Kuota
Quoten: Origineel geplaatst door Bommie op 03 Januari 2007
Overigens grappig om de twaalfde post te lezen van de eerste pagina van dit draadje (reactie van Pieter op de fiets fdegrove). Zo zie je maar, je moet er even aan wennen, aan die bijzondere vormen.
Scherp opgemerkt. Het gaat van "te organische vormen" naar "een waar kunstwerk".
Ik moet hierbij meteen aan mezelf denken met de Specialized Tarmac. Dat vond ik eerst ook een gedrocht met die afbuigende bovenbuis. Tegenwoordig vind ik hem juist erg mooi, lekker tegendradig.
Overigens grappig om de twaalfde post te lezen van de eerste pagina van dit draadje (reactie van Pieter op de fiets fdegrove). Zo zie je maar, je moet er even aan wennen, aan die bijzondere vormen.
Scherp opgemerkt. Het gaat van "te organische vormen" naar "een waar kunstwerk".
Ik moet hierbij meteen aan mezelf denken met de Specialized Tarmac. Dat vond ik eerst ook een gedrocht met die afbuigende bovenbuis. Tegenwoordig vind ik hem juist erg mooi, lekker tegendradig.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door WILLUK op 02 November 2006 waar kan je goedkoop een kuota frame kopen???
Kuota heeft internationaal een welbepaalde prijzenpolitiek... degene waar fdegrove het eerder in dit topic al eens over had.De prijzenpolitiek van Kuota houdt in dat internationaal (niet alleen Benelux!) met de verdelers bekeken wordt aan welke prijsklasse de Kuota frames en fietsen op de markt gelaatst worden. Er worden consumentenprijzen vastgelegd, en die zijn overal gelijklopend. Daarnaast doet Kuota op het einde van het jaar ook geen massale afslag in z'n prijzen om stockresten weg te werken.
Een en ander houdt wel in dat je als distributeur verduiveld goed moet kijken dat je én tijdens het jaar genoeg stock hebt om direct uit te leveren (een klant geen maanden laten wachten op een frame) én op het einde van het jaar geen massale overschotten zodat je je frames moet gaan dumpen... maar da's onze taak.
Gevolg voor de eindgebruiker is dat die zich niet bekocht voelt als hij in augustus een Kuota frame koopt (bij een andere marktpolitiek ziet die eindgebruiker soms een maand later hetzelfde frame aan -40 in de uitverkoop staan, wegens stockopruiming). Ook weet de eindgebruiker dat zijn Kuota frame z'n waarde behoudt: als ie het wil gaan verkopen op de tweedehands markt, moet hij niet opboksen tegen de zotte prijzen van een seizoensopruiming.
Daarnaast zien al onze Kuota dealers dat systeem wel zitten. De dealer in bv. Zwolle voelt zich geen concurrentie aangedaan door een prijsvechter in Limbricht die z'n klant zou afnemen door frames te verzenden... en de consument staat niet voor de verscheurende keuze "goedkopere prijs" vs. "service-gerichte fietsenmaker" of een combinatie van beide: hij kan gerust naar zijn plaatselijke Kuota-dealer gaan, want overal kosten de frames evenveel. Al onze Kuota dealers (zorgvuldig uitgekozen kwaliteitszaken) geloven dan ook ten volle in het merk dat zij verdelen, en wij geloven in hen; in samenspraak zijn dan ook veel inspanningen mogelijk.Dit alles belet niet dat de vrije markt speelt, en je kan gaan kijken waar je een frame het goedkoopst vindt.Ik weet niet of dit de beste politiek is, maar het is wel een visie waar Kuota voor gekozen heeft en die ik ten volle ondersteun.Sportieve groeten,
Pieter
Kuota Benelux
Beetje late reactie, maar dat vind ik een prachtig punt van een fietsmerk. Ik denk dat jullie 1 van de eerste zijn die dat doen. En laat ik zelf nou ook net een Kuota hebben, en als consument is het ook fijn om te weten dat als je je frame verkoopt (in dit geval een kharma)nog wat waard is en niet zoals de giant en trek frames helemaal niks meer waard zijn. Binnenkort zou ik ff nieuwe foto's posten, omdat ik toch weer wat verandert heb aan de fiets, en ik zou jullie meningen daar ook graag over hebben
Quoten: Origineel geplaatst door WILLUK op 02 November 2006 waar kan je goedkoop een kuota frame kopen???
Kuota heeft internationaal een welbepaalde prijzenpolitiek... degene waar fdegrove het eerder in dit topic al eens over had.De prijzenpolitiek van Kuota houdt in dat internationaal (niet alleen Benelux!) met de verdelers bekeken wordt aan welke prijsklasse de Kuota frames en fietsen op de markt gelaatst worden. Er worden consumentenprijzen vastgelegd, en die zijn overal gelijklopend. Daarnaast doet Kuota op het einde van het jaar ook geen massale afslag in z'n prijzen om stockresten weg te werken.
Een en ander houdt wel in dat je als distributeur verduiveld goed moet kijken dat je én tijdens het jaar genoeg stock hebt om direct uit te leveren (een klant geen maanden laten wachten op een frame) én op het einde van het jaar geen massale overschotten zodat je je frames moet gaan dumpen... maar da's onze taak.
Gevolg voor de eindgebruiker is dat die zich niet bekocht voelt als hij in augustus een Kuota frame koopt (bij een andere marktpolitiek ziet die eindgebruiker soms een maand later hetzelfde frame aan -40 in de uitverkoop staan, wegens stockopruiming). Ook weet de eindgebruiker dat zijn Kuota frame z'n waarde behoudt: als ie het wil gaan verkopen op de tweedehands markt, moet hij niet opboksen tegen de zotte prijzen van een seizoensopruiming.
Daarnaast zien al onze Kuota dealers dat systeem wel zitten. De dealer in bv. Zwolle voelt zich geen concurrentie aangedaan door een prijsvechter in Limbricht die z'n klant zou afnemen door frames te verzenden... en de consument staat niet voor de verscheurende keuze "goedkopere prijs" vs. "service-gerichte fietsenmaker" of een combinatie van beide: hij kan gerust naar zijn plaatselijke Kuota-dealer gaan, want overal kosten de frames evenveel. Al onze Kuota dealers (zorgvuldig uitgekozen kwaliteitszaken) geloven dan ook ten volle in het merk dat zij verdelen, en wij geloven in hen; in samenspraak zijn dan ook veel inspanningen mogelijk.Dit alles belet niet dat de vrije markt speelt, en je kan gaan kijken waar je een frame het goedkoopst vindt.Ik weet niet of dit de beste politiek is, maar het is wel een visie waar Kuota voor gekozen heeft en die ik ten volle ondersteun.Sportieve groeten,
Pieter
Kuota Benelux
Beetje late reactie, maar dat vind ik een prachtig punt van een fietsmerk. Ik denk dat jullie 1 van de eerste zijn die dat doen. En laat ik zelf nou ook net een Kuota hebben, en als consument is het ook fijn om te weten dat als je je frame verkoopt (in dit geval een kharma)nog wat waard is en niet zoals de giant en trek frames helemaal niks meer waard zijn. Binnenkort zou ik ff nieuwe foto's posten, omdat ik toch weer wat verandert heb aan de fiets, en ik zou jullie meningen daar ook graag over hebben
Quoten: Origineel geplaatst door -KDS- op 03 Januari 2007
Beeld ik me dat in of zit jij zeer hoog op je fiets Casran ?Je been lijkt me al vrij hard gestrekt en je pedaal is nog niet helemaal beneden ?
Bij m'n laatste fietsopmeting ben ik ietsje hoger gezet, maar ik denk niet dat het té hoog is.
Foto vertekent misschien ook wat... en dan heb je nog het Khan kader die daar een andere indruk over geeft. Je moet die Khan eens goed bekijken: het is niet zozeer z'n kopbuis die plots omhoog schiet (in feite is de balhoofdbuis echt niet hoog: nog geen 17cm voor de mijne), maar de bovenbuis die ze wat gezakt hebben en lager doen inkomen op zowel kop- als zitbuis. Als je op het zadel zit zie je dan ook dat de bovenbuis dieper onder jou ligt dan bij een ander frame met klassieke geometrie (Trek, Merckx, Colnago...). De Khan is overigens het enige Kuota frame dat niet sloping is: vanaf maat 56 is dit een non-sloping frame, daaronder is hij licht sloping (bij fdegrove bijvoorbeeld).
Vroeger was de Khan niet zo mijn ding. Maar de lichte aanspuiting met grijs op de zitbuis (versie 2005 was full clear coat, zoals fdegrove's fiets op p.1) heeft hem meer cachet gekregen... en door dit frame dagelijks te zien, ben ik toch wel gevallen voor z'n vormgeving. Zo zie je maar, er zijn zo van die onderdelen die de nodige gewenning vergen. Desalniettemin... er zijn Kuota's die ik nóg mooier vind. Hou dit topic in de gaten!
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 03 Januari 2007
... maar mijn definitieve oordeel over de machine van Casran wacht ik nog ff mee!
Ga je de letters Ergomo nog van je crank halen? Vind het zelf niet zo mooi staan.
Nee, die Ergomo letter gaan er niet af; dat doe je nu niet echt met een gesponsorde crank! Wél komt er mogelijks een andere crank op de Ergomo, een Campagnolo Record.
Beeld ik me dat in of zit jij zeer hoog op je fiets Casran ?Je been lijkt me al vrij hard gestrekt en je pedaal is nog niet helemaal beneden ?
Bij m'n laatste fietsopmeting ben ik ietsje hoger gezet, maar ik denk niet dat het té hoog is.
Foto vertekent misschien ook wat... en dan heb je nog het Khan kader die daar een andere indruk over geeft. Je moet die Khan eens goed bekijken: het is niet zozeer z'n kopbuis die plots omhoog schiet (in feite is de balhoofdbuis echt niet hoog: nog geen 17cm voor de mijne), maar de bovenbuis die ze wat gezakt hebben en lager doen inkomen op zowel kop- als zitbuis. Als je op het zadel zit zie je dan ook dat de bovenbuis dieper onder jou ligt dan bij een ander frame met klassieke geometrie (Trek, Merckx, Colnago...). De Khan is overigens het enige Kuota frame dat niet sloping is: vanaf maat 56 is dit een non-sloping frame, daaronder is hij licht sloping (bij fdegrove bijvoorbeeld).
Vroeger was de Khan niet zo mijn ding. Maar de lichte aanspuiting met grijs op de zitbuis (versie 2005 was full clear coat, zoals fdegrove's fiets op p.1) heeft hem meer cachet gekregen... en door dit frame dagelijks te zien, ben ik toch wel gevallen voor z'n vormgeving. Zo zie je maar, er zijn zo van die onderdelen die de nodige gewenning vergen. Desalniettemin... er zijn Kuota's die ik nóg mooier vind. Hou dit topic in de gaten!
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 03 Januari 2007
... maar mijn definitieve oordeel over de machine van Casran wacht ik nog ff mee!
Ga je de letters Ergomo nog van je crank halen? Vind het zelf niet zo mooi staan.
Nee, die Ergomo letter gaan er niet af; dat doe je nu niet echt met een gesponsorde crank! Wél komt er mogelijks een andere crank op de Ergomo, een Campagnolo Record.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 Januari 2007
Desalniettemin... er zijn Kuota's die ik nóg mooier vind. Hou dit topic in de gaten!
begrijp ik hieruit dat je er nog 1 krijgt/koopt??
Desalniettemin... er zijn Kuota's die ik nóg mooier vind. Hou dit topic in de gaten!
begrijp ik hieruit dat je er nog 1 krijgt/koopt??
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 Januari 2007
Casran, uit nieuwsgierigheid; met wat voor wielen rijd je hier? Zijn geen neutrons toch? Slecht weer wielen?
Wat ik opmerkelijk vind is dat de bovenkant van de zitbuis fors lager dan de bovenkant van het balhoofd lijkt te zitten, zoals bij een sloping frame, maar dan met rechte bovenbuis... Interessant!
Wat me trouwens opvalt aan de Nederlandstalige Kuota site (misschien een tip voor VDB?). Als ik mijn lengte etc invoer zegt de configurator dat ik een 51cm bovenbuislengte nodig heb. Vervolgens adviseert hij een 54cm frame met een bovenbuislengte van 55cm. Da's toch vreemd...
Casran, uit nieuwsgierigheid; met wat voor wielen rijd je hier? Zijn geen neutrons toch? Slecht weer wielen?
Wat ik opmerkelijk vind is dat de bovenkant van de zitbuis fors lager dan de bovenkant van het balhoofd lijkt te zitten, zoals bij een sloping frame, maar dan met rechte bovenbuis... Interessant!
Wat me trouwens opvalt aan de Nederlandstalige Kuota site (misschien een tip voor VDB?). Als ik mijn lengte etc invoer zegt de configurator dat ik een 51cm bovenbuislengte nodig heb. Vervolgens adviseert hij een 54cm frame met een bovenbuislengte van 55cm. Da's toch vreemd...
Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 06 Januari 2007
Casran, uit nieuwsgierigheid; met wat voor wielen rijd je hier? Zijn geen neutrons toch? Slecht weer wielen?... Wat me trouwens opvalt aan de Nederlandstalige Kuota site (misschien een tip voor VDB?). Als ik mijn lengte etc invoer zegt de configurator dat ik een 51cm bovenbuislengte nodig heb. Vervolgens adviseert hij een 54cm frame met een bovenbuislengte van 55cm. Da's toch vreemd...
Wielen zijn Neutron voor, en achteraan een wiel met PowerTap naaf en zilver DT Swiss velg (zie PowerTap topic bij nderdelen). Ik denk eraan een setje Khamsin wielen te kopen, en als iemand mijn Neutrons overneemt ook nog een setje Eurus of Neutron Ultra.
nze Benelux site is www.kuota.be. De configurator op de Italiaanse site mag je gerust vergeten: dat is niet de meest gelukkige tool van de internationale Kuota-site. Laat je liever bij je fietsenmaker of bij een gespecialiseerd persoon opmeten!
Casran, uit nieuwsgierigheid; met wat voor wielen rijd je hier? Zijn geen neutrons toch? Slecht weer wielen?... Wat me trouwens opvalt aan de Nederlandstalige Kuota site (misschien een tip voor VDB?). Als ik mijn lengte etc invoer zegt de configurator dat ik een 51cm bovenbuislengte nodig heb. Vervolgens adviseert hij een 54cm frame met een bovenbuislengte van 55cm. Da's toch vreemd...
Wielen zijn Neutron voor, en achteraan een wiel met PowerTap naaf en zilver DT Swiss velg (zie PowerTap topic bij nderdelen). Ik denk eraan een setje Khamsin wielen te kopen, en als iemand mijn Neutrons overneemt ook nog een setje Eurus of Neutron Ultra.
nze Benelux site is www.kuota.be. De configurator op de Italiaanse site mag je gerust vergeten: dat is niet de meest gelukkige tool van de internationale Kuota-site. Laat je liever bij je fietsenmaker of bij een gespecialiseerd persoon opmeten!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hoi,
@Ilko:
Aangezien we beiden qua gestalte ongeveer gelijk zijn denk ik dat je wellicht voor jou bij een Khan maat 52 uitkomt met 10 of 11 als stuurpen afhankelijk van de diepte van het gekozen sturen.
Bij een Kredo e.d. zal dat net een M zijn als ik me het goed herinner maar als je zo net op het randje zit is het misschien de moeite om de effectieve afmetingen van een S en M tegenover mekaar te zetten.
@Pieter : Wat voor een zadelpen en stuurpen zit er op je Khan gemonteerd?
Ciao,
@Ilko:
Aangezien we beiden qua gestalte ongeveer gelijk zijn denk ik dat je wellicht voor jou bij een Khan maat 52 uitkomt met 10 of 11 als stuurpen afhankelijk van de diepte van het gekozen sturen.
Bij een Kredo e.d. zal dat net een M zijn als ik me het goed herinner maar als je zo net op het randje zit is het misschien de moeite om de effectieve afmetingen van een S en M tegenover mekaar te zetten.
@Pieter : Wat voor een zadelpen en stuurpen zit er op je Khan gemonteerd?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 06 Januari 2007
@Pieter : Wat voor een zadelpen en stuurpen zit er op je Khan gemonteerd?
Zadelpen is een titanium Selcof; wordt nog vervangen. Stuurpen is een Oval Concepts R700, met Reversed Bolt System.
@Pieter : Wat voor een zadelpen en stuurpen zit er op je Khan gemonteerd?
Zadelpen is een titanium Selcof; wordt nog vervangen. Stuurpen is een Oval Concepts R700, met Reversed Bolt System.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -