Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

iwan goeree
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2014 08:45
Locatie: Emmen

iwan goeree 17 feb 2014 21:41

Er is een update voor de 810...

Changes made from version 2.80 to 2.90:

◦ Restored elevation zoom scale behavior to how it was in 2.70.
◦ Fixed an issue causing ANT+ sensors to become disabled when searching for a new sensor.
◦ Made improvement to how position is matched to the map while navigating.
◦ Removed (-) sign from the descent field in ride history.
◦ Added recording of settings to activity files.
Maar vroeger, hield ik brommers bij.

Taunus
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2013 12:48

Taunus 18 feb 2014 20:58

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zomer ben ik in het bezit van een 810. Heb deze aangeschaft omdat ik destijds een lange tocht heb gefietst richting België (de rest van de familie nam de auto) en geen zin had om continu naar de weg te zoeken. Hiertoe had ik destijds een route aangemaakt. Het betrof hier turn-by-turn navigatie. Dit werkte op zich niet slecht al had ik liever gewoon een lijntje gevolgd op het scherm.

Nu lees ik in dit forum verschillende berichten over of dit nu wel of niet mogelijk is. Daarnaast zag ik dat inmiddels versie 2.90 uitgekomen is. Zijn er gebruikers die inmiddels deze update hebben uitgevoerd en voor de navigatie enkel gebruik maken van het 'lijntje'? Oftewel, zou iemand kunnen toelichten of, en zo ja hoe, dit in te stellen en te gebruiken? Ben van plan om de komende tijd wat mooie lange ritten te gaan maken (en graag zonder fout te rijden) :)

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 18 feb 2014 21:13

Of de firmware is veranderd in deze in goede zin, dat vermoed ik niet.

Maar met deze procedure: http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=1011 kun je wel een spoor/track laden en rijden zonder navigatie instructies.
Marco :)

Taunus
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2013 12:48

Taunus 18 feb 2014 21:32

Thnx Scheurneus.

Ga ermee aan de slag!

ruudbosch
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:26

ruudbosch 19 feb 2014 08:25

Het kan makkelijker:

Route tekenen in willekekeurig programma/site zoals gpsies, Garmin connect o.i.d. Zorgen dat deze op je Garmin edge komt te staan als .tcx files. Deze route op je Garmin opzoeken onder koersen. Dan naar instellingen en zorgde dat de route altijd wordt weergegeven. Kleur voor het lijntje kun je dan ook kiezen. Hierna terug naar het startscherm van de edge. Op het icoontje van de kaart drukken. Je ziet dan je getekende route. Op start drukken wanneer je aanfietst...

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 19 feb 2014 12:31

Dat kan ook. Als je dan in bv Automodus kaart rijd, zie je nog steeds een smal lijntje. De koers gestart via mijn procedure geeft een dikke paarse lijn die makkelijker te volgen is.
Marco :)

ruudbosch
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:26

ruudbosch 19 feb 2014 12:57

scheurneus schreef:Dat kan ook. Als je dan in bv Automodus kaart rijd, zie je nog steeds een smal lijntje. De koers gestart via mijn procedure geeft een dikke paarse lijn die makkelijker te volgen is.
Ah ok ik wist niet dat daar het verschil in zat. Thanks!

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 20 feb 2014 15:42

Voor de mensen die niet meer op garmin connect kunnen inloggen! dit gaat enkele uren/ dagen duren. Ze zijn bezig met updaten.

Gaffelracer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27

Gaffelracer 20 feb 2014 23:54

Sta op het punt om een Edge aan te schaffen.
Hoe is op dit moment de stand van zaken met de Edge 810.

Belangrijk is dus voor mij het volgen van een track zonder pop ups en aanwijzingen. Dit schijnt dus echt mogelijk te zijn middels niet routeerbare kaarten. Klopt dit ?

Is het mogelijk om 2 kaarten (osm) naast elkaar te gebruiken. Dus een niet routeerbare aktiveren voor het volgen van een track zonder aanwijzingen en het activeren van een routeerbare voor als je normaal wilt navigeren.

Kun je met de 810 nu normaal navieren zonder bevriezende schermen en ander ellende ?

Bestaat er (zoals de edge 705) op e 810 een nachtmodus voor de schermen ? Dus zwarte achtergrond met witte letters/cijfers.

Algemeen: zijn de meeste bugs nu verholpen en is het verstandig om te gaan voor de 810 of toch maar de 800 aanschaffen ?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16439
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 feb 2014 06:28

Gaffelracer schreef:Sta op het punt om een Edge aan te schaffen.
Hoe is op dit moment de stand van zaken met de Edge 810.

Belangrijk is dus voor mij het volgen van een track zonder pop ups en aanwijzingen. Dit schijnt dus echt mogelijk te zijn middels niet routeerbare kaarten. Klopt dit ?

Is het mogelijk om 2 kaarten (osm) naast elkaar te gebruiken. Dus een niet routeerbare aktiveren voor het volgen van een track zonder aanwijzingen en het activeren van een routeerbare voor als je normaal wilt navigeren.

Kun je met de 810 nu normaal navieren zonder bevriezende schermen en ander ellende ?

Bestaat er (zoals de edge 705) op e 810 een nachtmodus voor de schermen ? Dus zwarte achtergrond met witte letters/cijfers.

Algemeen: zijn de meeste bugs nu verholpen en is het verstandig om te gaan voor de 810 of toch maar de 800 aanschaffen ?
Ja, het kan allemaal
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gaffelracer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27

Gaffelracer 22 feb 2014 15:15

Is het mogeijk om dan 3 kaarten tegelijk op de Garmin te krijgen

1 maal OSM routable voor het navigeren
1 maal OSM niet routable voor volgen van tracks
1 maal OSM light versie

Welke OSM versie gebruken jullie:de light of de full version. Wat zijn de verschillen .

TMx
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2014 17:14

TMx 23 feb 2014 17:21

vraag over uploaden,
Tijdens het sporten heb ik geen gsm bij me.(ivm zweet en zo)
Als ik thuis kom sla ik mijn rit op. (op mijn garmin 810)
Echter lukt het mij niet/kan het niet vinden hoe ik op een later tijdstip via mijn garmin 810 mijn de al eerder opgeslagen rit te verzenden via bluetooth naar mijn garmin connect app op mijn tablet.
(het lukt wel als ik de garmin810 aansluit op mijn pc, maar dat wil ik niet)

concreet; hoe kan ik mijn al opgeslagen rit zonder bij komst van een pc uploaden naar mijn garmin app op mijn tablet??
Kan iemand me helpen??

Plaats reactie