Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM ETAP

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 22 mei 2016 07:55

Wat je voornamelijk wint is het vooraan schakelen dat is elektronisch gewoon subliem. Achter schakelen heeft zijn voordelen maar die vind ik niet zo wezenlijk groot. Het grootste voordeel is je drukt op een knopje en het schakelt bij mechanisch moet je toch iets meer alert zijn zeker als de inspanning hoog is wil je dat wel eens effe net niet zijn.

eTap prachtige groep, zou het best eens willen proberen, maar ben nogal van de Campagnolo :-)
YFood !!!

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 22 mei 2016 13:19

Lijkt me toch dat je hier wel een uitzondering voor kan maken als je t zo mooi vind.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16464
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2016 13:39

csteenbe schreef:.....

eTap prachtige groep, zou het best eens willen proberen, maar ben nogal van de Campagnolo :-)
Ik reed ondertussen meer dan 25 jaar met Campa. Een misstap van 12 maanden ( 2 verschillende Ultegragroepen) niet te na gesproken.

En ben nu over op Sram Etap, jammer genoeg nog niet echt mee gereden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 22 mei 2016 13:59

Over een tijdje zal Campa ongetwijfeld ook met een draadloze groep komen. Zo groot is de stap van electronisch naar draadloos namelijk niet.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 22 mei 2016 14:06

Ik denk dat je je daarin vergist.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16464
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2016 14:08

jer81 schreef:Over een tijdje zal Campa ongetwijfeld ook met een draadloze groep komen. Zo groot is de stap van electronisch naar draadloos namelijk niet.
Ik denk, en de stap is wel redelijk groot, dat Campa inderdaad ook (ooi) met een draadloze groep op de markt komt.

Als je de prijs van een Campa Record EPS bekijkt, en dan de reële prijzen ipv de aanbevolen prijs, dan vrees ik dat draadloos er helemaal zal over gaan :(
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2016 14:10

Lcsmet schreef:
jer81 schreef:Over een tijdje zal Campa ongetwijfeld ook met een draadloze groep komen. Zo groot is de stap van electronisch naar draadloos namelijk niet.
Ik denk, en de stap is wel redelijk groot, dat Campa inderdaad ook (ooi) met een draadloze groep op de markt komt.

Als je de prijs van een Campa Record EPS bekijkt, en dan de reële prijzen ipv de aanbevolen prijs, dan vrees ik dat draadloos er helemaal zal over gaan :(
csteenbe plaatste deze link zopas: http://www.cyclingweekly.co.uk/news/pro ... ium=Social
is een beginnetje :lol:

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 22 mei 2016 14:10

Niet echt. De nodige communicatie protocollen zijn allemaal al uitgedacht, de beveiliging ook en ook de hardware die nodig is voor de draadloze communicatie is ook beschikbaar. Een paar developers en testers die je een jaar de tijd geeft moet voldoende zijn om het goed werkend te krijgen. Dan nog verpakken in een aantrekkelijk oogende groep.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13676
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 mei 2016 16:11

csteenbe schreef:Wat je voornamelijk wint is het vooraan schakelen dat is elektronisch gewoon subliem. Achter schakelen heeft zijn voordelen maar die vind ik niet zo wezenlijk groot. Het grootste voordeel is je drukt op een knopje en het schakelt bij mechanisch moet je toch iets meer alert zijn zeker als de inspanning hoog is wil je dat wel eens effe net niet zijn.
:-)
Dat komt vooral omdat je hier vlak rijd en daardoor gecontroleerd schakelt. Ik heb met de XTR di2 gereden en als je dan vanuit een afdaling meteen haaks omhoog moet, dan erk je pas wat het achter doet, want met mechanisch gaat dat meestel niet en met di2 meestal wel, deze situaties komen op de racer amper voor maar het kan dus wel.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mei 2016 17:40

jer81 schreef:Niet echt. De nodige communicatie protocollen zijn allemaal al uitgedacht, de beveiliging ook en ook de hardware die nodig is voor de draadloze communicatie is ook beschikbaar. Een paar developers en testers die je een jaar de tijd geeft moet voldoende zijn om het goed werkend te krijgen. Dan nog verpakken in een aantrekkelijk oogende groep.
Behalve dan dat je serieuze compromissen moet sluiten om een groep draadloos te maken. En die onderliggende techniek gaat echt niet zo maar verbeteren, want er liggen wat natuur wetten in de weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 23 mei 2016 17:52

Als SRAM het kan maken dan zal het Shimano en Campagnolo ook lukken, en als er markt voor is zullen ze het ook op de markt brengen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mei 2016 18:14

Het is maar net wat je moet willen:
Meer accu's
Vaker opladen
Trager schakelen

Tegen 1 zichtbare draad voorkomen, die lusjes bij de derailleurs kan toch niemand zich aan storen? Die vallen minder op dan de externe accu's die je er voor terug krijgt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie