Olympische spelen 2016
Dat is altijd zo. Hoop ellebogenwerk en veel volk van verschillende, rivaliserende, verenigingen. Roeiers zijn topsporters pur sang en dat zijn egoïsten (wat alleen maar goed is). Dan krijg je dit soort dingen. Er is ook vaak onrust over wie in welke boot hoort en dat is alleen maar goed. Zou pas gek zijn als dat NIET zo was...
Overigens ben ik gisteren tot de conclusie gekomen dat zeilen toch wel de saaiste kijksport is van de OS... Nog erger dan F1.
Overigens ben ik gisteren tot de conclusie gekomen dat zeilen toch wel de saaiste kijksport is van de OS... Nog erger dan F1.
Laatst gewijzigd door havana op 09 aug 2016 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
geldt wellicht alleen voor de top (daar reken ik poels en mollema wel toe) maar ik denk dat zij na hun 35e met lintjes doorknippen en clynics etc wel wat pecunia bij elkaar kunnen rapen.amclassic-fan schreef: Ze kunnen tot hun 35-40e geld verdienen met fietsen, maar daarna is het wel klaar. Als je in een paar avonden weer een jaar pensioen veilig kunt stellen dan vind ik dat niet zo'n vreemde keus.
Mollema zal toch ca 1 miljoen/jaar verdienen. Kruijswijk en Poels ongeveer de helft denk ik, en die zullen bij hun komende contract fors omhoog gaan.
Niet echt te vergelijken met die 1400 € netto die Kees de synchroonzwemmer van NOC*NSF krijgt...
Niet echt te vergelijken met die 1400 € netto die Kees de synchroonzwemmer van NOC*NSF krijgt...
Laatst gewijzigd door havana op 09 aug 2016 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Er zijn nog wel wat kansjes:
roei(st)ers hebben nog paar serieuze kansen.
Daphne medaillekans (goud hooguit op 200m)
Rijsselberghe en Bouwmeester
Ligtlee op de baan
Wevers op de balk
Epke
Sifan Hassan
Hoe goed is Tom?
Hoe goed is Kromo? Gaat die een 'Timmertje' doen?
Maar zoals vaak werd er in de pers alweer een medailleregen voorspeld die iedereen met een beetje sportinteresse al niet voor mogelijk achtte.
Ligtlee op de baan
Wevers op de balk
Epke
Sifan Hassan
Hoe goed is Tom?
Maar zoals vaak werd er in de pers alweer een medailleregen voorspeld die iedereen met een beetje sportinteresse al niet voor mogelijk achtte.
Less is bore
Henk Grol, de Groningse trots, kan misschien ook nog verrassen. Zeker nu niemand het echt verwacht. Hij faalt meestal op momenten dat men het wél verwacht.
Favoriete woord van de spelen tot dusver: "nahup".
Favoriete woord van de spelen tot dusver: "nahup".
Wat met roeien heel erg meespeelt is dat de baan waarin je vaart in de herkansing ("repechage") afhangt van de positie in de voorwedstrijd. Bij neutraal weer maakt dat niet veel uit, maar in Rio is de kans op onstuimig weer, en daarmee de kans op baanvoordeel, best groot (de wedstrijden zijn om die reden al een dag uitgesteld) In extreme gevallen worden de best geklasseerde ploegen in de gunstigste banen geplaatst. In Londen was dat bijvoorbeeld het geval op de laatste finaledag, toen de beste ploegen aan hoge wal geplaatst werden.amclassic-fan schreef:
Ik verbaas me meer over roeiers die in series bij de beste 3 moeten finishen en dan vol gas door blijven roeien terwijl nummer 3 al niet meer te zien is. Dat vind ik eigenlijk onprofessioneler.
In de series is de afweging dus altijd energie sparen vs. vol doorvaren voor een betere uitgangspositie in de volgende ronde.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Nu we het toch over andere sporten hebben: wat geeft die Hans van Zetten toch schitterend commentaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En weer een bronzen plak.
Less is bore
Nog wat aanvullingen:daniel1975 schreef:Er zijn nog wel wat kansjes:
Ligtlee op de baan
Wevers op de balk
Epke
Sifan Hassan
Hoe goed is Tom?
Anouk Vetter, outsider op zevenkamp. Hou trouwens Nadine Visser in de gaten, Rio komt voor haar net te vroeg maar zij is een multitalent. Over 4 jaar kan ze een wereldtopper zijn. Als zevenkampster, 110m hordenloopster of als sprintster.
Ik denk trouwens wel dat Dafne serieuze kansen heeft op goud op de 100m. Maar goed, we zullen zien. Wordt in elk geval heel spannend.
4*100m vrouwen (atletiek), brons is zeker mogelijk.
Kunnen de vrouwenhandballers weer stunten?
Hockey, mannen en vrouwen hebben altijd medaillekansen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Starttijden voor de tijdritten zijn ondertussen bekend.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Om 16:00 uur naar huis dan maar....EmPeHa schreef:Starttijden voor de tijdritten zijn ondertussen bekend.