Pagina 23 van 25

Geplaatst: 18 okt 2008 21:05
door colnagofreak
Weet iemand of de corima aero's volgend jaar (2009) op de markt komen met zwarte spaken?

Zag dit namelijk vorige week bij CardSport, alleen daar hebben ze een ander naampje, ook de carbonsoort zou anders worden, fijnere structuur 12K.

Kan hier echter nog niets over terug vinden op de site van Corima.

Geplaatst: 18 okt 2008 21:50
door fdegrove
colnagofreak schreef:Weet iemand of de corima aero's volgend jaar (2009) op de markt komen met zwarte spaken?

Zag dit namelijk vorige week bij CardSport, alleen daar hebben ze een ander naampje, ook de carbonsoort zou anders worden, fijnere structuur 12K.

Kan hier echter nog niets over terug vinden op de site van Corima.


Hoi,

Voor zover ik weet is alleen de velgbreedte verhoogd om de aerodynamiek te verbeteren.

Ciao, ;)

Geplaatst: 18 okt 2008 21:54
door colnagofreak
De Charisma's die ik vorige week gezien heb, wat gewoon corima's zijn hadden een iets minder scherpe velgrand, andere carbonstructuur 12K wat er erg fraai uitzag en zwarte spaken.

Geplaatst: 18 okt 2008 22:28
door fdegrove
Hoi,

Je kan gelijk hebben maar in de presentatie video van de bikeshow (Roc d'Azur) spreekt men enkel over het bredere velgbed met inderdaad een wat minder abrupte overgang.
Dit zowel voor de dichte achterwielen, Aero+ en Trispoke.
Uit de beelden denk ik te kunnen opmaken dat de 12K weave anders is gerorienteerd, haaks ipv kruiselings.

http://www.dailymotion.com/relevance/search/corima

Afwachten wat het wordt waarschijnlijk?

Ciao, ;)

Geplaatst: 19 okt 2008 00:12
door timper
jibb schreef:Zoals gezegd is bij mij alleen de velg gebroken. Ik ben nog in het bezit van een goede Campagnolo naaf, 32 spaaks. Gezien de toch wel positieve reacties bestel ik denk een losse velg bij Corima. Zeker gezien mijn 90+ kilo's is een aantal spaken extra geen overbodige luxe.



Lijkt me een interessante optie zo'n handgespaakte corimaset...

Corima aero met record -naaf en voldoende spaken (door specialist gedaan natuurlijk). Is het aero-voordeel dan niet teveel teniet gedaan vraag ik me af?

Geplaatst: 19 okt 2008 03:27
door fdegrove
timper schreef:
jibb schreef:Zoals gezegd is bij mij alleen de velg gebroken. Ik ben nog in het bezit van een goede Campagnolo naaf, 32 spaaks. Gezien de toch wel positieve reacties bestel ik denk een losse velg bij Corima. Zeker gezien mijn 90+ kilo's is een aantal spaken extra geen overbodige luxe.



Lijkt me een interessante optie zo'n handgespaakte corimaset...

Corima aero met record -naaf en voldoende spaken (door specialist gedaan natuurlijk). Is het aero-voordeel dan niet teveel teniet gedaan vraag ik me af?


Hoi,

Bij het achterwiel maakt het niet echt veel uit.
Als je een postuur hebt van iemand van 90kg denk ik dat je vooral op je positie op de fiets moet letten, die wielen zijn echt wel secondair.

Ciao, ;)

Geplaatst: 19 okt 2008 04:22
door moots
Hoi,

Ik overweeg op met mooi weer en in de bergen op tubes te gaan rijden. Omdat ik achter in de 90 kg weeg zoek ik paar wielen die wel wat kunnen hebben. Momenteel fiets ik op handgespaakte wielen (DT Swiss RR 1.1 velgen, 240s naven en 32 aerolite spaken per wiel). De 240s naven bevallen mij erg goed. Ik zou deze ook graag in een setje tubewielen laten spaken. Zijn de Corima Winium velgen met 28 of 32 spaken sterk genoeg voor mijn gewicht?

Geplaatst: 19 okt 2008 04:37
door fdegrove
Moots schreef:Hoi,

Ik overweeg op met mooi weer en in de bergen op tubes te gaan rijden. Omdat ik achter in de 90 kg weeg zoek ik paar wielen die wel wat kunnen hebben. Momenteel fiets ik op handgespaakte wielen (DT Swiss RR 1.1 velgen, 240s naven en 32 aerolite spaken per wiel). De 240s naven bevallen mij erg goed. Ik zou deze ook graag in een setje tubewielen laten spaken. Zijn de Corima Winium velgen met 28 of 32 spaken sterk genoeg voor mijn gewicht?


Hoi,

Dat zijn ze zeker op voorwaarde dat ze terdege zijn ingespaakt.
Anderzijds zie ik echt niet veel voordeel in een relatief lage velg, zoveel lichter zijn ze niet en het aero voordeel van een hogere velg neemt snel de bovenhand op puur gewicht.
In mijn ogen zijn zulke velgen enkel van praktisch nu bij serieus bergwerk en heel wat wind.
Bij 90kg is die wind niet zo'n grote zorg dunkt me...

Ciao, ;)

Geplaatst: 19 okt 2008 12:22
door colnagofreak
fdegrove, volgens mij ben jij zo'n beetje de corima expert hier!
Wat weet jij over de kwaliteit van de corima naven, levensduur en afdichting?
Ik heb gehoord dat er eigenlijk standaard al wat speling op zit, en dat dit niet is af te stellen! fabel?

Geplaatst: 19 okt 2008 13:19
door simic
fdegrove heeft het niet over de kwaliteit van de Corima's, maar ik ben het wel met hem eens. Moots wil wat weten over de kwaliteit ervan, maar die 90 kilo maakt toch wel het verschil? en niet die 100 of 200 gram die je wint in je wiel? Over de kwaliteit van de wielen kunnen alleen maar experts iets van zeggen.

Geplaatst: 19 okt 2008 13:58
door moots
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben nogal zwaar en het is mij met een nieuwe wielset dan zeker niet op de eerste plaats om het gewicht van de wielen te doen. Ik heb alleen een voorkeur voor lage velgen omdat ik een titanium fiets heb met een klassieke geometrie. Op zo'n fiets vind ik lage velgen mooier. De Aero's zij mij net te hoog. Reynolds MV32T zijn velgen die ik ook overweeg en Zipp velgen zijn boven budget. Ik wil maximaal é 1.000 aan een set tubewielen besteden.

Geplaatst: 19 okt 2008 17:21
door nimp
Altijd met je carbonnen wielen rijden :)

Maar ik had ook mavic wielen (cosmic's) en als ik wisselde moest ik geen versnellingen terug goed zetten. (ik wisselde naar de standaardwieltjes van giant) Hooguit wat bijstellen, maar das 10sec werk.