Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik hoor graag je mening over de kleding. (Bikemotion)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4946
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 okt 2011 23:15

Goede avond Paul,
Jammer dat ik dit draadje niet eerder heb gevonden, anders was ik wel even bij je stand langs gekomen.
Na 3 uur rond te hebben gelopen en tig fietsen en dito aantal kleding te hebben gezien mis ik toch iets. Er zal vast wel eerder over geschreven of over nagedacht te zijn maar beschermde kleding voor de race fietser schijnt er niet te zijn. Ik ben het in ieder geval nog niet tegenkomen.
Hoe moeilijk moet het zijn om iets (licht) te integreren in de kleding om schaafwonden te beperken. Helaas hoort vallen bij onze sport met de nodige gevolgen. Ik begrijp best wel dat je als race fietser niet zo ingepakt gaat rijden als een MBT, maar een extra laagje bescherming bijvoorbeeld kevlar t.p.v. heup, schouder, elleboog is geen overbodige luxe.
Misschien een idee voor je kledinglijn, en succes met je onderneming.

Just my two cent.
Alexander

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 16 okt 2011 13:05

@ HenH, ik had al eerder even willen reageren maar het is en blijft druk op de stand. Nu toch even de laptop er bij gepakt. Het is onwijs leuk om de kleding nu na een lang proces aan jullie te kunnen laten zien. Het moment van de waarheid! Jou reactie en die van andere forum leden doen me erg goed. Onwijs bedankt.

@Alexander, er zijn stoffen met een structuur van een ceramisch materiaal aan de buitenkant die iets zou moeten helpen bij valpartijen. Maar of dit echt zo is weet ik niet uit eigen ervaring. Mijn keuze voor oa.a de merino wol gaat eigenlijk de andere kant uit, meer richting het klassieke dan het technologische. Kent iemand van de forum leden een kleding merk dat deze stoffen gebruikt?
Genieten van de fiets....

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 24 mar 2012 20:31

Lees dit topic voor het eerst door een reclame in De Muur die ik net per post ontving. Heb niet alles hier gelezen, maar ik begrijp goed dat de inspiratie bij Rapha vandaan komt. Ik heb mijn kast volhangen met Rapha-spullen die ik in de uitverkoop of op eBay koop. Wat ze naast een heleboel andere zaken daar heel goed doen, is het creëren van een community, oa door beperkte oplages van hebbedingetjes (collectors items!) die vaak zijn opgehangen aan actuele fietsevenementen. Ik zou dit soort ideeën als inspiratiebron gebruiken. Kwaliteit met hoofdletters, ook in de aftersales! En dan iets lager in de prijs gaan zitten, dat kan bij Rapha wel een onsje minder...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 26 mar 2012 16:57

Hoi bluv107,

Bedankt voor je berichtje. Rapha is zeker een inspiratie bron voor blueOn bike en ik hoop voor meerdere initiatieven. Vorige week was ik een paar dagen in Londen waar ik o.a. bij Rapha, Rouleur een aantal mooie fietsen zaken en een cafes als Look Mum No Hands langs ben geweest. Ze doen daar allemaal hun eigen ding voor hun eigen doelgroep. Zaterdag was ik in Bristol voor Bespoke Bristol een hand build bike show, en daar kom je ze allemaal weer tegen in een atmosfeer die heel relaxed is en waar het gaat om het genieten van de fiets.

Ik ga hier niet vertellen wat blueOn bike allemaal doet want dat zou tegen de reclame regels in gaan. En voor nieuwe kledingstukken wil ik hier graag weer om een ieder zijn mening vragen. Maar ik ben met verschillende (in mijn ogen) mooie samenwerkingen bezig.

Groetjes,

Paul

P.s. Het is voor mij onwijs leuk om mensen die zich in deze discussie gemengd hebben tijdens evenementen te spreken. Jullie reactie op de kleding is erg belangrijk voor mij.
Genieten van de fiets....

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 02 apr 2012 13:13

paul@blueonbike schreef:Vorige week was ik een paar dagen in Londen waar ik o.a. bij Rapha langs ben geweest.
Word je Rapha-dealer voor Nederland?

Raf_Madone
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 mar 2012 20:11

Raf_Madone 03 apr 2012 22:12

knutmo schreef:
paul@blueonbike schreef:Vorige week was ik een paar dagen in Londen waar ik o.a. bij Rapha langs ben geweest.
Word je Rapha-dealer voor Nederland?
Ik zou graag die nieuwe schoenen "Rapha Grand Tour" eens willen passen voordat ik ze koop.
Daarom zou het wel interessant zijn om ergens in België of Nederland een verdeler te hebben waar je al die prachtige spullen eens kan aanpassen en voelen.

paul@blueonbike
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 nov 2010 11:19

paul@blueonbike 23 apr 2012 09:57

Hoi Raf_Madone en knutmo,

Ja die schoenen zijn echt gaaf. Ik heb ze een paar weken terug nog in handen gehad bij Rapha op kantoor. Nog meer als kleding moet je schoenen echt goed passen, heeft Rapha hier geen flexibele service voor? Volgens mij kan je alles zonder reden retourneren of ruilen binnen een x aantal weken.

Ik wordt zelf geen verdeler van Rapha.

Groetjes,

Paul
Genieten van de fiets....

Plaats reactie