La Marmotte 2012
Vanacht vertrekken richting Bourg D'oisans, dus morgen aankomen. Zit momenteel met een lichte griep dus waarschijnlijk geen Vaujanny voor mij, hopelijk gaat de Marmotte wel lukken.
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
Even iets heel anders over de Marmotte: Was dat iemand van dit forum die vannacht in het Radio1 programma Casa Luna vertelde dat ie verslaafd is aan La Marmotte rijden en dat hij voor de 21e keer ging meedoen? Na uitleg wat het is, volgde wel een mooie vraag van de presentator: "Hoeveel dagen doe je daarover?" .
Zelf heb ik La Marmotte trouwens in 2008 gereden. Schitterende maar zware tocht. Succes alvast aan iedereen die gaat deelnemen!
Zelf heb ik La Marmotte trouwens in 2008 gereden. Schitterende maar zware tocht. Succes alvast aan iedereen die gaat deelnemen!
-
- Forum-lid
Heel juist!!amclassic-fan schreef:Tja, maar die ene week dat je dan in de Alpen bent ga je toch ook niet alleen maar op 't bed van je hotelkamer liggen? Maakt voor 98% van de forumdeelnemers toch niets uit als ze net een paar procentjes minder presteren, omdat ze nog een paar mooie tochtjes hebben gemaakt in de week vooraf.
Vorige jaren telkens eentje per dag gedaan en de vrijdag niets meer. Dit jaar wordt het de Vaujany, maandag Glandon/Croix de fer bv, dinsdag Madeleine misschen eens want die ontbreekt nog op het lijstje, woensdag dan de grand prix des rouses met Alpe d'huez en dat slotklimmetje naar Vaujany, donderdag zien we wel hoe de benen aanvoelen en vrijdag zeker niets meer. Heb daar nog nooit hinder door ondervonden op voorwaarde dat je niet elke col opvlamt om je persoonlijk record scherper te zetten. Is zoals amclassic-fan zegt, de meesten van ons raken daar maar één week per jaar en dan ga je daar dan echt geen week op je bed liggen.
Vorig jaar op vrijdag zelfs nog naar lac Lauvitel gewandeld (prachtig, moet je echt eens doen en fototoestel meenemen) en daar de dag erna ook niets van ondervonden.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oei, Lac Lauvitel heeft mij toch wel stijve benen opgeleverd paar jaar terug. Misschien te hoog tempo gedaan. Is serieus stukje wandelen
Verder helemaal eens met de 1e alinea.
Uitgaande dat ik fit ben zullen wij ook een vergelijkbaar programma rijden; zondag Ornon, maandag Croix de Fer, dinsdag Briancon-Guillestre-Izoard-Briancon, woe La Berarde oid, do en vrij niet teveel. Dan maar een kwartier langer over LM, het is tenslotte ook gewoon een fietsvakantieweekje.
Verder helemaal eens met de 1e alinea.
Uitgaande dat ik fit ben zullen wij ook een vergelijkbaar programma rijden; zondag Ornon, maandag Croix de Fer, dinsdag Briancon-Guillestre-Izoard-Briancon, woe La Berarde oid, do en vrij niet teveel. Dan maar een kwartier langer over LM, het is tenslotte ook gewoon een fietsvakantieweekje.
Less is bore
ijzerenbriek schreef:Heel juist!!amclassic-fan schreef:Tja, maar die ene week dat je dan in de Alpen bent ga je toch ook niet alleen maar op 't bed van je hotelkamer liggen? Maakt voor 98% van de forumdeelnemers toch niets uit als ze net een paar procentjes minder presteren, omdat ze nog een paar mooie tochtjes hebben gemaakt in de week vooraf.
Vorige jaren telkens eentje per dag gedaan en de vrijdag niets meer. Dit jaar wordt het de Vaujany, maandag Glandon/Croix de fer bv, dinsdag Madeleine misschen eens want die ontbreekt nog op het lijstje, woensdag dan de grand prix des rouses met Alpe d'huez en dat slotklimmetje naar Vaujany, donderdag zien we wel hoe de benen aanvoelen en vrijdag zeker niets meer. Heb daar nog nooit hinder door ondervonden op voorwaarde dat je niet elke col opvlamt om je persoonlijk record scherper te zetten. Is zoals amclassic-fan zegt, de meesten van ons raken daar maar één week per jaar en dan ga je daar dan echt geen week op je bed liggen.
Vorig jaar op vrijdag zelfs nog naar lac Lauvitel gewandeld (prachtig, moet je echt eens doen en fototoestel meenemen) en daar de dag erna ook niets van ondervonden.
Volgens mij heb ik nergens geschreven dat je heel de week op bed moet liggen. Ik heb het idee dat mijn verhaal iets genuanceerder was. Probeer alleen maar aan te geven dat het geen nut heeft om de laatste week veel te trainen om dan nog progressie te maken. Ik ga zondag naar Venosc en doe dan nog wat klimmen en geniet zeker van de omgeving. Maar ik heb een half jaar hard voor de Marmotte getraind en dan is dat mijn doel en is de rest van de week daar ondergeschikt aan. Dat is dus heel wat anders dan heel de week op bed liggen.
Hoi Allemaal,
Ik ben er dit jaar ook bij en start in het 1e startvak. Hoe laat moet je daar aanwezig zijn om een beetje vooraan te starten? zag op de eerste pagina dat de nummers 1-400 om 7 uur starten en 401-2000 7:15.
Klopt dat? ik heb nr 1973. Voor de geen die gaan misschien tot volgende week!
Ik ben er dit jaar ook bij en start in het 1e startvak. Hoe laat moet je daar aanwezig zijn om een beetje vooraan te starten? zag op de eerste pagina dat de nummers 1-400 om 7 uur starten en 401-2000 7:15.
Klopt dat? ik heb nr 1973. Voor de geen die gaan misschien tot volgende week!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Half uurtje vooraf, sta je ruim over de helft van het vak. Het zou mij nog langer koukleumen bij de start niet waard zijn.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vandaag niet echt beter. Iemand enig idee waarom er zich vooral spierpijn openbaart in de onderarmen en de kuiten? Keelpijn is wel weg.daniel1975 schreef:Hier ook pech, maar minder erg, naar al sinds zondagnacht niet fit. Vermoeid, lichtr keelpijn, beetje hangerig, beetje spierpijn (zonder te sporten). Net geen griep zeg maar. Balen, hopen dat het weer wegtrekt.
Baal als een stekker, zaterdag naar bourg......
Less is bore
Niet te druk maken. Yvonne van Gennip was ook ziek voor de spelen en iedereen weet wat er toen gebeurde
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ah, dat wordt dus goud met 2 vingers inde neus
Maar beetje druk maak ik mij wel; je kijkt een half jaar lang uit naar die fietsvakantie en dan uitgerekend vlak ervoor dit. Gelukkig kan een fietsvakantie altijd en de OS maar 1x per 4 jaar
Maar beetje druk maak ik mij wel; je kijkt een half jaar lang uit naar die fietsvakantie en dan uitgerekend vlak ervoor dit. Gelukkig kan een fietsvakantie altijd en de OS maar 1x per 4 jaar
Less is bore
daniel1975 schreef:Ah, dat wordt dus goud met 2 vingers inde neus
Die goede berglucht hier, doet veel goed. Gewoon gaan en je ziet wel hoe het gaat.
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0