Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

wachtwoord
Forum-lid

wachtwoord 09 jun 2014 13:53

Gisteren LBL 245km gefietst. Met deze warmte geen makkie. Het viel mij op dat de 800 niet altijd stijgingspercentages laat, wel 7, 8 en 9 % gezien maar bij steilere stukken gaf hij streepjes. Heeft dit iets met de instellingen te maken?

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 09 jun 2014 14:48

Tot 15% laat hij het in ieder geval bij mij wel zien. Misschien ging je te langzaam om het stijgingspercentage te berekenen? :lol:
p.s. wel kudos voor het volbrengen van de 245 km, het is een bijzondere tocht

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 10 jun 2014 08:23

havana schreef:De map "garmin/NewFiles" zou gewoon moeten bestaan, is ie er niet dan zelf aanmaken....
Als ik gpx bestanden in deze map plaats welke zich op de losse geheugenkaart bevindt zijn ze nadien niet meer zichtbaar in deze map. Klopt dit? Ik kan ze dan wel onder koersen vinden in de Edge.
Ook heb ik problemen met de benaming van de routes. Op de een of andere wijze neemt hij telkens de naam van het originele bestand, terwijl ik hem in de verkenner een nieuwe naam heb gegeven.

Ik heb het gevoel het apparaat nog niet de baas te zijn :(
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 10 jun 2014 08:54

Het klopt dat je gpx bestanden verdwijenen, je Garmin zet ze namelijk om in een .fit bestandje, die je elders weer kunt terugvinden. De routenaam ook weer aanpassen als hij bij koersen staat in je garmin of in het vervolg gelijk een goeie naam geven ;)
accepteren kun je leren!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jun 2014 08:57

Naam zit in de file zelf, niet de bestandsnaam. Overigens kun je beter TCX gebruiken (uitgaande van tracks).

Dat het stijgingspercentage gisteren niet perfect werkte komt door het instabiele weer.

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 10 jun 2014 08:57

De bestandsnamen zijn niet relevant, de track of route heeft een eigen naam meestal zelf in BaseCamp of een website is op te geven. Dat zal de naam zijn van de koers. Hou de namen kort, niet meer dan 10 tot 13 tekens, want de naam word afgekort.

Alles wat je in Newfiles zet, verdwijnt indefdaad, dat komt in de course folder te staan als .fit bestand, het is namelijk een conversie proces.
Marco :)

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 10 jun 2014 13:59

Ok, het bestand wordt dus door de Garmin omgezet en verwijderd uit de newfiles map.

Nog een aantal vragen dan waar ik een beetje wakker van lig :)

Volgens mij had ik in het verleden (1 maand terug) in Basecamp alle kaarten welke op mijn Garmin stonden. Ik had geen losse PC kaarten gedownload. Nu kan ik enkel de Wereldkaart selecteren. Ik kan geen gedetailleerde kaarten meer selecteren.
Ik weet dat ik de PC kaarten op mijn computer moet zetten maar ik vind dit toch vreemd dat dit toen wel mogelijk was.

Ook heb ik problemen met de Garmin Communicator Plugin. Bij importeren en exporteren naar bv. Gpsies geeft hij aan dat deze moet worden geïnstalleerd terwijl dit al 33x gebeurt is. Iemand hier een oplossing voor. Op de Garmin site kom ik er niet uit.

Welk voordeel heft het gerbuik van TCX files boven de GPX files?

Alvast bedankt.

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 10 jun 2014 14:25

Download het gratis programma JaVaWa Device Manager om in de Edge te kijken waar de kaarten zijn gebleven. Kan ook zijn dat ze nu verdwenen zijn, maar dan heb je zelf ergens een actie uitgevoerd die dit veroorzaakt heeft.

TCX overdracht is vaak stabieler bij conversie, zo kunnen ook meerdere TCX bestanden geconverteerd worden in 1 keer, bij GPX gaat dat fout.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 10 jun 2014 15:18

scheurneus schreef:Download het gratis programma JaVaWa Device Manager om in de Edge te kijken waar de kaarten zijn gebleven.
Ik ben de kaarten op de Edge niet kwijt, hier heb ik geen problemen mee.

Het betreft hier het programma Basecamp waar ik nog enkel de wereldkaart kan selecteren waarbij ik voorheen alle kaarten welke ook op mijn Edge stonden kon selecteren.
Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik de PC kaarten destijds heb gedownload.

bertus187
Forum-lid

bertus187 10 jun 2014 15:35

Als basecamp is geopend en u edge aan de pc gekoppeld ,dan moeten u kaarten zichtbaar zijn , anders is er iets anders fout ! (er is ook een update voor basecamp) .
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

scheurneus
Forum-lid
Contact

scheurneus 10 jun 2014 15:50

De update van BaseCamp is er, maar die is niet nodig om de kaarten te tonen. Kaarten tonen is trouwens niet vanzelfsprekend, kaarten geladen met MapInstall worden nooit getoond in BaseCamp!

De JaVaWa Device Manager programma kan je helpen om de kaarten dan wel aan te zetten, maar waarom? wat ze staan dan al op je computer en een kaart op je computer is altijd zeer te prefereren, kaarten gebruiken uit je toestel is langzaam (het is maar usb2 en soms zelfs usb1.1 snelheid van gps naar computer).

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 12 jun 2014 09:14

Ik kwam deze aanbieding tegen:
http://www.wiggle.nl/garmin-edge-800-gp ... tiebundel/
Het betreft de Garmin Edge 800 GPS Performance en Navigatiebundel met hartslagmeter en cadanssensor voor € 273.91. Is dit nu de standaard Garmin 800 Edge bundel zoals die op meerdere sites aangeboden wordt? Ik vind de prijs behoorlijk laag namelijk. Of is dit een 'ander/verouderd' model?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie