Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Status forumproblemen

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1504
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 21 jun 2013 11:22

Ik krijg net een mailtje van IT met de melding dat de zoek-functie tot nader order is uitgezet.
De performance problemen van afgelopen week worden deels veroorzaakt door de zoekacties op de grote forumdatabase.....zeggen ze ;)

Ze gaan ons nu op een eigen server zetten, dat wordt op zijn vroegst na het weekend.....voor de 1001e keer, excuus!
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2013 11:38

freerider schreef:Ik krijg net een mailtje van IT met de melding dat de zoek-functie tot nader order is uitgezet.
De performance problemen van afgelopen week worden deels veroorzaakt door de zoekacties op de grote forumdatabase.....zeggen ze ;)

Ze gaan ons nu op een eigen server zetten, dat wordt op zijn vroegst na het weekend.....voor de 1001e keer, excuus!
En dat betekent dus ook dat de "actieve onderwerpen" weg is aangezien dat een zoekfunctie is?
IMHO is het een ^%$@#smoes; tot een week geleden liep het een paar weken weer prima met minimale storingen. Ze hebben dus blijkbaar tussendoor weer iets gedaan waardoor het minder is geworden. Zo snap ik wel waarom de resultaten van Sanoma niet meevallen; ze lopen leeg op onkundige ITers :evil:
De Zoek actieve onderwerpen-knop is juist een van de belangrijkste om het forum prettig te kunnen scannen.
Less is bore

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 21 jun 2013 11:47

Hmpff, kunnen we een backup van het oude forum terugzetten, was ook niet alles maar jarenlang geen gezeik alleen een aantal bekende beperkingen

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 21 jun 2013 11:52

Maar we krijgen wel een eigen server. ;) :mrgreen:

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 21 jun 2013 12:00

Erg irritant en niet leuk zonder de actieve onderwerpen lijst... jammer
Do not CROSS the road!

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 21 jun 2013 12:18

zorba schreef:Erg irritant en niet leuk zonder de actieve onderwerpen lijst... jammer
Helemaal mee eens! Jammer :twisted:
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 21 jun 2013 13:11

het forum is wat mij betreft nu totaal onbruikbaar..

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 21 jun 2013 13:20

+1
Echt ICT knulligheid ten top. Ik vermoed dat er iets mis is op de ze of een andere VM en dat ze om dat te omzeilen dit forum nu naar en andere server gaan migreren. Het aloude motto gooi er maar ijzer tegen aan dan lossen we alles op ipv het echte probleem een keer op te lossen..
Ik hoop in ieder geval dat ze dan snel na de migratie de zoekfunctie weer activeren anders wordt dit het einde van dit forum voor mij.

Goedkope oplossing: outsourcen naar een stel vrijwillige fietsvrienden.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jun 2013 13:40

dickw schreef:+1
Echt ICT knulligheid ten top. Ik vermoed dat er iets mis is op de ze of een andere VM en dat ze om dat te omzeilen dit forum nu naar en andere server gaan migreren. Het aloude motto gooi er maar ijzer tegen aan dan lossen we alles op ipv het echte probleem een keer op te lossen..
Ik hoop in ieder geval dat ze dan snel na de migratie de zoekfunctie weer activeren anders wordt dit het einde van dit forum voor mij.

Goedkope oplossing: outsourcen naar een stel vrijwillige fietsvrienden.
Lijkt me een geweldig plan, er moeten toch een aantal handige harries op dit forum zijn die een schaduw forum kunnen maken, zodat we nooit meer met dit wanproduct van "fiets" te maken hoeven te hebben?
Voor dit hele forum en de mensen die het interessant maken ("wij de gebruikers" dus) interesseert Sanoma zich duidelijk geen ruk. Ik denk niet dat iemand van de gebruikers er moeite mee zou hebben om te verhuizen naar een andere plek, waar de ICT prutsers van Sanoma (laat ik maar ff in het midden of dit het management of de technici zijn) hun onkunde niet op kunnen botvieren.
Wie neemt de handschoen op?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Panic
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:55

Panic 21 jun 2013 13:44

Ik heb niet de IT kennis in huis om zoiets op te zetten, maar het lijkt mij een prima plan. En voor wat het waard is: een financiele bijdrage leveren voor het opzetten hiervan is geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 jun 2013 13:55

Uitloggen gaat ook al niet meer...
'Je beschikt niet over de juiste permissies om uit te loggen' :mrgreen: :lol:

(Iedere gelijkenis op, of overeenkomst met de werkelijkheid berust op louter toeval)
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2013 14:46

Maar daar kan ik ook niet selecteren op Actieve Topics toch?

En idd, het interesseert Sanoma geen ruk. Die steken alle tijd in VI, Autoweek, etc. Genereert meer advertentie-inkomsten.
Less is bore

Plaats reactie