Nee gewoon op de racefiets(bij sneeuw weer ATB), met binnenveld bedoel ik de geasfalteerde wegen tussen de akkers bij mij in de buurt. Het geasfalteerde deel van deze wegen is anderhalve auto breed met onverharde stroken aan beide zijden, deze wegen zijn bijna geheel onverlicht op een enkele na die als fietsverbinding tussen de dorpen in het land van Altena dient. Ook de hoofdwegen zijn maar beperkt verlicht zodat het in het binnenveld pikdonker kan zijn op maanloze nachten, de BBB lamp geeft mij voldoende licht in deze soms algehele duisternis om lekker erop uit te gaan zoals vanavond .ponsteen schreef:@cannae: Je gebruikt hem voor MTB of cross begrijp ik?
Fietsverlichting
enjoy the ride
-
- Forum-lid
Dit weekend een lampje gekocht voor op de MTB waar ik nu tijdens de wintermaanden mee ga werken. Ging eigenlijk voor de BBB 500 lumen maar dat was niet binnen. Deze Lezyne super drive(ook 500 lumen)
dan maar genomen. Prijs idem ...99euro . Veel licht(3 standen) maar wat een slecht schakelknopje Vandaag terug naar de winkel waar ik een nieuw lampje heb gekregen(goeie service!!!),hopelijk werk de schakelaar nu wel goed.Op de racefiets heb ik een son naafdynamo+ een son Edelux lamp. Daar kan deze lamp wel niet tegenop, maar ik ben toch tevreden...op de donkere stukken goed kunnen testen vanmorgen!meer dan een uur op de maximum stand...en op het werk simpel op te laden met de usb kabel (een usb adaptor is wel handig want opladen duurt wel 5 uur)
dan maar genomen. Prijs idem ...99euro . Veel licht(3 standen) maar wat een slecht schakelknopje Vandaag terug naar de winkel waar ik een nieuw lampje heb gekregen(goeie service!!!),hopelijk werk de schakelaar nu wel goed.Op de racefiets heb ik een son naafdynamo+ een son Edelux lamp. Daar kan deze lamp wel niet tegenop, maar ik ben toch tevreden...op de donkere stukken goed kunnen testen vanmorgen!meer dan een uur op de maximum stand...en op het werk simpel op te laden met de usb kabel (een usb adaptor is wel handig want opladen duurt wel 5 uur)
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
Ik ben op zoek naar een fietslicht voor mijn racefiets (en binnenkort ook woon-werk fiets).
Voldoende licht en een ingebouwde batterij is een must, maar het moet geen lichtkanon zijn (hiervoor heb ik mijn Sigma Powerled Evo en Karma Evo).
Ik had een Lezyne Power Drive gekocht, maar deze werkt dus niet.
De lamp blijft maar opladen en ik kan ze niet eens aanzetten.
Blijkbaar een meer voorkomend probleem als ik even op het internet rondneus.
Intussen zit deze al terug in de doos, klaar om terug naar de afzender te sturen.
Lezyne komt er dus niet meer in.
Nog iemand ervaring met een soortgelijke lamp?
Prijs is niet echt van belang, maar ook geen 150€ natuurlijk
Voldoende licht en een ingebouwde batterij is een must, maar het moet geen lichtkanon zijn (hiervoor heb ik mijn Sigma Powerled Evo en Karma Evo).
Ik had een Lezyne Power Drive gekocht, maar deze werkt dus niet.
De lamp blijft maar opladen en ik kan ze niet eens aanzetten.
Blijkbaar een meer voorkomend probleem als ik even op het internet rondneus.
Intussen zit deze al terug in de doos, klaar om terug naar de afzender te sturen.
Lezyne komt er dus niet meer in.
Nog iemand ervaring met een soortgelijke lamp?
Prijs is niet echt van belang, maar ook geen 150€ natuurlijk
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021
Kona Rove LTD 2021
-
- Forum-lid
Ik heb op mijn racefiets Basta Comet III lampjes gemonteerd. Het achterlichtje zit met het bijbehorende beugeltje aan de zadelbuis gemonteerd, het voorlichtje hangt met een zelf gefabriceerd beugeltje onder mijn stuurpen. Het beugeltje zit vast met de kabelbindertjes van mijn kilometerteller-beugeltje.
