Re: Belkin pro cycling team
Geplaatst: 30 jul 2014 16:07
Wat staat er, de pagina is geblokt door dat fijne internet censuur van mn werkgever.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Lotto, onderdeel van De Lotto, en BrandLoyalty hebben vandaag een formele intentieverklaring getekend met de schaatsploeg Team BrandLoyalty en het Belkin Pro Cycling Team. De Lotto en BrandLoyalty spreken hiermee de ambitie uit om hoofdsponsor en subsponsor te worden van zowel de wieler- als schaatsploeg.
Volgens Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto, is de samenwerking met het team van schaatscoach Jac Orie en de wielerploeg van Richard Plugge 'een unicum in de Nederlandse sportwereld'. "We gaan uit van een samenwerking voor twee jaar met een optie voor nog eens twee jaar. Daarmee zou Lotto naamgever worden van de eerste gecombineerde Nederlandse wieler- en schaatsploeg. Gezamenlijk bespreken we nu de invulling van de details. Alles is erop gericht dat Lotto en BrandLoyalty de krachten bundelen en de eerste professionele schaats- en wielerploeg het komende seizoen van start gaat."
Marco van Bilsen, Marketing Directeur van BrandLoyalty: "BrandLoyalty heeft vanaf het begin van de sponsoring de intentie uitgesproken om de schaatsploeg van Jac Orie voor langere tijd te ondersteunen. Daarbij was het ons gezamenlijk doel om een model te creëren waarmee er meer zekerheid en continuïteit zou ontstaan. Dat was voor BrandLoyalty een reden om ruimte te maken voor deze unieke constructie." Op sporttechnisch gebied blijven de teams gescheiden. Schaatscoach Jac Orie houdt zijn eigen begeleidingsstaf en datzelfde geldt voor algemeen directeur Richard Plugge van het Belkin Pro Cycling Team. De Jong; "De ploegen kunnen door deze constructie wel organisatorisch en commercieel met elkaar samenwerken en de samenwerking kan leiden tot specifieke kennisoverdracht tussen de teams waarmee de sporters optimaal gefaciliteerd kunnen worden."
Ook Orie en Plugge zijn verheugd over de samenwerking. Orie: "Na een periode van intensieve gesprekken hebben we gezamenlijk een basis gevonden voor een uniek en zeer interessant concept in de Nederlandse sport. De komende tijd zullen we gebruiken om in alle rust de details nader uit te werken." Plugge: "We gaan met deze samenwerking de huidige visie van ons team verder uitbouwen. De afgelopen periode tijdens de Tour de France hebben wij als team schouder aan schouder opgetrokken en opnieuw de wielersport teruggebracht waar het hoort: in de harten van de fans! Met dit unieke concept komen de grootste Nederlandse duursporten samen. Ons team kijkt uit naar de start van dit unieke project."
Lotto en BrandLoyalty doen op dit moment geen mededelingen over de naam van de nieuwe ploeg, de kleuren, welke renners en schaatsers er in de ploeg komen en de hoogte van het beschikbare budget. De Jong: "Vanaf vandaag gaan we aan de slag om de details uit te werken. Zodra alles rond is, organiseren we een gezamenlijk persmoment."
Lotto
De Lotto, waar Lotto onderdeel van uitmaakt, is opgericht door sporters om middels het organiseren van kansspelen geld te genereren voor de Nederlandse sport. Na aftrek van prijzengeld en kosten draagt De Lotto 100% van haar resultaat af aan de Nederlandse samenleving. Zo'n driekwart gaat naar sportkoepel NOC*NSF, waarvan de 76 aangesloten sportbonden een bijdrage ontvangen. Sinds de oprichting heeft De Lotto al 1,4 miljard euro afgedragen aan NOC*NSF. Het overige deel wordt aan 18 goede doelen op het gebied van cultuur, gezondheid en welzijn, zoals het Prins Bernard Cultuurfonds, de Hartstichting en het Oranje Fonds afgedragen. Met de producten van De Lotto kun je veel geld winnen èn wint de sport altijd. Lotto. Dat is WinWin! http://www.lotto.nl
BrandLoyalty
BrandLoyalty bedenkt en ontwikkelt loyaliteitsprogramma's voor haar klanten in de retailsector. Het bedrijf werd in 1995 opgericht en opereert wereldwijd. Het hoofdkantoor zetelt in 's-Hertogenbosch. BrandLoyalty werd eind 2013 overgenomen door het Amerikaanse Alliance Data Service.
Belkin Pro Cycling Team
De renners en staf van het Belkin Pro Cycling Team zijn vastberaden om een transparante toekomst te creëren en zien deze optimistisch tegemoet. De ploeg wil het wielrennen terug brengen waar het hoort: in de harten van de fans, overal ter wereld. Daarnaast talentvolle wielrenners opleiden en een nieuwe generatie renners en fans inspireren. Het team is vastbesloten om op een eerlijke en betrouwbare manier op het hoogste niveau te excelleren. Ride the future!
Team BrandLoyalty
Team BrandLoyalty veroverde tijdens de Olympische Spelen van Sochi liefst 3 olympische medailles met Stefan Groothuis (goud op 1000m), Jan Smeekens (zilver op 500m) en Ronald Mulder (brons op 500m). Deze zomer werd de equipe versterkt met 19-voudig wereldkampioen en 3-voudig olympisch kampioen Sven Kramer. De ploeg staat onder leiding van succescoach Jac Orie.
Er was meteen al aangegeven dat er eerst een intentieverklaring zou komen en daarna pas een definitief contract. Dus wat dat betreft houden ze zich netjes aan hetgeen eerder verklaard is. Omdat het een contract van vier partijen wordt, is dat niet zo'n eenvoudige klus. Eerst moet er een concept contract komen, waar alle vier partijen dan hun plasje over moeten doen. Vervolgens vindt natuurlijk iedereen wel weer iets over de opmerkingen die de andere partijen gemaakt hebben, etc. En met het nieuwe van de combinatie van een schaatsploeg met een wielerploeg kun je hier natuurlijk geen standaardcontractje op loslaten.lupo schreef:Blijkbaar kunnen ze het nog niet eens worden? Dan maar een intentie verklaring zodat hopelijk de renners blijven, is denk ik de gedachte.
Lijkt me voor alle partijen een goede deal.monsieurpinot schreef:Mollema naar Trek
https://twitter.com/marijke_14/status/4 ... 6213169152