SRAM ETAP
Wat je voornamelijk wint is het vooraan schakelen dat is elektronisch gewoon subliem. Achter schakelen heeft zijn voordelen maar die vind ik niet zo wezenlijk groot. Het grootste voordeel is je drukt op een knopje en het schakelt bij mechanisch moet je toch iets meer alert zijn zeker als de inspanning hoog is wil je dat wel eens effe net niet zijn.
eTap prachtige groep, zou het best eens willen proberen, maar ben nogal van de Campagnolo
eTap prachtige groep, zou het best eens willen proberen, maar ben nogal van de Campagnolo
YFood !!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Lijkt me toch dat je hier wel een uitzondering voor kan maken als je t zo mooi vind.
Maak joe woar
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik reed ondertussen meer dan 25 jaar met Campa. Een misstap van 12 maanden ( 2 verschillende Ultegragroepen) niet te na gesproken.csteenbe schreef:.....
eTap prachtige groep, zou het best eens willen proberen, maar ben nogal van de Campagnolo
En ben nu over op Sram Etap, jammer genoeg nog niet echt mee gereden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik denk dat je je daarin vergist.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik denk, en de stap is wel redelijk groot, dat Campa inderdaad ook (ooi) met een draadloze groep op de markt komt.jer81 schreef:Over een tijdje zal Campa ongetwijfeld ook met een draadloze groep komen. Zo groot is de stap van electronisch naar draadloos namelijk niet.
Als je de prijs van een Campa Record EPS bekijkt, en dan de reële prijzen ipv de aanbevolen prijs, dan vrees ik dat draadloos er helemaal zal over gaan
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
csteenbe plaatste deze link zopas: http://www.cyclingweekly.co.uk/news/pro ... ium=SocialLcsmet schreef:Ik denk, en de stap is wel redelijk groot, dat Campa inderdaad ook (ooi) met een draadloze groep op de markt komt.jer81 schreef:Over een tijdje zal Campa ongetwijfeld ook met een draadloze groep komen. Zo groot is de stap van electronisch naar draadloos namelijk niet.
Als je de prijs van een Campa Record EPS bekijkt, en dan de reële prijzen ipv de aanbevolen prijs, dan vrees ik dat draadloos er helemaal zal over gaan
is een beginnetje
Niet echt. De nodige communicatie protocollen zijn allemaal al uitgedacht, de beveiliging ook en ook de hardware die nodig is voor de draadloze communicatie is ook beschikbaar. Een paar developers en testers die je een jaar de tijd geeft moet voldoende zijn om het goed werkend te krijgen. Dan nog verpakken in een aantrekkelijk oogende groep.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13676
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat komt vooral omdat je hier vlak rijd en daardoor gecontroleerd schakelt. Ik heb met de XTR di2 gereden en als je dan vanuit een afdaling meteen haaks omhoog moet, dan erk je pas wat het achter doet, want met mechanisch gaat dat meestel niet en met di2 meestal wel, deze situaties komen op de racer amper voor maar het kan dus wel.csteenbe schreef:Wat je voornamelijk wint is het vooraan schakelen dat is elektronisch gewoon subliem. Achter schakelen heeft zijn voordelen maar die vind ik niet zo wezenlijk groot. Het grootste voordeel is je drukt op een knopje en het schakelt bij mechanisch moet je toch iets meer alert zijn zeker als de inspanning hoog is wil je dat wel eens effe net niet zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Behalve dan dat je serieuze compromissen moet sluiten om een groep draadloos te maken. En die onderliggende techniek gaat echt niet zo maar verbeteren, want er liggen wat natuur wetten in de weg.jer81 schreef:Niet echt. De nodige communicatie protocollen zijn allemaal al uitgedacht, de beveiliging ook en ook de hardware die nodig is voor de draadloze communicatie is ook beschikbaar. Een paar developers en testers die je een jaar de tijd geeft moet voldoende zijn om het goed werkend te krijgen. Dan nog verpakken in een aantrekkelijk oogende groep.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is maar net wat je moet willen:
Meer accu's
Vaker opladen
Trager schakelen
Tegen 1 zichtbare draad voorkomen, die lusjes bij de derailleurs kan toch niemand zich aan storen? Die vallen minder op dan de externe accu's die je er voor terug krijgt.
Meer accu's
Vaker opladen
Trager schakelen
Tegen 1 zichtbare draad voorkomen, die lusjes bij de derailleurs kan toch niemand zich aan storen? Die vallen minder op dan de externe accu's die je er voor terug krijgt.