Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 05 dec 2012 17:07

Heb even getwijfeld of ik me wel zou mengen in dit topic, maar ik kan het toch niet laten. ;-)
Net zoals de TS is Lance nog altijd een held voor mij. Ik lees hier veel kritiek op hem en tuurlijk heeft iedereen daar gelijk in. Er is geen excuus om "vals te spelen". Maar ondanks dat blijft hij toch nog altijd de beste wielrenner uit het peloton van toen. Ik ben er sterk van overtuigd dat iedereen destijds (misschien nu nog) doping gebruikte. Armstrong, Ullrich en zovele anderen zijn allemaal gepakt. Maar toch was er gewoon niemand beter dan Armstrong.
En degene die het dan hebben over "omkopen, afpersing en bedreiging"... Misschien was Armstrong gewoon ook daar iedereen een stapje voor.
Ik wil het hele verhaal van Armstrong zeker niet goed praten, maar ik sta er altijd van te kijken hoe plotseling de hele wielerwereld zich tegen één man omdraait die ze jarenlang hebben geprezen. In tegenstelling tot vele anderen heb ik net het respect verloren voor Armstrong zijn ploeggenoten die al die jaren samen met hem hebben gefietst, veel geld verdiend en toen ook van alles wisten maar nu plots om zich heen beginnen te slaan.

En vooral... Waarom gaat iedereen die Armstrong afschiet nog altijd op zijn knieën voor een man als Eddy Merckx in de wetenschap dat hij zijn handen minstens zo vuil heeft gemaakt als Armstrong.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 dec 2012 17:41

jules_msk schreef:Heb even getwijfeld of ik me wel zou mengen in dit topic, maar ik kan het toch niet laten. ;-)
Net zoals de TS is Lance nog altijd een held voor mij. Ik lees hier veel kritiek op hem en tuurlijk heeft iedereen daar gelijk in. Er is geen excuus om "vals te spelen". Maar ondanks dat blijft hij toch nog altijd de beste wielrenner uit het peloton van toen. Ik ben er sterk van overtuigd dat iedereen destijds (misschien nu nog) doping gebruikte. Armstrong, Ullrich en zovele anderen zijn allemaal gepakt. Maar toch was er gewoon niemand beter dan Armstrong.
En degene die het dan hebben over "omkopen, afpersing en bedreiging"... Misschien was Armstrong gewoon ook daar iedereen een stapje voor.
Ik wil het hele verhaal van Armstrong zeker niet goed praten, maar ik sta er altijd van te kijken hoe plotseling de hele wielerwereld zich tegen één man omdraait die ze jarenlang hebben geprezen. In tegenstelling tot vele anderen heb ik net het respect verloren voor Armstrong zijn ploeggenoten die al die jaren samen met hem hebben gefietst, veel geld verdiend en toen ook van alles wisten maar nu plots om zich heen beginnen te slaan.

En vooral... Waarom gaat iedereen die Armstrong afschiet nog altijd op zijn knieën voor een man als Eddy Merckx in de wetenschap dat hij zijn handen minstens zo vuil heeft gemaakt als Armstrong.
Duidelijk iemand die de uitgebreide discussies die er tot nu toe zijn geweest op dit forum niet gelezen heeft of het niet wil lezen. Ik hoop dat we niet terug naar af gaan en de gehele discussie met terug alle elementen die hier al tien keer herhaald zijn terug voeren.
Je haalt Merckx aan : merckx is 1-maal veroordeeld voor iets van amfetamines aan het eind van zijn loopbaan,wat inderdaad geen excuus is maar soit, als je vergelijkt met LA ! Voor de overige zogenaamde overtredingen werd hij vrijgepleit. Je kunt dan evengoed LA vergoelijken door te zeggen dat bvb een Iljo Keisse een evengrote schurk was dan LA omdat hij betrapt??? werd op iets wat je nog geen 5 cm per uur sneller doet rijden.
Merckx reed alles, dus prepareren zoals nu oa met bloeddoping e.d. bestond niet of kon niet.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 dec 2012 17:44

jules_msk schreef:En degene die het dan hebben over "omkopen, afpersing en bedreiging"... Misschien was Armstrong gewoon ook daar iedereen een stapje voor.
Ken jij meer voorbeelden dan? Echt, ook jou wil ik uitnodigen de intimidatie van Armstrong jegens Simeoni eens te bekijken en jezelf de vraag te stellen of dat een held is...

http://www.youtube.com/watch?v=taWGQNKUgQQ" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 dec 2012 18:15

jules_msk schreef:Maar ondanks dat blijft hij toch nog altijd de beste wielrenner uit het peloton van toen.
En dat is een hele grote misvatting. Je kan achteraf alleen maar stellen dat hij de best geprepareerde renner was. De beste gedrogeerde renner hoeft niet ook automatisch de beste niet gedrogeerde renner te zijn.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Max 2.0
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 sep 2011 17:32

Max 2.0 05 dec 2012 18:23

Het is uiteraard prima dat (ook) Armstrong kritisch benaderd wordt. Daarentegen kan ik me vaag herinneren dat een paar jaar geleden hier op het forum de navolgende keuze voorgeschoteld werd.

Je hebt twee opties in het leven:
A) Over 20 jaar heeft niemand van je gehoord.
B) Je neemt doping, wint dit jaar de Tour en over 20 jaar komt het harde bewijs dat je gebruikt hebt.

Opmerkelijk was dat de meesten (waaronder een aantal prominente forumleden) voor optie B kozen, en dus kennelijk het volste begrip hadden voor mannen als Riis, Armstrong, Landis, Contador.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 dec 2012 18:30

ehm,....
@max 2.0 Wanneer ben je een prominent forumlid? Wat moet ik daarvoor doen om die status te halen?
Live fast; die young. mijn blog

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 05 dec 2012 18:33

Graag een link naar het artikel waarover "max 2.0" schrijft, want ik kan het niet vinden en vind het moeilijk om mij daar dan een mening over te vormen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 05 dec 2012 19:46

rob74 schreef:ehm,....
@max 2.0 Wanneer ben je een prominent forumlid? Wat moet ik daarvoor doen om die status te halen?
De grens ligt bij meer dan 2920 tweets?
Do kin der mar druk mei weze

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 06 dec 2012 00:32

jules_msk schreef:(...), maar ik sta er altijd van te kijken hoe plotseling de hele wielerwereld zich tegen één man omdraait die ze jarenlang hebben geprezen.
Goh, ...hoe zou dat nou komen????
In tegenstelling tot vele anderen heb ik net het respect verloren voor Armstrong zijn ploeggenoten die al die jaren samen met hem hebben gefietst, veel geld verdiend en toen ook van alles wisten maar nu plots om zich heen beginnen te slaan.
Landis zou hier nog aan kunnen voldoen, maar wie zijn dan wel niet die andere ploeggenoten die 'nu plots om zich heen beginnen te slaan'??? Graag namen.

Max 2.0
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 sep 2011 17:32

Max 2.0 06 dec 2012 12:28

timo2.0 schreef:Graag een link naar het artikel waarover "max 2.0" schrijft, want ik kan het niet vinden en vind het moeilijk om mij daar dan een mening over te vormen.
Het bericht van GastheerG waarin de keuzes werden voorgeschoteld, stond in het Doping-topic. Het is overigens wel vreemd dat al zijn berichten daaruit verwijderd zijn. Niettemin zijn sommige stukken tekst (als quotes) nog te lezen in posts van andere forumleden. De discussie begint onderaan pagina 7 met Daniel1975's reactie (op een verwijderd bericht) en gaat door t/m pagina 10.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 dec 2012 12:38

Helder, thanks!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 06 dec 2012 13:35

Max 2.0 schreef:(...) Het is overigens wel vreemd dat al zijn berichten daaruit verwijderd zijn.
Maakt ook Gastheerg gebruik van de doofpottactiek?? Zou het bestuur van het forum hierbij betrokken zijn?? Ik vermoed een complot.... ;)

Maar laten we hem de vraag opnieuw voorleggen. Een mens kan immers 'het licht zien' en van gedachte/mening veranderen.....
Laatst gewijzigd door tennisser op 06 dec 2012 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie