Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 17 mei 2009 00:43

BeOne met Sram Red.

Jammer toch dat sommige kopers van deze combinatie dit gedaan hebben bij een adres dat niet kundig is wat betreft het fine tunen van een BeOne Rosso.
Ik heb meerdere fietsen van deze combinatie bij byzonder sterke wielrenners waar ook zeer sterke sprinters bij zitten rond rijden in de wedstrijdsport.
Van al deze mensen niets dan lovende woorden over frame en groep en beslist geen klachten zo als eerder omschreven. Dit alles is geleverd door een racespecialist die kennis van zaken heeft.
Het verfijnde stuk techniek wat nu geleverd wordt door Sram maar ook door Campa met 11 speed en inmiddels ook door Shimano 2009 series is zeer gevoelig voor z'n montage en afstelling.
Op deze punten zullen nog veel kopers van deze artikelen stuk lopen en onnodige kosten maken.
De nieuw geformeerde ploeg AA Cycling Team rijden op BeOne fietsen!
Neem vrijblijvend contact met me op en ik wil je graag van het probleem afhelpen zonder onnodige kosten.

Gr. Loek.
BeOne of us.

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 17 mei 2009 00:48

P.S.

De firma Blomson is distributeur van BeOne en is in z'n handelen naar dealer en eind gebreuker uiterst correct. Zoals snel handelen middels korte lijnen.
Daar kan menig meer bekend staande andere organisaties nog wat van leren.

Gr Loek.
BeOne of us.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 17 mei 2009 01:12

Zijn die rosso`s zulke kut fietsen dat je er een raket geleerde voor moet zijn? Het afstellen van de voor der. kan toch iedere FM!!!!

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 17 mei 2009 09:45

Natuurlijk kan elke (goede) FM dat.... Het kan natuurlijk ook zijn dat de spullen (in dit geval de Red crank) wat problemen geeft.
De Astana ploeg bijvoorbeeld gebruikt ook niet de standaard Red voor derailleur , die vinden ze namelijk te slap.
Dat in combinatie met de crank zou voor de reeds genoemde problemen verantwoordelijk (kunnen) zijn.
Er is natuurlijk geen enkele fabrikant die deze spullen op zijn bike monteerd die daar voor uit zal komen.
De redenen hiervoor zijn duidelijk: als ze de deal met SRAM maken, dan zal SRAM daar duidelijke voorwaarden aan verbinden (zoals oa het uitsluitend hele groepen gebruiken, met als "beloning" lage OEM prijzen). En omdat er van uit de markt vraag is naar fietsen met de "lichtste groep op de markt" gaan fabrikanten uiteraard overstag.
Kortom als de onderdelen dan toch op je fiets zit, ga je hem uiteraard niet afzeiken..
Gang is alles!!

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 17 mei 2009 12:19

Japie Carbon,

Als de Sram Red groep op jou frame net zo gemonteerd zou zijn als op de fietsen van de mensen op dit forum die een probleem hebben, dan heb jij ook het zelfde probleem.
Ofwel die fiets van jou is dan met jou woorden ook een kut fiets geworden.
Kortom schaar je niet in de groep negativelingen op dit forum, het draagt namelijk niets bij aan de discussies die juist een positieve inslag moeten hebben.

