Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

peter1981
Forum-lid

peter1981 08 sep 2015 03:05

Ben het met Karl eens dat het vooral zal afhangen hoe hij geleden heeft
Als het redelijk is maar niet tot het naadje moet 2 minuten dichtrijden wel mogelijk zijn op Aru
Aru is nu niet de beste tijdrijder aar verteerd die bergen natuurlijk wel beter
In het begin van een grote ronde of enkel een tijdrit van die lengte moet Tom ook wel minuut of 4 kunnen dichtrijden op Aru
Nu verwacht ik dat niet en ga ik een beetje van de helft uit ( fingers crossed)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 08 sep 2015 09:33

Er is natuurlijk ook een reden dat die klimmers niet eerder in de afgelopen etappes volle bak zijn gegaan: "ze hebben zelf ook maar bepaalde reserves. Naar de statistieken kijken zie ik dat Aru vorig jaar in een vergelijkbare tijdrit iets eerder in de Vuelta op Tony Martin 2 minuten verloor en Rodriquez iets minder. Dan ga ik ervan uit dat Martin zich beter heeft kunnen sparen in de overige etappes in die Vuelta. Als je dat doortrekt staan ze woensdag avond zo een beetje alle 3 binnen 10 seconden.
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 08 sep 2015 09:43

Hoop het niet, maar ben toch bang dat Tom Dumoulin wat te veel heeft moeten geven in de bergen.
Aan de andere kant, de afgelopen dagen liet hij weinig verval zien.

Kan niet wachten tot woensdag.
Los van de prestaties van Tom is de Vuelta wel superspannend, met nog 4 etappes te gaan zulke kleine verschillen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 08 sep 2015 11:48

Ik denk dat een tijdrit na een rustdag goed is voor TD. Hij kan zich daar denk ik beter voor opladen en bij de rest loopt het dun door de broek, want met een beetje geluk haalt hij er nog 1 in ook. Podium zondag is gewoon een reële kans.

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 08 sep 2015 12:40

Deze foto zag ik op twitter voorbij komen, hier moet Tom het morgen op gaan doen, ik ga voor hem duimen.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 08 sep 2015 13:02

Ik begrijp niet waarom rodriquez zolang gewacht heeft met aanvallen gisteren op de laatste helling.
Mijn oma kan zowat even goed tijdrijden als Rodriquez , ik zie die na morgen nooit nog aan de leiding staan met de geringe voorsprong van nu.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Maruss
Forum-lid

Maruss 08 sep 2015 13:22

Hopelijk dat TD een goed tijdrit rijdt morgen en daarmee de rode trui pakt. Is het tijdverschil na de TT binnen de 30 sec dan wordt het nog spannend, maar vooral interessant of er eindelijk eens een andere strategie gekozen wordt dan we de laatste jaren al zien: controleren, tempo rijden en zien wie er overblijft en dan op 3km een demarrage plaatsen. Ik denk niet dat ze op die manier echt afstand gaan nemen van TD. Hopelijk voor TD laten ze ploeggenoten zich wel zien de volgende ritten en wie weet of er meer mensen zijn dan alleen Meintjes die TD wil helpen. Ik heb niet het gevoel dat TD heel veel vrienden heeft in het peloton (Aru geloof ik ook niet, maar die heeft wel een sterk team) en dat kan nog weleens het verschil gaan maken.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 08 sep 2015 13:35

Pech voor hem dat LTD niet mee kon doen. Dat is een trainingsmaat van TD en ook één van de eersten die zei dat TD meer kan dan alleen tijdrijden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 sep 2015 14:03

fiedoo schreef:Ik begrijp niet waarom rodriquez zolang gewacht heeft met aanvallen gisteren op de laatste helling.
Mijn oma kan zowat even goed tijdrijden als Rodriquez , ik zie die na morgen nooit nog aan de leiding staan met de geringe voorsprong van nu.
Het is nie van nie willen, het is van nie kunnen.

Om met José de Cauwer te spreken...

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 08 sep 2015 14:17

Tijdrijden is *overdrijven modus aan* 98% mentaal, dat zit momenteel wel goed bij Tom denk ik ;-)

Hij is nu de jager, de 3 man voor hem zijn prooi - dat wil je graag als tijdrijder... Dat wordt zeker vlammen na die rustdag.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 08 sep 2015 14:23

Voor de spanning zou het mooi zijn als de top 3 (4) in elkaar schuift en dat de komende 3 etappes er kansen zijn voor allen.

Hoe gaan de 2 etappes met finish in de afdaling worden?
Er is volgens mij nog een Rodriquez aankomst met etappe 19.

Ik ben benieuwd hoe het gespeeld gaat worden. En dan TD uiteindelijk als winnaar na 3 dagen billenknijpen :D En als dat niet kan, gewoon TD een dikke voorsprong na de tijdrit dat het al gespeeld is. Als hij maar wint.

Hoe eenieder uit de rustdag komt is koffiedik kijken, leuk! :D

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 sep 2015 15:41

De kans dat het voor veel mensen tegen gaat vallen zal behoorlijk groter zijn dan andersom. We vergelijken lekker met de slechte resultaten van Rodriguez, men sleept er een vlakke proloog bij, enz.

Volgens mij kan het echt nog alle kanten op. Het kan zo maar zijn dat Aru, Majka of Rodriguez dadelijk 1e staat met 1 minuut voorsprong. Ik hoop dat TD er als winnaar uit komt, maar het is echt volledig koffiedik kijken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie