Die van mij is origineel. Letterlijk van een oud Belgisch manneke gekocht die er erg zuinig mee is geweest. En ik ben er enorm blij mee. Ik ben gek op rode fietsen. Dan maar de vreemde eend in de bijt.
Roze Gios:
Gios
[img=http://www.boure.com/bbf05tracy.jpg]
Heel cool!!
Ben nu wel heel benieuwd naar de rest van de collectie?
Heel cool!!
Ben nu wel heel benieuwd naar de rest van de collectie?
Loeki Pro
Ja, ik had deze ff snel gegoogled. Hier staan een aantal catalogussen:
http://bulgier.net/pics/bike/Catalogs/
http://bulgier.net/pics/bike/Catalogs/
Gaan met die banaan!
GastheerG schreef:Overigens is de oorspronkelijke kleur van Ferarri geen rood maar GEEL!!!!!
Tsja, maar rood was de landenkleur van Italië en geel van België...of dwalen we nu te ver af?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
En het Azzurri dan?
Celeste van vroeger was ook anders...
Celeste van vroeger was ook anders...
Zilver omdat Mercedes en Auto-Union het gepolijste aluminium koetswerk van hun sportwagens voor "wit" mochten laten doorgaan. Ergo de "Silberpfeilen" vanaf de jaren dertig.
Quizvraag in return, waarom is het British Racing Green zo'n ontzettend donkere kleur?
Quizvraag in return, waarom is het British Racing Green zo'n ontzettend donkere kleur?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Op jou quiz vraag weet ik geen antwoord. In het begin was het British racing green wel lichter. Dit werd later pas donkerder van kleur. Maar waarom het zo donker is weet ik niet.
Ik weet wel dat het bij auto-union in eerste instantie niet de bedoeling was om met zilveren auto's te gaan rijden. Dit had te maken met het reglement. De auto's waren te zwaar en om gewicht te besparen hebben ze de verf eraf gehaald. Deze kleur werd al snel een erg geliefd dus bleven ze met verfloze auto's rijden.
Enzo Ferrari was een liefhebber van gele auto's en niet zo zeer van rode. Maar de tiffosi zag veel liever rood. Waardoor de auto's later eigenlijk alleen nog maar rood waren.
Maar ik dacht dat dit een fiets forum was.
Ik weet wel dat het bij auto-union in eerste instantie niet de bedoeling was om met zilveren auto's te gaan rijden. Dit had te maken met het reglement. De auto's waren te zwaar en om gewicht te besparen hebben ze de verf eraf gehaald. Deze kleur werd al snel een erg geliefd dus bleven ze met verfloze auto's rijden.
Timo 2.0 schreef:GastheerG schreef:Overigens is de oorspronkelijke kleur van Ferarri geen rood maar GEEL!!!!!
Tsja, maar rood was de landenkleur van Italië en geel van België...of dwalen we nu te ver af?
Enzo Ferrari was een liefhebber van gele auto's en niet zo zeer van rode. Maar de tiffosi zag veel liever rood. Waardoor de auto's later eigenlijk alleen nog maar rood waren.
Maar ik dacht dat dit een fiets forum was.
Iemand anders?Stefan schreef:Op jou quiz vraag weet ik geen antwoord. In het begin was het British racing green wel lichter. Dit werd later pas donkerder van kleur. Maar waarom het zo donker is weet ik niet.
Dat is de populaire mythe...MAAR...waarom ging de eerste verfloze en dus zilveren Duitse racewagen dan al in 1932 de baan op, nog voor er überhaupt een gewichtsregelement was?Stefan schreef:Ik weet wel dat het bij auto-union in eerste instantie niet de bedoeling was om met zilveren auto's te gaan rijden. Dit had te maken met het reglement. De auto's waren te zwaar en om gewicht te besparen hebben ze de verf eraf gehaald. Deze kleur werd al snel een erg geliefd dus bleven ze met verfloze auto's rijden.
Stefan schreef:Enzo Ferrari was een liefhebber van gele auto's en niet zo zeer van rode. Maar de tiffosi zag veel liever rood. Waardoor de auto's later eigenlijk alleen nog maar rood waren.
Tot 1968 moesten die auto's sowieso rood zijn omdat dit de nationale racekleur was. Na 1968 werden commerciële kleuren toegestaan en toen is Ferrari inderdaad bij rood gebleven om een nationaal gevoel onder de supporters in stand te houden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Alfa's waren ook rood omdat het de Italiaanse nationale racekleur was. Ferrari's (Enzo runde inderdaad voor de oorlog de Alfa renstal) waren dus rood omdat het Italiaanse raceauto's waren, niet omdat Alfa's ook rood waren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof