden ook geweigerd door sailtron, de nl importeur van garmin. Dacht dat je deze dan wel naar Ebgeland kon opsturen ipv amerika....[/quote]
Volgens mij kost opsturen naar UK niet veel meer dan binnen Nederland, als je toch mail order besteld dan maakt het volgens mij voor service en garantie niets uit waar je iets in de EU koopt.
[/quote]
kleine nuance : ALS sailtron ze accepteert, kan/mag je de gps dus gewoon inleveren bij je gps winkel (in mijn geval die ene uit Rijssen) ipv op te moeten sturen ;)
Zelf inleveren ipv opsturen naar Engeland geeft mij in ieder geval een beter gevoel ( maar daar heb ik dan ook voor betaald ;) )

lowermate
Forum-lid

lowermate 07 sep 2008 17:13

Bedoel je dat je een in Engeland gekochte garmin gewoon bij elke NL winkel mag inleveren mocht er iets zijn en dat valt dus ook onder de NL garantie ?
Cannondale Synapse Ultegra

mbl
Forum-lid

mbl 08 sep 2008 00:18

[quote="hendrikjan"]Als je dan verkeerd rijdt, navigeert ie je dan ook weet reug naar de route .. of zegt ie alleen maar dat je verkeerd zit?
[/quote]

Maar dan heb je toch wel de CityNavigator kaarten voor nodig als ik me niet vergis. De Topo kaarten kunnen geen routes (her)berekenen.
Cervelo R3 / Campa Chorus / Easton EC90

ted038
Forum-lid

ted038 08 sep 2008 02:36

[quote="Lowermate"]Bedoel je dat je een in Engeland gekochte garmin gewoon bij elke NL winkel mag inleveren mocht er iets zijn en dat valt dus ook onder de NL garantie ?[/quote]

nee, ik bedoel dat sailtron alleen in nl bij officiele verkooppunten gekochte edges accepteert qua garantie.
In dat geval moet je niet vergelijken tussen "per post naar nl bedrijf per post naar Engeland" maar " afgeven bij winkel in NL per post naar Engeland". Dit geldt dus alleen bij ECHTE winkels of webwinkels met vast afgifte-adres.

De garantie bij een in engeland gekochte gps gaat dus via die britse gps-winkel (in eerste instantie)

In geval van amerikaanse gps-sen is allemaal vrij lastig en niet echt een toppunt van "wereldwijde open economie" maar zo denkt garmin gedeeltelijk de grijze import te voorkomen, omdat op diverse continenten andere prijzen gelden.
Britse gpssen zijn iets makkelijker omdat het binnen de E.U. valt , dus een risico op een importheffing is er niet.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 08 sep 2008 19:10

vr 1: Kan hij ook navigeren tijdens het laden? En wat is de benodigde ingansspanning?
vr 2: laadt hij ook op via de usb en kan die ook op dat moment navigeren?

Gedachte is om hem aan te sluiten op een naafdynamo. Die heeft overdag toch niets te doen. Kan die mooi de Garmin opladen. Schemaatjes heb ik gevonden voor dynamo -> usb en dynamo -> laadspanning.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 08 sep 2008 22:16

[quote="HenkV"]vr 1: Kan hij ook navigeren tijdens het laden? En wat is de benodigde ingansspanning?
vr 2: laadt hij ook op via de usb en kan die ook op dat moment navigeren?

[/quote]

vr1 : Ik heb hem net aan mijn PC gehangen via USB om te laden. Het lukt mij niet om hem in een normaal menu of navigatiescherm te krijgen. Het antwoord is dus NEE. Bednodigde spanning ??? Standaard USB??
vr2: Hij laadt ook via USB. Je kan dan niet navigeren.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 08 sep 2008 22:35

Sorry dat ik onduidelijk was, ik bedoel bij 1 gewoon laden via de oplader, dus niet via usb. Tenminste ik neem aan dat dat kan?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie