Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

rogkat
Forum-lid

rogkat 28 jan 2011 15:50

Net even een klein rondje wezen fietsen. Veenendaal-Ede-Arnhem-Otterlo-Wekerom-Ederveen-Veenendaal. B b b b b best k k k k koud. Gevoel in mn voeten begint nu langzaam terug te komen..
my third love

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 jan 2011 16:13

Ik had het gevoel dat dit de koudste training van het jaar was, terwijl ik ook al met -8 graden heb getraind. Zal alles te maken hebben met de wind en dus de gevoelstemperatuur.

eelcoz

eelcoz 28 jan 2011 17:08

[quote="havana"]Net een rondje gemaakt, helaas na 30 km al moeten omkeren omdat ik mijn voeten al vrijwel niet meer voelde. Uiteindelijk uitgekomen op 60 km. Inderdaad strak blauw, maar o zo koud door de harde oostenwind.[/quote]

Wat voor overschoenen heb jij, als ik vragen mag?

Ik sta namelijk bekend als koukleum in m'n omgeving, maar had nergens last van vandaag. Eigenlijk nooit last van handen (ik heb hele dikke handschoenen gekocht) en voeten. Heb een kleine 2 uurtjes gefietst en inderdaad, die oostenwind was hard!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 jan 2011 17:15

PRO Endure+

Overschoenen zijn warm zat maar ademen niet. Logisch, neopreen ademt niet. Gevolg: het eerste uur gaat het prima, maar zodra de voeten gaan zweten kan 't vocht niet weg en krijg ik koude voeten.

Heb toevallig van de week andere overschoenen besteld (Gist Windtex), die schijnen wel enigszins te ademen. Als dat niet werkt dan schaf ik winterschoenen aan, al zijn die vrij duur en vooral erg lelijk.

Mijn ritjes zijn vrijwel altijd minimaal 3 uur, dus ik stel wel wat eisen aan mijn (over)schoenen.

Welke heb jij trouwens?

eelcoz

eelcoz 28 jan 2011 17:41

Fleximax-2 van Ultima. Ademen ook niet geweldig, maar ook op ritjes van 3 uur+ nergens last van. Het is natuurlijk ook van persoon tot persoon verschillend, misschien heb ik van nature niet zo snel last van koude voeten.

roro27
Forum-lid

roro27 28 jan 2011 17:57

Net weer terug van een koud rondje Krimpenerwaard met Arepol en Andromeda met 70 km op de teller weer terug. Stond de eerste helft van de rit een stevige wind, maar na [img=http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/ ... X69%2BI%3D]
een warme chocolade weer opgestapt met de wind in de rug en het zonnetje in het gezicht. Prima voor een d1 traininkje.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 28 jan 2011 22:23

Hij was lekker mannen!

Afbeelding

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2011 22:29

[quote="havana"]Ik had het gevoel dat dit de koudste training van het jaar was, terwijl ik ook al met -8 graden heb getraind. Zal alles te maken hebben met de wind en dus de gevoelstemperatuur.[/quote]

Het was echt enorm koud vandaag. In de zon in de achtertuin nog even aan mijn fiets staan prutsen en dat was best lekker. Maar zodra ik achter de schutting vandaan kwam was het belachelijk koud.
Verder wel heerlijk open weer, 100x beter dan dat grijze weer van de laatste maanden. Morgen lekker op de fiets!
Less is bore

eelcoz

eelcoz 28 jan 2011 22:34

[quote="Daniel1975"][quote="havana"]Ik had het gevoel dat dit de koudste training van het jaar was, terwijl ik ook al met -8 graden heb getraind. Zal alles te maken hebben met de wind en dus de gevoelstemperatuur.[/quote]

Het was echt enorm koud vandaag. In de zon in de achtertuin nog even aan mijn fiets staan prutsen en dat was best lekker. Maar zodra ik achter de schutting vandaan kwam was het belachelijk koud.
Verder wel heerlijk open weer, 100x beter dan dat grijze weer van de laatste maanden. Morgen lekker op de fiets![/quote]

Maar jullie zijn dan ook niets gewend daar in het westen.;) Ik herinner me afgelopen winter: Bij jullie de hele tijd +3, +5, +4, +8 etc. en in het noordoosten gewoon strak -8 overdag, inclusief poolwinden.:D

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 28 jan 2011 22:37

Ik snap dan ook niet dat je vrijwillig in het noorden blijft wonen ;)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 jan 2011 22:55

@ arepol, ik zie nu pas dat appeltaartje :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

jarnos
Forum-lid

jarnos 28 jan 2011 23:57

Lekker rondje van 53km, Eerst ff koud!! daarna lkr genieten.
Meppel-havelte-ruinerwold-koekange-de wijk-ijhorst-staphorst-meppel.
As a finishing touch, God created the dutch !!

Plaats reactie