Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

tjeu
Forum-lid

tjeu 08 feb 2010 13:42

Die van mij is origineel. Letterlijk van een oud Belgisch manneke gekocht die er erg zuinig mee is geweest. En ik ben er enorm blij mee. Ik ben gek op rode fietsen. Dan maar de vreemde eend in de bijt.

Roze Gios: Afbeelding
Gaan met die banaan!

Afbeelding

optico
Forum-lid

optico 08 feb 2010 13:44

[img=http://www.boure.com/bbf05tracy.jpg]

Heel cool!!

Ben nu wel heel benieuwd naar de rest van de collectie? :)
Loeki Pro

tjeu
Forum-lid

tjeu 08 feb 2010 14:31

Ja, ik had deze ff snel gegoogled. Hier staan een aantal catalogussen:
http://bulgier.net/pics/bike/Catalogs/
Gaan met die banaan!

Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 feb 2010 15:52

GastheerG schreef:Overigens is de oorspronkelijke kleur van Ferarri geen rood maar GEEL!!!!!

Tsja, maar rood was de landenkleur van Italië en geel van België...of dwalen we nu te ver af? ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

masterb
Forum-lid

masterb 08 feb 2010 16:41

En het Azzurri dan?

Celeste van vroeger was ook anders...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 feb 2010 17:31

Master B, het ging over Ferrari en dus over autosport. Blauw was de Franse nationale racekleur.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 feb 2010 18:06

Zilver omdat Mercedes en Auto-Union het gepolijste aluminium koetswerk van hun sportwagens voor "wit" mochten laten doorgaan. Ergo de "Silberpfeilen" vanaf de jaren dertig.

Quizvraag in return, waarom is het British Racing Green zo'n ontzettend donkere kleur?

stefan
Forum-lid

stefan 08 feb 2010 18:51

Op jou quiz vraag weet ik geen antwoord. In het begin was het British racing green wel lichter. Dit werd later pas donkerder van kleur. Maar waarom het zo donker is weet ik niet.
Ik weet wel dat het bij auto-union in eerste instantie niet de bedoeling was om met zilveren auto's te gaan rijden. Dit had te maken met het reglement. De auto's waren te zwaar en om gewicht te besparen hebben ze de verf eraf gehaald. Deze kleur werd al snel een erg geliefd dus bleven ze met verfloze auto's rijden.
Timo 2.0 schreef:
GastheerG schreef:Overigens is de oorspronkelijke kleur van Ferarri geen rood maar GEEL!!!!!

Tsja, maar rood was de landenkleur van Italië en geel van België...of dwalen we nu te ver af? ;)

Enzo Ferrari was een liefhebber van gele auto's en niet zo zeer van rode. Maar de tiffosi zag veel liever rood. Waardoor de auto's later eigenlijk alleen nog maar rood waren.

Maar ik dacht dat dit een fiets forum was. :)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 feb 2010 19:21

Stefan schreef:Op jou quiz vraag weet ik geen antwoord. In het begin was het British racing green wel lichter. Dit werd later pas donkerder van kleur. Maar waarom het zo donker is weet ik niet.
Iemand anders? :)
Stefan schreef:Ik weet wel dat het bij auto-union in eerste instantie niet de bedoeling was om met zilveren auto's te gaan rijden. Dit had te maken met het reglement. De auto's waren te zwaar en om gewicht te besparen hebben ze de verf eraf gehaald. Deze kleur werd al snel een erg geliefd dus bleven ze met verfloze auto's rijden.
Dat is de populaire mythe...MAAR...waarom ging de eerste verfloze en dus zilveren Duitse racewagen dan al in 1932 de baan op, nog voor er überhaupt een gewichtsregelement was?
Stefan schreef:Enzo Ferrari was een liefhebber van gele auto's en niet zo zeer van rode. Maar de tiffosi zag veel liever rood. Waardoor de auto's later eigenlijk alleen nog maar rood waren.

Tot 1968 moesten die auto's sowieso rood zijn omdat dit de nationale racekleur was. Na 1968 werden commerciële kleuren toegestaan en toen is Ferrari inderdaad bij rood gebleven om een nationaal gevoel onder de supporters in stand te houden.

ciclista
Forum-lid

ciclista 08 feb 2010 19:29

Alfa's waren rood en daar kwam Ferrari ook vandaan. Dit jaar overigens 100 jaar Alfa, groot feest in Milano.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 feb 2010 19:32

Alfa's waren ook rood omdat het de Italiaanse nationale racekleur was. Ferrari's (Enzo runde inderdaad voor de oorlog de Alfa renstal) waren dus rood omdat het Italiaanse raceauto's waren, niet omdat Alfa's ook rood waren.

Plaats reactie