In de lampjes het ik Duracell stay charged oplaadbare batterijtjes (AAA) zitten. Ik heb zo goed licht om gezien te worden. Het voorlichtje zelf is niet bedoeld om de weg te verlichten.
In de lampjes het ik Duracell stay charged oplaadbare batterijtjes (AAA) zitten. Ik heb zo goed licht om gezien te worden. Het voorlichtje zelf is niet bedoeld om de weg te verlichten.
Kan iemand zinvol commentaar leveren op de lamp?
Ik wil proberen om de winteravonden buiten te fietsen (ben liever buiten dan op de spinningfiets) en woon aan de rand van de bebouwde kom. Ik zal dus veel over donkere landweggetjes en dijkjes fietsen. Daar is geen straatverlichting.
Beetje overkill aan licht (verblinden tegenliggers) compenseer ik wel met zwarte tape. Een hoofdlamp heeft mijn voorkeur omdat ik met een wingshape stuur rondrij en liever niet aan de fiets wil bevestigen. Bovendien wil ik licht op de plek waar ik naartoe kijk.
http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr
Voor deze prijs kan ik geen buil vallen lijkt me....
Ik wil proberen om de winteravonden buiten te fietsen (ben liever buiten dan op de spinningfiets) en woon aan de rand van de bebouwde kom. Ik zal dus veel over donkere landweggetjes en dijkjes fietsen. Daar is geen straatverlichting.
Beetje overkill aan licht (verblinden tegenliggers) compenseer ik wel met zwarte tape. Een hoofdlamp heeft mijn voorkeur omdat ik met een wingshape stuur rondrij en liever niet aan de fiets wil bevestigen. Bovendien wil ik licht op de plek waar ik naartoe kijk.
De voldoening duurt langer dan de pijn...
-
- Forum-lid
Dat gaat niks worden. Met 3 penlites en dat aantal lumen kom je niet ver.rico8 schreef:Kan iemand zinvol commentaar leveren op de lamp?
Met 3 penlites kom je inderdaad niet ver, daarnaast is het extra gewicht op je helm ook niet prettig. Qua zicht heeft een lamp op het stuur mijn voorkeur. Een helmlamp zul je iedere keer bij veranderen van zitpositie moeten bijstellen om optimaal zicht te hebben.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n lamp 1600 lumen haalt op een paar penlites. los daarvan 1600 lumen is zo extreem veel, daar kan je echt de openbare weg niet mee op. Dat deze lampen een heel breed licht geven is juist uitermate prettig op de meer onbelichte wegen, dus als je dat gat afplakken doe jet grootste voordeel van d elamp teniet. Er is nog een reden waarom ik niet met (alleen maar) een hoofdlamp zou gaan rijden. Als ik naar mij zelf kijk dan kijk ik nog best vaak om me heen. dat is met zo'n zoeklicht wel erg onrustig. een (zwakker) lampje op je helm als een soort van steunlicht is dan denk ik meer aan te raden.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat laatste moet toch niet echt nodig zijn, je blijft zelf toch immers ook gewoon naar voren kijken.wm schreef:Met 3 penlites kom je inderdaad niet ver, daarnaast is het extra gewicht op je helm ook niet prettig. Qua zicht heeft een lamp op het stuur mijn voorkeur. Een helmlamp zul je iedere keer bij veranderen van zitpositie moeten bijstellen om optimaal zicht te hebben.
Voor op de weg zou ik een lamp gewoon op het stuur monteren. Moet je bij scherpe bochten wel een beetje met beleid rijden, omdat je dan een zwart gat in rijdt. Probleem van een lamp op je helm is dat je andere verkeersdeelnemers snel verblind doordat je uit automatisme naar ze kijkt en sowieso door de hoge bevestiging.
Uiteraard zul je naar voren kijken, echter zal de stand van je ogen wel anders zijn en daarmee de lichtbundel op de weg (praktijkervaring). Wellicht dat je met een helmlamp die heel veel licht geeft, dit niet als vervelend zult ervaren.amclassic-fan schreef: Dat laatste moet toch niet echt nodig zijn, je blijft zelf toch immers ook gewoon naar voren kijken.
Overigens is voor op de MTB een helmlamp geen overbodige luxe, ik weet niet of rico8 dit ook van plan is (?).