Cannondale
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Ha Maarten, die van mij komt ook bij Dickhoff vandaan. Waar kom jij zelf vandaan dan, ook uit de omgeving? Ik uit Kampen!
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 23 April 2007
Quote: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 23 April 2007
@casran: Waarom staat het zadel van deze schitterende fiets iets naar beneden?]De rails lopen wel horizontaal. Is dit de juiste manier van het monteren van een arione?
De bouwer heeft eens gebabbeld met Auke Wat de fiets betreft; optisch vind ik hem niet erg geslaagd..
In mijn ogen staat ie kaarsrecht waterpas!
Quote: Origineel geplaatst door Jouke Buissink op 23 April 2007
@casran: Waarom staat het zadel van deze schitterende fiets iets naar beneden?]De rails lopen wel horizontaal. Is dit de juiste manier van het monteren van een arione?
De bouwer heeft eens gebabbeld met Auke Wat de fiets betreft; optisch vind ik hem niet erg geslaagd..
In mijn ogen staat ie kaarsrecht waterpas!
Quoten: Origineel geplaatst door Maarten_H op 23 April 2007
Hier mijn CAAD 5, eind februari opgehaald bij Dickhof in Oosterwolde. Heb de 105 groep laten vervangen door een Centaur groep en de R500-wielen zijn ook vervangen door cxp-33 velgen met centaur naafjes.Ik moet zeggen dat dat aluminium een stuk lekkerder rijdtdan een stalen frame. Lijkt alsof elke trap raak is.
Ben van plan ook zo'n cannondale caad5 aan te schaffen met een dergelijke afmontage. Weet jij toevallig hoeveel hij nu weegt.
Hier mijn CAAD 5, eind februari opgehaald bij Dickhof in Oosterwolde. Heb de 105 groep laten vervangen door een Centaur groep en de R500-wielen zijn ook vervangen door cxp-33 velgen met centaur naafjes.Ik moet zeggen dat dat aluminium een stuk lekkerder rijdtdan een stalen frame. Lijkt alsof elke trap raak is.
Ben van plan ook zo'n cannondale caad5 aan te schaffen met een dergelijke afmontage. Weet jij toevallig hoeveel hij nu weegt.
Auke:
Ik kom uit Dronten, er zijn hier in Dronten ontzettend veel wielrenners die naar Dickhoff toe gaan.
Master B:
Ik weet het niet precies, maar dacht tegen de acht kilo aan, maar weet het niet helemaal zeker. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor.
Ik kom uit Dronten, er zijn hier in Dronten ontzettend veel wielrenners die naar Dickhoff toe gaan.
Master B:
Ik weet het niet precies, maar dacht tegen de acht kilo aan, maar weet het niet helemaal zeker. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor.
Cannondale CAAD 5 met Centaur 2007
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
denk eerder dat hij richting de negen zit.
Ik heb nl een Caad8 in 58 cm uitvoering met Eurus wielen en Centaur afmontage met ondermeer een SLR Ti zadel, carbon zadelpen en Tune wassertragers en zit zelf nu om en nabij de 8 kg
Ik heb nl een Caad8 in 58 cm uitvoering met Eurus wielen en Centaur afmontage met ondermeer een SLR Ti zadel, carbon zadelpen en Tune wassertragers en zit zelf nu om en nabij de 8 kg
Als je er andere wielen in wilt zetten zal het wel naar de 8 komen. Zelf dacht ik aan Neutron/Zonda en andere onderdelen zoals WCS carbon zadelpen enz.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de caad8 en de caad5. Ik zat namelijk op de website van cannondale UK en daar stond geen caad8. Toen ik even later op cannondale North America ging kijken stond er geen caad5 maar wel een caad8. Hierdoor kreeg ik de indruk dat het dezelfde frames waren met een andere naam.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de caad8 en de caad5. Ik zat namelijk op de website van cannondale UK en daar stond geen caad8. Toen ik even later op cannondale North America ging kijken stond er geen caad5 maar wel een caad8. Hierdoor kreeg ik de indruk dat het dezelfde frames waren met een andere naam.
Quoten: Origineel geplaatst door Master B op 24 April 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Maarten_H op 23 April 2007
Hier mijn CAAD 5, eind februari opgehaald bij Dickhof in Oosterwolde. Heb de 105 groep laten vervangen door een Centaur groep en de R500-wielen zijn ook vervangen door cxp-33 velgen met centaur naafjes.Ik moet zeggen dat dat aluminium een stuk lekkerder rijdtdan een stalen frame. Lijkt alsof elke trap raak is.
Ben van plan ook zo'n cannondale caad5 aan te schaffen met een dergelijke afmontage. Weet jij toevallig hoeveel hij nu weegt.
Z'n eentje krijg vrijdag ook , maar dan met Ultegra
Quoten: Origineel geplaatst door Maarten_H op 23 April 2007
Hier mijn CAAD 5, eind februari opgehaald bij Dickhof in Oosterwolde. Heb de 105 groep laten vervangen door een Centaur groep en de R500-wielen zijn ook vervangen door cxp-33 velgen met centaur naafjes.Ik moet zeggen dat dat aluminium een stuk lekkerder rijdtdan een stalen frame. Lijkt alsof elke trap raak is.
Ben van plan ook zo'n cannondale caad5 aan te schaffen met een dergelijke afmontage. Weet jij toevallig hoeveel hij nu weegt.
Z'n eentje krijg vrijdag ook , maar dan met Ultegra
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2
Quote: Origineel geplaatst door Master B op 24 April 2007
Als je er andere wielen in wilt zetten zal het wel naar de 8 komen. Zelf dacht ik aan Neutron/Zonda en andere onderdelen zoals WCS carbon zadelpen enz.Wat is eigenlijk het verschil tussen de caad8 en de caad5. Ik zat namelijk op de website van cannondale UK en daar stond geen caad8. Toen ik even later op cannondale North America ging kijken stond er geen caad5 maar wel een caad8. Hierdoor kreeg ik de indruk dat het dezelfde frames waren met een andere naam.
Het zijn twee verschillende frames. De CAAD 8 is duurder dan de CAAD 5 en ook wat lichter. De CAAD 5 schijnt wel wat stijver te zijn.
Als je er andere wielen in wilt zetten zal het wel naar de 8 komen. Zelf dacht ik aan Neutron/Zonda en andere onderdelen zoals WCS carbon zadelpen enz.Wat is eigenlijk het verschil tussen de caad8 en de caad5. Ik zat namelijk op de website van cannondale UK en daar stond geen caad8. Toen ik even later op cannondale North America ging kijken stond er geen caad5 maar wel een caad8. Hierdoor kreeg ik de indruk dat het dezelfde frames waren met een andere naam.
Het zijn twee verschillende frames. De CAAD 8 is duurder dan de CAAD 5 en ook wat lichter. De CAAD 5 schijnt wel wat stijver te zijn.
Cannondale CAAD 5 met Centaur 2007
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
de Caad8 is gewoon een verdere doorontwikkeling van de Caad5. Voor de Caad8 was er de Caad7 en nu hebben ze al de Caad9. De Caad5 is wat zwaarder dan de Caad8 maar daardoor juist stijver en dus beter geschikt voor de 'zwaardere' rijders. Omdat het ook een wat ouder frame is is het ook gewoon wat goedkoper. Als je beide frames eens van dichtbij gaat bekijken dan zie je wel degelijk de verschillen. Zelfs tussen de 8 en 9 zitten best wel grote verschillen, vooral mbt de schuine en de bovenbuis. Die zijn bij de 9 bij het balhoofd dikker dan bij de 8 waar ze juist taps toelopen.
Hoi trappers,
Vraagje, ik heb een R500 met een tik in de trapas. Dus een service beurtje simpel toch ?? Maar Amstelgold gereden en shit tik weer terug. Mijn fietsenmaker (niet de minste) zegt tja breng maar, maar ik heb eigenlijk geen idee. Zijn er mede cannondale eigenaren die dit herkennen ??. Dan hoor ik het graag.
Vraagje, ik heb een R500 met een tik in de trapas. Dus een service beurtje simpel toch ?? Maar Amstelgold gereden en shit tik weer terug. Mijn fietsenmaker (niet de minste) zegt tja breng maar, maar ik heb eigenlijk geen idee. Zijn er mede cannondale eigenaren die dit herkennen ??. Dan hoor ik het graag.
Trap het van je af joh