BMC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die Impec is wat mij betreft een lachertje, plastic lugs die uit 2 delen bestaan en tegen elkaar aangelijmd worden. Lekker makkelijke manier om een frame in elkaar te zetten. Doordat het geen monocoque constructie is verlies je het sowieso op STW, maar deze constructie doet toch wel heel erg goedkoop aan. Zoals Sharkman al aangaf is dit ontworpen om maar anders te zijn, niet omdat het een betere constructie is.
@Z.O Soloist. Welk frame komt met een topgroep en bijbehorende afmontage niet op 6.8 kg?
@Z.O Soloist. Welk frame komt met een topgroep en bijbehorende afmontage niet op 6.8 kg?
Sharkman 1 schreef:Als je ziet hoeveel ellende het gemiddelde BMC frame (en dan specifiek die SLX) op het ogenblik oplevert (iedere keer op en afbouwen wordt je op een gegeven moment ook wel zat) is dat ook niet zo vreemd.
Ik heb zelf een slx01 uit 2009 en ik heb hier echt geen problemen mee ik vind het een super fiets.
Wat zijn zoal de klachten/problemen die er met deze frames zijn ik ben daar wel benieuwd naar. Dan weet ik wat mij nog te wachten staat
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Gewoon je achtervork (hechting achtervork/zitbuis) en balhoofd in de gaten houden. Een renner die een behoorlijk wattage trapt (en veel aanzet) trap moeiteloos scheuren in deze verbindingen.
Sharkman 1 schreef:Gewoon je achtervork (hechting achtervork/zitbuis) en balhoofd in de gaten houden. Een renner die een behoorlijk wattage trapt (en veel aanzet) trap moeiteloos scheuren in deze verbindingen.
Ik weet niet hoeveel evans weg trapt maar het lijkt me dat hij zo'n fiets wel redelijk op zijn limieten krijgt.
Hoe dan ook, ik vind hem in het rood best mooi al is het vooraan wellicht iets overdone.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die rijdt niet op een SLX
Overigens heb ik het nieuwe zadelpensysteem op de beurs eens van dichtbij bekeken. Het zit technisch iets beter in elkaar als dat van de SLR maar de bouten staan onder een zodanige hoek dat bijgeluiden wel heel erg voor de hand liggen.
Ze hadden het hele frame overigens beter matzwart kunnen spuiten dan had het nog een Stealth look gehad nu ziet her eruit als een aan elkaar geplakte serie legosteentjes.
Overigens heb ik het nieuwe zadelpensysteem op de beurs eens van dichtbij bekeken. Het zit technisch iets beter in elkaar als dat van de SLR maar de bouten staan onder een zodanige hoek dat bijgeluiden wel heel erg voor de hand liggen.
Ze hadden het hele frame overigens beter matzwart kunnen spuiten dan had het nog een Stealth look gehad nu ziet her eruit als een aan elkaar geplakte serie legosteentjes.
oh sorry, dacht dat je het over die impec had. Niet goed gelezen
De Impec ook op Bikemotion gezien en ben niet onder de indruk.
De "lugs" zijn 2-delig en hebben plastic uiterlijk en lelijke deelnaad.
Of het echt tot een beter produktieproces leidt zal de tijd leren en de gebruikers ervaren.
Bij de rood-zwarte versie kreeg ik wel een deja-vu gevoel naar de Look KX series van weleer (2004?).
- martijntijn
- Forum-lid
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
- Locatie: Dordrecht
De carbon buizen van de impec zijn wel mooi, maar daar heb je dan ook echt alles mee gehad. Pijn aan mijn ogen...
Het is té, met al dat rood aan de componenten. Zoals Danny al zegt, indien je het rood alleen laat terugkomen in het frame kan het nog best mooi worden. De vork vind ik zelf het mooiste onderdeel van de fiets. Zal alleen niet snel mijn Pro Machine inwisselen op een Impec. Jammer want de kleurstellingen van vorig jaar konden mij ook al niet bekoren. Op naar 2012!