Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

dalegend
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:23

dalegend 08 jul 2011 13:13

Lotto heeft het ook voor een deel aan zichzelf te wijten:

* Enerzijds hebben ze met VDB een podiumkandidaat in de ploeg, hetgeen sowieso veel energie van de ganse ploeg vergt;
* Anderzijds is Phil de beste eendagsrenner van het moment (en huidig nr 1 op de UCI-ranglijst) en die in de eerste week ook nog een aantal ritten op zijn lijf geschreven terugvond en op voorhand al aangaf hier voor persoonlijk succes te gaan;
* En nemen ze een sprinter mee voor de (ocharme 3) vlakke ritten, zonder over een echt 'treintje' te beschikken.

Normaal geef je als ploeg niet zomaar een trui op, maar ik hoop ook dat Gilbert zich de komende 2 weken tot superknecht van VDB ontpopt. Het zou het respect alleen maar doen toenemen.

En dan hebben we het er nog niet over dat de ploeg einde seizoen uit mekaar valt en iedereen toch wat voor eigen rekening (lees: portemonnee) rijdt.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 jul 2011 17:03

Ik zag een Rabo-Spanjaard op een wit/blauw/oranje Giant. Weet iemand wie daarop koerst en heeft iemand een link naar foto's van die fiets?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39694
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2011 17:21

Pffft....weer grote valpartij. Met grote namen :(
Wat een chaos dit jaar weer.

EDIT: Wiggins abandon :(
Less is bore

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 08 jul 2011 17:24

Einde Wiggins, die had echt pijn!
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jul 2011 17:48

En Gilbert kreeg net de deksel op z'n neus in 't tussensprintje, kreeg even sprintles van Renshaw en Cavendish. Voor het algemeen klassement wel jammer dat er net op z'n minst 3 man is weg gevallen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 08 jul 2011 17:58

Aj, wat is het nerveus in de koers nu (nog 3.8km te gaan). Ik voorzie toch wel een groot probleem. Crossing fingers.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 jul 2011 18:36

Naast Wiggins nog een heel peleton klassementsrenners op 3 minuten: o.a. Leipheimer (gisteren ook al een minuut, definitief geen geel zou ik zeggen), Horner, Kreuziger. Wat een pech voor Radioshack: Ga je met 4 kopmannen naar de Tour, ben je er al drie kwijt voordat je een berg ziet.

Ontzettend triest voor Wiggins: Je traint een heel jaar voor een doel. Tour mislukt volledig. Je traint weer een heel jaar voor een doel, en dan breek je je botten.

eelcoz

eelcoz 08 jul 2011 18:40

Veel pech voor RadioShack inderdaad. Echter, ze waren dan wel met 4 kopmannen in de Tour, maar dat waren toch allen niet meer dan subtoppers in het beste geval. Er leek me sowieso al geen top-5 kandidaat bij zitten. Wiggins is wel een ander verhaal, denk ik.

Ook Tommeke is vandaag in de auto gestapt, wat niet echt als een verrassing kwam. Nu is het hopen dat Gesink een beetje herstelt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jul 2011 20:55

Van Klöden, Leipheimer en Horner had ik er toch wel op z'n minst 1 bij de 1e 5 verwacht. Klöden en Leipheimer hebben beide al vaak genoeg bewezen dat ze een etappe koers van 3 weken goed aan kunnen. Beide heren zijn dit jaar ook al goed op dreef. Brajkovic heeft nog nooit laten zien 3 weken te kunnen koersen zonder mindere dagen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 jul 2011 21:26

amclassic-fan schreef:Van Klöden, Leipheimer en Horner had ik er toch wel op z'n minst 1 bij de 1e 5 verwacht. Klöden en Leipheimer hebben beide al vaak genoeg bewezen dat ze een etappe koers van 3 weken goed aan kunnen. Beide heren zijn dit jaar ook al goed op dreef. Brajkovic heeft nog nooit laten zien 3 weken te kunnen koersen zonder mindere dagen.
+1

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 09 jul 2011 10:16

Over Horner: zag net een video met beelden van hem direct na de finish en de uitleg van Bruyneel. Horner is zijn kortetermijngeheugen kwijt en wist niet waar hij was. Hij vroeg steeds waar hij was, of hij echt gevallen was, waar hij gevallen was. Heb ik echt 25 km alleen gereden na de val? En aan het einde: dus ik ben gevallen, maar ben ik ook gefinished (hij was net gefinished)? En moet ik echt naar het ziekenhuis, is dat nodig.

Kortom: eng. Video
Laatst gewijzigd door ponsteen op 09 jul 2011 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39694
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2011 10:17

Hoop dat het gedoe nu een beetje klaar is. Heeft veel slachtoffers gekost.Leek mij wel dat RG toch weer redelijk goed op zijn fiets zat, zat prima bij de 1e groep.
Benieuwd naar vandaag en morgen. Neem aan dat er nu wel een leuke kopgroep weg kan blijven. Benieuwd of er iemand van Rabo mee mag zitten, of Rob Ruigh bijv. Neem aan de Hoogerland wel bollenpunten zal willen verzamelen in een kopgroep.
Less is bore

Gesloten