GIRO ! !
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
Mooi podium ; eindelijk nog eens een Belg bij de eerste drie .... toch tricky die tijdrit !
Mijn favoriet Basso heeft het niet kunnen waarmaken(kon blijkbaar niet beter,kan natuurlijk gebeuren) ...jammer.
Nu wachten op de Tour d F !
Mijn favoriet Basso heeft het niet kunnen waarmaken(kon blijkbaar niet beter,kan natuurlijk gebeuren) ...jammer.
Nu wachten op de Tour d F !
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooie giro, het is ook net wat je spannend vind.
Wat me wel opvalt is dat het tegenwoordig bijna onmogelijk is om als niet/ niet voldoende goed tijdrijden een grote ronde te winnen. Als je naar de geschiedenis kijkt van de laatste 20 jaar is dat eigenlijk al zo.
Wat me wel opvalt is dat ze allemaal zo tam op dat podium staan. Het is net of ze liever thuis hadden gebleven.
Wat me wel opvalt is dat het tegenwoordig bijna onmogelijk is om als niet/ niet voldoende goed tijdrijden een grote ronde te winnen. Als je naar de geschiedenis kijkt van de laatste 20 jaar is dat eigenlijk al zo.
Wat me wel opvalt is dat ze allemaal zo tam op dat podium staan. Het is net of ze liever thuis hadden gebleven.
@teamorange ;Daar komt het dan meestal niet meer van om het later te kijken.
En de volgende dag is dan meestal toch alles weer anders.
Zo vluchtig is sport dan ook weer.
------------------------
Dat er aan het einde van een grote ronde vaak hier en daar wat teleurstelling de kop opsteekt onder de volgers heeft natuurlijk ook te maken met de niet ingeloste verwachtingen.
--------------
De wetenschap heeft het klimmen doodgemaakt.
Over het verloop van de grote rondes in het algemeen vraag ik me af of het steeds vaker, lang wachten met aanvallen door de favorieten niet wordt veroorzaakt door de soms haast wetenschappelijke aanpak van de trainingen en begeleiding.
Iedere topper, en anders zijn begeleiders, weet precies wat hij kan en aan het doen is.
In de voorbereiding is precies uitgekient wat hij aankan.
Zijn metertjes voor zijn neus vertellen hem steeds hoe het er voorstaat.
Als er dan nog veel klimwerk te doen is en dezelfde meterjes slaan rood uit dan wordt je vanzelf voorzichtig.
Wetend dat het onmogelijk zal zijn om echt verschil te maken.
Maar ook met de stille hoop in het achterhoofd dat zolang hijzelf niets doet de rest ook rustig zal blijven.
Zo gaan de dagen voorbij en vallen de zwakkeren er een voor een tussenuit
En wint de beste tijdrijder op het eind.
Een klimmer als Rodriguez staat er dan sip bij op het podium.
Ik geef hem toch de raad om eens op het dalen te gaan trainen.
Waar Scarponi zomaar 1.30 terug wint richting Cortina, laat Roderiguez daar de mogelijke winst liggen door lekker mee te rijden naar beneden en een dagrit sprintje te winnen.
Juist op het dalen heeft de wetenschap nog maar weinig vat omdat het een ondergewaardeerd deel is van het wielrennen waar het klimmen als hoogst aangeschreven onderdeel wordt gezien.
En de volgende dag is dan meestal toch alles weer anders.
Zo vluchtig is sport dan ook weer.
------------------------
Dat er aan het einde van een grote ronde vaak hier en daar wat teleurstelling de kop opsteekt onder de volgers heeft natuurlijk ook te maken met de niet ingeloste verwachtingen.
--------------
De wetenschap heeft het klimmen doodgemaakt.
Over het verloop van de grote rondes in het algemeen vraag ik me af of het steeds vaker, lang wachten met aanvallen door de favorieten niet wordt veroorzaakt door de soms haast wetenschappelijke aanpak van de trainingen en begeleiding.
Iedere topper, en anders zijn begeleiders, weet precies wat hij kan en aan het doen is.
In de voorbereiding is precies uitgekient wat hij aankan.
Zijn metertjes voor zijn neus vertellen hem steeds hoe het er voorstaat.
Als er dan nog veel klimwerk te doen is en dezelfde meterjes slaan rood uit dan wordt je vanzelf voorzichtig.
Wetend dat het onmogelijk zal zijn om echt verschil te maken.
Maar ook met de stille hoop in het achterhoofd dat zolang hijzelf niets doet de rest ook rustig zal blijven.
Zo gaan de dagen voorbij en vallen de zwakkeren er een voor een tussenuit
En wint de beste tijdrijder op het eind.
Een klimmer als Rodriguez staat er dan sip bij op het podium.
Ik geef hem toch de raad om eens op het dalen te gaan trainen.
Waar Scarponi zomaar 1.30 terug wint richting Cortina, laat Roderiguez daar de mogelijke winst liggen door lekker mee te rijden naar beneden en een dagrit sprintje te winnen.
Juist op het dalen heeft de wetenschap nog maar weinig vat omdat het een ondergewaardeerd deel is van het wielrennen waar het klimmen als hoogst aangeschreven onderdeel wordt gezien.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat ben ik helemaal met je eens. Waarom geen aero fiets in die etappe met finish na afdalen.simen schreef:.
Juist op het dalen heeft de wetenschap nog maar weinig vat omdat het een ondergewaardeerd deel is van het wielrennen waar het klimmen als hoogst aangeschreven onderdeel wordt gezien.
Verken goed de afdalingen. Als ik zie hoeveel tijd het scheelt als je hem een paar keer rijd, soms wel een minuut
De fietsen zijn toch makkelijk 6.8 gooi er dan dingen op die helpen in de afdaling desnoods wissel je boven snel van fiets, kost vijf seconden.
Ik viel me van de week weer op dat er zoveel te vroeg en veel te tam insturen en niet op de houding letten in de afdaling, in verkeerde versnellingen staan na een bocht echt verschrikkelijk amateuristisch.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Had m met 1 S-Works ook zeker gedaan! (grapje Daniel)amclassic-fan schreef:De massasprints eindigde toch niet bepaald voorspelbaar. Zeker de rit van donderdag was te verwachten dat Cavendish met 3 vingers in z'n neus zou winnen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Van fiets wisselen kost wel heel wat meer dan 5 seconden. Het gebeurd ook nogal eens dat er iemand in de laatste km's demareert en dan word je er niet vrolijk van als je nog ff van fiets moet wisselen en weer een gat dicht moet rijden.wasbeer2006 schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Waarom geen aero fiets in die etappe met finish na afdalen.simen schreef:.
Juist op het dalen heeft de wetenschap nog maar weinig vat omdat het een ondergewaardeerd deel is van het wielrennen waar het klimmen als hoogst aangeschreven onderdeel wordt gezien.
Verken goed de afdalingen. Als ik zie hoeveel tijd het scheelt als je hem een paar keer rijd, soms wel een minuut
De fietsen zijn toch makkelijk 6.8 gooi er dan dingen op die helpen in de afdaling desnoods wissel je boven snel van fiets, kost vijf seconden.
Ik viel me van de week weer op dat er zoveel te vroeg en veel te tam insturen en niet op de houding letten in de afdaling, in verkeerde versnellingen staan na een bocht echt verschrikkelijk amateuristisch.
Met een aero fiets ga je ook echt niet significant sneller zijn in de meeste afdalingen. Later en minder hard remmen werkt een stuk beter.
+1 Afdalen is vooral parcourskennis, bocht- en remtechniek en een flinke portie doodsverachting. Het kan je ver brengen want ondanks dat Paolo Salvodelli een redelijke klimmer was won hij de Giro van 2005 vooral in de afdalingen (vooral de afdaling van de Passo Duran staat mij nog voor ogen...).amclassic-fan schreef:Van fiets wisselen kost wel heel wat meer dan 5 seconden. Het gebeurd ook nogal eens dat er iemand in de laatste km's demareert en dan word je er niet vrolijk van als je nog ff van fiets moet wisselen en weer een gat dicht moet rijden.wasbeer2006 schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Waarom geen aero fiets in die etappe met finish na afdalen.simen schreef:.
Juist op het dalen heeft de wetenschap nog maar weinig vat omdat het een ondergewaardeerd deel is van het wielrennen waar het klimmen als hoogst aangeschreven onderdeel wordt gezien.
Verken goed de afdalingen. Als ik zie hoeveel tijd het scheelt als je hem een paar keer rijd, soms wel een minuut
De fietsen zijn toch makkelijk 6.8 gooi er dan dingen op die helpen in de afdaling desnoods wissel je boven snel van fiets, kost vijf seconden.
Ik viel me van de week weer op dat er zoveel te vroeg en veel te tam insturen en niet op de houding letten in de afdaling, in verkeerde versnellingen staan na een bocht echt verschrikkelijk amateuristisch.
Met een aero fiets ga je ook echt niet significant sneller zijn in de meeste afdalingen. Later en minder hard remmen werkt een stuk beter.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Nou ja, goed weggekomen... naar nu (1 juni) blijkt, heeft hij daar een ruggewervel gebroken...daniel1975 schreef:Niemand de val van Bos gezien? Die is goed weggekomen in die bocht.
Rabotreintje zat nog wel netjes voorin.
Pijnlijk!
http://www.fiets.nl/2012/05/31/bos-reed ... genwervel/
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:51
- Locatie: Amsterdam
He He!... Eindelijk fatsoenlijk beeld uit de Italiaanse koersen!!
http://www.cyclingnews.com/news/rcs-spo ... v-coverage" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cyclingnews.com/news/rcs-spo ... v-coverage" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende