Over de wielersport en zijn beoefenaars.

EPO: de gestolen zege

lazo
Forum-lid

lazo 06 dec 2006 13:40

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 06 December 2006

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 06 December 2006

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 06 December 2006

Ik geloof echt dat de grootste deel van de profs niks pakt en voorbeeldige burgers zijn,boonen en steegmans hebben het vandaag nog in de krant 'Het laatste nieuws' gezegd !!!!

Tuurlijk, daarom worden er elk jaar 10-20 renners gepakt..... Jij gelooft alles wat mensen zeggen? Logisch dat Boonen dat zegt, hij zou wel dom zijn als hij zegt dat hij doping pakt... Ooit gehoord van de uitdrukking: "de leugen regeert"?
Heb je trouwens de berichten van fietzbeest gelezen? Dan zou je wel beter weten. En wanneer je de wielrensport een beetje serieus volgt, weet je simpelweg dat er heel veel dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Op zich kan Lazo gelijk hebben met "grootste deel", hangt een beetje af hoeveel prof renners er actief zijn.

Ik kan me gewoon nie voorstellen dat iemand zo zwaar kan liegen door te zeggen dat hij clean is terwijl dat niet zo is .Ofwel weten die zelf niet wat ze toegedient krijgen.

lazo
Forum-lid

lazo 06 dec 2006 13:41

Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 06 December 2006

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 06 December 2006

Ik geloof echt dat de grootste deel van de profs niks pakt en voorbeeldige burgers zijn,boonen en steegmans hebben het vandaag nog in de krant 'Het laatste nieuws' gezegd !!!!

Tuurlijk, daarom worden er elk jaar 10-20 renners gepakt..... Jij gelooft alles wat mensen zeggen? Logisch dat Boonen dat zegt, hij zou wel dom zijn als hij zegt dat hij doping pakt... Ooit gehoord van de uitdrukking: "de leugen regeert"?
Heb je trouwens de berichten van fietzbeest gelezen? Dan zou je wel beter weten. En wanneer je de wielrensport een beetje serieus volgt, weet je simpelweg dat er heel veel dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen.

Op zich kan Lazo gelijk hebben met "grootste deel", hangt een beetje af hoeveel prof renners er actief zijn.

Ik kan me gewoon nie voorstellen dat iemand zo zwaar kan liegen door te zeggen dat hij clean is terwijl dat niet zo is .Ofwel weten die zelf niet wat ze toegedient krijgen.

Laat ma zitte tis een straat zonder einde die dopinggedoe

lazo
Forum-lid

lazo 06 dec 2006 13:58

De meest logische gedachte die ik, ivm doping nemen van hetgeen ik in kranten,interviews,teletekst,kranten etc ... gezien heb, kan bedenken is:
1) Men vindt epo nemen onder begeleding en in kleine hoeveelheden doodnormaal en beschouwd dit ook maar als clean.Omdat wa meer of minder hematokriet zal de zaak nie maken.Maar zelfs hierop zegt boonen dat hij de tour heeft uitgereden (die ene keer) op een hematokriet van 37 !!!! dus ???

pantani
Forum-lid

pantani 06 dec 2006 14:13

Tis winter nu he,January beginnen ze te kuren!
il magnifico

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2006 18:55

Een massa spectrometer in combinatie met onaangekondigde off-season controles maakt Epo gebruik nagenoeg onmogelijk als je niet door de mand wilt vallen.
Fietzbeest is een Nederlander, ik begin wel benieuwd te worden al heb ik wel een vermoeden wie het is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 dec 2006 19:32

Het probleem met de controles is dat professionele dopinggebruikers telkens één stap voor liggen op de controle-methodes. Ze hebben allerlei middelen om hun dopinggebruik te maskeren. Op het moment dat epo-detectie volledig waterdicht is, zijn de zonderaars alweer een stap verder.

paashaas
Forum-lid

paashaas 06 dec 2006 19:42

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 December 2006

Een massa spectrometer in combinatie met onaangekondigde off-season controles maakt Epo gebruik nagenoeg onmogelijk als je niet door de mand wilt vallen.

Een electroforese in combinatie met onaangekondige controles . Massaspectrometrie wordt gebruikt om anabole steroïden op te sporen.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 06 dec 2006 20:09

Quote: Origineel geplaatst door paashaas op 06 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 December 2006Een massa spectrometer in combinatie met onaangekondigde off-season controles maakt Epo gebruik nagenoeg onmogelijk als je niet door de mand wilt vallen. Een electroforese in combinatie met onaangekondige controles . Massaspectrometrie wordt gebruikt om anabole steroïden op te sporen.

Ik zou zeggen gooi alles in de strijd !
What makes the boat go faster?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2006 20:29

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 06 December 2006

Een electroforese in combinatie met onaangekondige controles . Massaspectrometrie wordt gebruikt om anabole steroïden op te sporen.

Maar met een masse spectrometer kun je ook het verschil aantonen tussen lichaamseigen Epo en niet-lichaamseigen Epo, maar dat is nog een nieuwe techniek. Er verschilt ergens een isotoop.
Afbeelding

paashaas
Forum-lid

paashaas 06 dec 2006 20:41

Maar met een masse spectrometer kun je ook het verschil aantonen tussen lichaamseigen Epo en niet-lichaamseigen Epo, maar dat is nog een nieuwe techniek. Er verschilt ergens een isotoop.

Dat zou kunnen maar naar mijn weten schrijft WADA nog altijd een electroforese voor.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2006 20:44

tja dat is het probleem met overkoepelende wereldwijde organisaties, om iets nieuws ingevoerd te krijgen moet je erg veel geduld en macht hebben.
Afbeelding

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 07 dec 2006 23:54

Beste Jan, je hebt het hier over Rabobank. Als er 1 ploeg is waar ik (als Belg) respect voor heb omwille van de uitstraling wat discipline en uniformiteit betreft, dan is het wel Rabobank. De renners hebben daar geen individuele sponsors etc. Iedereen rijdt met dezelfde schoenen (in tegenstelling tot alle andere Pro Tour ploegen) enz.
Dat een knecht bij Rabobank financieel wordt beloond, dat kan ik begrijpen.
Maar er zijn nog veel ploegen waar renners eerder aan hun lot worden overgelaten. Bv, een knecht bij Davitamon-Lotto die zich altijd voor een kopman heeft opgeofferd, hij kan nu naar een nieuwe ploeg uitkijken omdat hij geen resultaten kan voorleggen.
Dus je voorbeeld was vrij "extreem". 

Extreem vind ik best wel meevallen. Nemen we een ander voorbeeld, Marc Lotz. Geen zin in knechtwerk... dus dan maar nemen. Gedachte hierbij: ik wil ook eens voor een eigen zege gaan, om in de belangstelling te staan. Blijf ik dus bij mijn uitspraak dat het vooral om roem, status, eer gaat.
"Resultaten" vind ik nogal vaag. Misschien was die knecht waar jij het over hebt, niet goed genoeg. Dan bedoel ik niet harder trappen (waar je met doping wellicht iets aan kunt doen) maar het tonen van bepaalde kwaliteiten, kwaliteiten waaraan de knecht niet voldeed. Misschien paste hij niet in het team, wie zal het zeggen. 
Positief dat jij als Belg respect hebt voor een Nederlandse aangelegenheid. Wat vind jij dan van de QuickStep-ploeg / het Belgische wielrennen?

Plaats reactie