Composite

De ervaring leerd dat FM in het algemeen hier niet mee uit de voeten kunnen.
Gezien de voortschrijdende techniek wordt het steeds belangrijker om de groep te laten monteren en finetunen door een specialist, je ga met een Ferrari ook niet naar een willekeurig garage bedrijf.
Jij hebt het over de prof. wereld, die heeft altijd al anders gedacht en gewerkt.
Daar rijden ze ook nog wel eens op frames met een andere naam dan de oorspronkelijke naam die op het frame stond dit ivm de wens van de coureur en het ploegen belang, de prof wereld is de test kamer voor alle onderdelen die gebruikt worden in de fiets wereld en zal niet altijd naar buiten brengen van het waarom. Denk ook maar aan de F1 autosport.
Terug naar de Red groep, ik heb al diverse fietsen de groep opnieuw gemonteerd en fine getuned naar grote tevredenheid van de gebruikers, daar zitten ook coureurs bij met een power in de benen als Dempster.
Daar gebeurt niets op het gebied van slap zijn van krank of ketting bladen.
Het wisselen naar andere bladen wordt gedaan op basis van een onjuiste diagnose wat betreft het probleem voort komende door die onjuiste afstelling.
Allemaal weg gegooit geld en zonde van de fiets want het is toch mooier om een fiets volledig afgemonteerd te zien met een Campa/Shimano of Sram groep en niet een alle gaatje van onderdelen.
Wat het BeOne en Simplon frame betreft kan ik je zeggen dat er nog meer frames zijn die hier op lijken met kleine verschillen en uit de zelfde fabriek komen
echter de kwaliteit doet niet voor elkaar onder.
BeOne is dit jaar zeer proffesioneel bezig zich met dit top frame een weg naar de top wielrennerij te banen, het voorbeeld is het AA Cycling Team.
Zelf rij ik vaak op verschillende merken fietsen met verschillende afmontage om op de hoogte teblijven van het nieuwste met hun byzonderheden, hieruit komt mijn ervaring waarmee ik wat betreft de problemen die je op het forum zie kan verhelpen. Vaak komen deze klachten voort uit de aankoop waarbij meer gekeken wordt naar prijs dan naar kwaliteit en proffessie van de leverancier.
De proff. racespecialist zal altijd wat duurder zijn dan de internet winkel maar deze zal altijd achter zijn geleverde product blijven staan in tegenstelling tot de internet winkels in z'n algemeenheid.
De gebruikers van de Red groep op hun frame die geen problemen hebben die zie je niet op dit forum, dus het aantal problemen is naar gelang het aantal geleverde groepen nihil en doet zich bij de andere merken in de zelfde verhouding voor.

Gr. Loek.
BeOne of us.

dempster
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mei 2009 03:31

dempster 17 mei 2009 13:23

Loek

Als je er echt heilig van overtuigt van bent dat het aan het fine tunen ligt van de derailleur. Wil ik best gebruik maken van je aanbieding. Ik zit nu in de examens dus ben even druk. Ik neem hierna graag contact met je op om te kijken of mijn probleem kan verholpen worden door het fine tunen van de groep. Als dit lukt geef ik eerlijk toe dat het aan mijn gebrek aan kennis en die van de FM ligt dat de ketting er steeds afvliegt.
Zohan!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2009 13:46

Het is toch fijn dat we hier iemand hebben die een stuk betere mechanieker is dan al die prutsers bij de door Sram gesponsorde profploegen. Waarom denk je dat de zwaardere renners stuk voor stuk niet met Sram Red buitenbladen rijden? De meeste renners niet de met de RED voor-derailleur rijden? Niet omdat het spul probleemloos functioneert. Sram wilde graag de lichtste groep op de markt maken, dat is ze ook gelukt alleen daar hebben ze wel stijfheid voor moeten inleveren op een aantal punten.
En dat er soms op overgespoten frames wordt gereden heeft niets met testen te maken, maar gewoon met het beste materiaal willen hebben. Met wegframes gebeurd het nauwlijks meer, als er iets echt niet past wordt er wel een aluminium frame in elkaar gelast. Tijdritframes worden wel vaker bestickerd.

Van dat gezweep met AA word ik een beetje moe, maar goede baanrenners en crossers. Maar op de weg stelt het toch niet zoveel voor, ze hebben geen CT-licentie en komen ook niet op dat niveau. Er wordt toch ook niet bij iedere Gazelle geroepen dat die zo goed is omdat Piels er mee rijdt.

En het afstellen van een voor-derailleur is toch echt geen rocket science. 3 variabelen, die allen onafhankelijk van elkaar zijn ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 17 mei 2009 14:49

Amclassic-fan
Forum Moderator

Jou woorden zijn, in een eerder bericht persoonlijk aan mij gericht, het de bedoeling is elkaar met positieve info te helpen.
In jou verhaal vind ik weinig positiefs en je beweringen zijn niet op basis van ervaring of kennis gestoeld. Het krankstel bij de profs is er vaak een met powermeter, dan moet je vaak naar een ander merk krankstel dat weet jij ook best wel.
Jou opmerking getuigt van weinig kennis van Sram en lijkt me gebaseerd op uitlatingen van anderen waarvan maar de vraag is of zij experts zijn op dat gebied.
Het is het zelfde als in de auto wereld, 99% van alle auto's doen het goed en zie niet in de garage.
Die overige 1% vind je terug op een forum en in de garage.
Als je werkzaam ben in een garage vallen alleen de mensen met klachten op want de andere zie je niet waardoor je als je niet uitkijk een sterk vertekent beeld krijg van een probleem of wel de bekende mug wordt olifant.
Jammer dat je als forum moderator je zo opstel, ik had beter verwacht!

Gr. Loek.
BeOne of us.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 17 mei 2009 15:05

Ik snap de vergelijking SRAM Red met Ferrari niet. Bij die laatste zit wel een enorm verschil in geavanceerdheid/techniek/etc vergeleken met bv een Volkswagen Golf, maar dat verschil is absoluut niet aanwezig bij de vergelijking tussen Red en bv Rival of voor mijn part 105/Centaur. De vergelijking is een beetje aandoenlijk. Het neigt naar borstklopperij wat mij betreft.

In de eerste plaats zijn fietsonderdelen al helemaal niet het toonbeeld van verfijndheid en techniek (het is allemaal zeer basaal en eenvoudig). En in de tweede plaats is het verschil tussen Red en Rival (en ook SR en Centaur, en DA en 105) enkel gebaseerd op wat gewichtsverschil/materiaalgebruik. De meerprijs is naast esthetische gronden dan ook geenszins te verantwoorden.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 17 mei 2009 15:51

Wat een gezeur over deze groep zeg! Als ik het zo lees never een SRAM Red omdat deze alleen maar goed functioneert als een expert de montage en afstelling doet. De vergelijking met Ferrari/VWGolf snap ik ook niet. Zo ingewikkeld kan SRAM toch ook niet zijn? Als er zoveel tevreden gebruikers zouden zijn, en deze "zeikerds" op het Forum slechts een marginaal percentage van de gebruikers, waar zijn dan die positieve verhalen??
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2009 16:05

Wat is dit voor een voor-derailleur:
Afbeelding

En ook Armstrong rijdt niet met een Red derailleur zoals jij ze in de winkel verkoopt (stalen kooi):
Afbeelding
En nog eentje van z'n Giro fiets:
Afbeelding

En nog een voorbeeldje:
Afbeelding

En ene Ciolek heeft ook een RED sticker op z'n derailleur zitten terwijl die toch heel duidelijk geen titanium kooi heeft:
Afbeelding

Aan die buitenbladen zal wel wat veranderd zijn, want tegenwoordig rijden ze er allemaal weer mee. Terwijl vorig jaar op een gegeven moment bij sommige ploegen meer andere bladen dan Red bladen werden gemonteerd.
Maar als jij nog steeds wilt beweren dat er niets mankeerd aan de RED groep, terwijl het merendeel van de profs met een andere voor-derailleur rijdt dan die jij in de winkel verkoopt...

Ik heb het voordeel dat ik niets of niemand hoef te verdedigen, dan kan je gewoon volledig objectief blijven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 17 mei 2009 16:21

loek schreef: BeOne is dit jaar zeer proffesioneel bezig zich met dit top frame een weg naar de top wielrennerij te banen, het voorbeeld is het AA Cycling Team.


Idd die ridley frames waar ze op crossen rijden heerlijk;). Word wakker vriend. Je maakt van een fiets afstellen een volledige opleiding. Zo moeilijk is een voorder niet hoor. En dat weet je ook best.
Dat die Pro's met force cages rijden is duidelijk en waarom ook. En Dempster heeft er ook last van.

Als de Combo BeOne en Red zo gevoelig is en enkel Loek kan de boel fatsoenlijk afstellen heeft Japie vezel imho gelijk. Niet echt gebruiksvriendelijk;)

Plaats reactie