Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

lanz
Forum-lid

lanz 12 mar 2008 09:35

Ik kwam dit wielsetje tegen. Het lijken wel afgekeurde wielen wielen oid, want volgens mij is er gewoon de slijptol ingezet. Op een andere manier kan je volgens mij niet zo'n beschadiging krijgen. link
We rarely think people have good sense unless they agree with us.

pim3
Forum-lid

pim3 12 mar 2008 10:31

Jup, dat is slijptollenwerk. "Opknapper" zet ie d'r dan ook nog bij...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

niklas2
Forum-lid

niklas2 12 mar 2008 11:14

[quote="lanz"]Ik kwam dit wielsetje tegen. Het lijken wel afgekeurde wielen wielen oid, want volgens mij is er gewoon de slijptol ingezet. Op een andere manier kan je volgens mij niet zo'n beschadiging krijgen. link[/quote]

Je kunt natuurlijk altijd met je wiel per ongeluk op een draaiende slijptol zijn ingereden....
Het wachten is nu op opknap frames die ook zo'n ongeluk hebben meegemaakt.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

pleegzusterbloe
Forum-lid

pleegzusterbloe 12 mar 2008 15:30

wat ik me dan vervolgens afvraag is WAAROM de slijptol er in is gezet. Ik heb ook wel eens staan kwarren met banden die er niet af wilden, maar daar zijn toch andere trucjes voor...

amro
Forum-lid

amro 12 mar 2008 15:36

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 12 mar 2008 15:38

[quote="pleegzusterbloe"]wat ik me dan vervolgens afvraag is WAAROM de slijptol er in is gezet. Ik heb ook wel eens staan kwarren met banden die er niet af wilden, maar daar zijn toch andere trucjes voor...[/quote]

Volgens mij doen ze dat bij easton zelf, als de wielen niet door hun eigen kwaliteitskeuring komen. Om te zorgen dat ze niet alsnog de verkoop in gaan zeg maar....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 12 mar 2008 15:38

Zal wel n vernietigde afgekeurde partij zijn, of verzekeringswerk ofzo.

Nou ja, mss heeft er nog iemand iets aan de naven of spaken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

amro
Forum-lid

amro 12 mar 2008 15:43

Wilde gok:
Als ik zo naar dat remvlak kijk heeft dat wiel wel gelopen. Dan zou je kunnen voorstellen dat dit een garantiegeval is, waar Easton/Veltec weer vanaf moet. En iemand heeft dus die wielen gevonden, in een container of bij een oud ijzer boer.

Om te voorkomen dat ze weer het reguliere circuit ingaan worden ze dor Easton onklaar gemaakt voordat ze de deur uit gaan.
Dat gebeurt met boeken ook: in Nederland word er een zwarte streep op de rug gezet met viltstift als ze de uitverkoop/ramsj in gaan, in Engelstalige landen wordt wel eens de hele kaft van het boek gescheurd.

Maar nogmaals: het is een gok.... je zou de verkoper ook kunnen mailen.

chevalier
Forum-lid

chevalier 24 mar 2008 00:43

Als jullie nog mooie Easton TempestII wielen zoeken gewoon splinternieuw , alleen met lichte schade, je zult vast iets geluid horen met remmen ....verder niks
100 euro
http://link.marktplaats.nl/154665848

Klik even op bekijk meerdere advertenties van de adverteerder, hij heeft er nog al wat staan.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 24 mar 2008 06:11

[quote="chevalier"]Als jullie nog mooie Easton TempestII wielen zoeken gewoon splinternieuw , alleen met lichte schade, je zult vast iets geluid horen met remmen ....verder niks
100 euro

Klik even op bekijk meerdere advertenties van de adverteerder, hij heeft er nog al wat staan.[/quote]

Heb je voor 100 euro een mooie set nieuwe naven !
Is wel interessant als je een mooie aerowielset zelf wil samenstellen/bouwen.

whocares
Forum-lid

whocares 24 mar 2008 08:18

[quote="chevalier"]Als jullie nog mooie Easton TempestII wielen zoeken gewoon splinternieuw , alleen met lichte schade, je zult vast iets geluid horen met remmen ....verder niks
100 euro

Klik even op bekijk meerdere advertenties van de adverteerder, hij heeft er nog al wat staan.[/quote]

En wat voor schade ?? Dat je dat wiel nog durft aan te bieden met een zaagsnede van min 5 mm .

Afbeelding , kleine foto maar je ziet hier zelfs die zaagsnede
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

chevalier
Forum-lid

chevalier 24 mar 2008 17:15

Hoi Medeforummers

Ik heb de adverteerder aan de telefoon gehad, en onderstaande mailde hij al aan mij wat ie ook door de telefoon vertelde.

He Maurice,

bedankt voor je linkje, dat er zoveel discussie over ontstaat, had ik niet verwacht.

het is geen oplichterij, de wielen zijn op een 100% legale manier verkregen via een ijzerhandel.

ik dacht, dat neem ik mee, eventueel voor iemand die goed aluminium kan lassen (wat volgens mij erg lastig is.) maar vooral voor de spaken en naven, want daar zitten er nog een paar goede van tussen. heb al wel een paar sets verkocht. mocht het iets voor je zijn, dan kan je beter komen kijken.

nogmaals, ik ben niet van kwade geest, per toeval heb ik ze nu, en misschien ziet iemand er iets in.

(als je dit wil posten op dat forum, ga je gang. anders ontstaan er allerlei wilde verhalen.)

grt bjorn

Plaats reactie