Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Frank VDB

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 25 feb 2009 14:15

Vandenbroecke insinueert dopinggebruik Boogerd

Franck Vandenbroucke (foto, links) veroordeelt woensdag in het Belgische maandblad Ché Michael Boogerd van dopinggebruik. In 1999 won de Belg Luik-Bastenaken-Luik, Boogerd werd toen tweede. 'Ik weet 100 procent zeker dat ik die dag niks anders had genomen dan de tweede, de derde, de vierde en de vijfde in de uitslag,' aldus Vandenbroecke. 'Iedereen reed die dag met hetzelfde in zijn lijf, we streden met gelijke wapens. Dus was dat een eerlijke wedstrijd, met een eerlijke uitslag. Die dag, of beter, dat jaar was ik de beste van allemaal. Dat wist iedereen in het peloton.' Vandenbroecke werd al veroordeeld wegens dopinggebruik.

Michael Boogerd reageert laconiek op het verhaal. 'Als ik die dag hetzelfde had gebruikt, had ik wel gewonnen. Het zou kunnen dat we hetzelfde hebben gebruikt, maar dat was dan een bruine boterham met kaas. Ik neem Vandenbroucke al lang niet meer zo serieus.' (MH)

Bron: Fiets.nl

Wat moeten we hier nu allemaal weer van denken en of geloven.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 feb 2009 14:20

Ach, Boogerd weet zelf ook niks beters te zeggen dan 'ik heb niet gebruikt want ik ben nooit betrapt' en heeft gezegd zich niet genaaid te voelen omdat hij geklopt is door pakkers als VDB, Hamilton, Camenzind etc...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 feb 2009 14:57

Boogerd kan makkelijk zeggen dat hij nooit iets heft gebruikt. Hij is nooit betrapt, dus is die uitsrpaak makkelijk.

In een TV interview werd Boogerd ooit door Smeets gevraagd of hij niet baalde van de tweede plek in LBL; hij weet nu toch dat VDB een doping zondaar was en daar waarschijnlijk met dope in zijn lijf won. Boogerd reageerde ook toen laconiek op die vraag. "VDB werd niet gepakt die dag, dus was hij clean en gewoon iets beter dan ik" antwoorde hij. Als je achteraf weet dat VDB zijn overwinningen met dope behaalde en zo laconiek kan reageren, ligt het voor de hand om de denken dat Boogie ook gepakt had. Iemand die echt schoon reed, reageert dan toch niet zo lafjes.
Live fast; die young. mijn blog

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 25 feb 2009 15:05

Misschien heeft hij besloten om zich daar niet meer druk over te maken. Om altijd te moeten denken "als hij niet gebruikt had dan ..." lijkt me ook niet zo prettig.
Maar je weet het nooit.

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 25 feb 2009 16:19

Renners die nooit gepakt zijn moeten zichzelf altijd verdedigen schijnbaar. Ik denk dat je die renners altijd de voordeel van de twijfel moet geven. Anders waren die toch ook wel gepakt.

Ik vindt het gewoon flauw van VDB, dat hij nu schijnbaar iedereen die met hem mee kon komen beschuldigd van het gebruik van middelen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 25 feb 2009 17:34

VDB is knettergek, en begint zo langzamerhand de "Eddy Wally"*van de sportwereld te worden.
Sorry hoor Belgische forumgenoten, maar er rijden denk ik voldoende andere Belgen rond die jullie hoop op een nieuwe toprenner veel meer verdienen.

* Wat betreft zelfoverschatting, en gebrek aan realiteitszin. Natuurlijk kan Eddy veel beter zingen, en draagt hij mooiere kledij.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 25 feb 2009 20:21

VDB is al een kleine 10 jaar geen renner meer en zal er nooit nog een worden ook.

Maar.... zijn explosie op de Redoute behoort tot de absolute topmomenten aller tijden. Hoe hij Bartoli daar gewoon belachelijk maakte was straf.

Ik ben de eerste om te hopen op een dopingvrije wielersport maar een beetje realist weet dat we dat nooit gaan halen. En jammer maar waar, de grootste exploten en spectaculairste koersen zag je in de gloriedagen van EPO.

Ik heb een periode naar de koers zitten kijken en bij elke prachtprestatie dacht ik: wat hebben ze die in zijn gat gedraaid? Achteraf is ook dikwijls gebleken dat het ook zo was maar op den duur beleef je er ook geen plezier meer aan zo. Nu vraag ik het mij niet meer af en geniet er terug van, of ze nu gepakt hebben of niet.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 25 feb 2009 21:38

ik denk dat VDB gewoon de waarheid spreekt en dat Boogerd dat niet zo kan waarderen!

En ach ik heb ooit een renner waar ik mee trainde op tv horen zeggen
"als ik epo gebruikt had, dan had ik wel drie minuten harder gereden in de tijdrit"

en ik wist dat ie epo gebruikte!

En dope of niet, van een ezel maak je geen renpaard!!!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 25 feb 2009 22:21

janom schreef:...En dope of niet, van een ezel maak je geen renpaard!!!
Volgens mij is een betrapt renpaard sowieso een enorme ezel.

jurg73
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2008 10:41

jurg73 25 feb 2009 22:34

Ik denk dat VDB ook gelijk heeft alleen hij kan het niet zeggen omdat hij geen bewijzen heeft dat Boogerd en consorten doping hebben gebruikt.

Als erop de tv aan Boogerd gevraagd wordt of hij doping heeft gebruikt dan geeft hij altijd een heel doordacht antwoord.

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 26 feb 2009 09:14

Nog eens;Ieder1 gebruikt!
il magnifico

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 26 feb 2009 12:27

het zal mij eerlijk gezegd worst wezen of er wel of niet gebruikt wordt!!

Al dat hypocriete gedoe over sport!! Laten we dan ook zo doen over alcohol bijvoorbeeld!!

Waar ik niet zo goed tegen kan is zo'n reactie van Boogerd dat ie VDB toch al niet meer serieus nam...
Reageer dan gewoon wijselijk niet!!

En mbt Boogerd: het ene jaar werden hij en RAbo totaal weggevaagd in de tirreno ergens begin jaren 90, en het volgende jaar deden ze volop mee!!!
Beschrijft ie ook in zijn boek. Ik denk dat Rabo toen pas deed wat iedereen deed....
En gelijk hadden ze...

Plaats reactie