He Keezx... Spamalert???? Nee hoor een gewoon een burgerman die de proef op de som heeft genomen na het lezen van een aantal 'tests'. Net 2 nieuwe 'betaalbare' fietsen gekocht met de goedkoopste draadbanden van 380 gram het stuk!! Na 2000 km waren ik en mijn zoon het zat en waren we benieuwd wat de beste banden 'doen'.Keezx schreef:SPAMALERT.William235 schreef:Net voor 2 fietsen nieuwe banden aangeschaft. De Continental 4000s2 voor de een en voor de ander de Vittoria pro speed. Beide 25 mm. Keuze op basis van eerste indrukken en ritten is heeeeeeel snel gemaakt. De Vittoria Pro Speed. Wat een super band. Je merkt het ook al als je de verpakking open doet en de band in je hand hebt en ook tijdens de montage. Daar steekt de Continental 4000s 2 heeeel schril bij af. De Continental 4000s2 is ook maar liefst 13 gram zwaarder dan volgens de specs. Ja zo kan ik het ook.
Iedereen zou de Vittoria Pro Speed moeten kopen en uitproberen. Niet te geloven. Helaas heb ik op mijn fiets de Conti 4000 gemonteerd en op de fiets van mijn zoon de vittoria's.
Overigens lijken de conti;s 4000sii (25 mm) op 'tractorbanden' als je naast de vittoria Pro Speed (25mm) zet. Je moet het zien om het te geloven!
De banden zijn overigens gekocht bij 'Bakkertje'. Voordelig dezelfde band als bij de onnodig dure shops als Futurum, Mantel etc en gratis verzending. Hoort zegt het voort!!!!!
(Nee, ik ben geen Bakkertje!) Gewoon een slimme consument! Een besparing van minimaal €5,-/6,- per band! en ook nog zeer voordelig een 5 pak binnenbanden van conti gekocht! Scheelt ook weer minimaal €7,50 !
De Vittoria Pro Speed en Conti's 4000sii zijn qua prijs gelijk aan elkaar. Scheelt bijna niets. Trouwens de conti's krullen helemaal op als een slang als je ze uit de verpakking haalt. Net of er een draai in zit. Kun je er niet uithalen. De Vittoria's blijven netjes recht. Dit terzijde.