Pagina 23 van 73
Re: Di2
Geplaatst: 19 sep 2018 09:42
door Ernie C.
Dat is om je vast op te warmen voor de aanstaande 12 speed groepen...
Re: Di2
Geplaatst: 19 sep 2018 10:35
door mont aigoual
bigfloor schreef: ↑17 aug 2018 14:48
E-Tube apps op de Samsung Android tablet liep niet zo lekker. Toen vanaf de iPhone gedaan, dat deed het wel, en de firmware is nu ook meteen up-to-date.
Mag ik vragen met welke type Iphone je connectie hebt gemaakt en een firmware update hebt gedaan?
Een paar maanden geleden liep bij mij de boel steeds weer vast en werd de hele accu leeg getrokken sinds dien ben ik er maar afgebleven..
Re: Di2
Geplaatst: 30 sep 2018 09:23
door Krokodyly
Ik heb onlangs een fiets samengesteld met de nieuwste ultegra di2 8050 op gemonteerd. Ondertussen alles netjes aangesloten maar krijg hem niet geprogrammeerd dat hij het synchro shifting doet... derailleurs en batterij aangesloten op de junction met 4 aansluitingen, vandaar verder richting junction box in het stuur, vanuit die junction box naar shifter rechts en van daar naar shifte links. Alles werkt naar behoren, alles heeft de recentste firmware en connectie met etube via pc werkt ook perfect, heb al kunnen instellen dat die gps knopjes bovenaan de shifters ook dienen om af te schakelen, werkt ook perfect. Maar als ik programmeer om synchro shifting te gebruiken dan doet deze niets als ik het in praktijk ook effectief gebruik. Heb al geprobeerd om het op
Semi te zetten, ook niets geholpen... Zie ik iets over het hoofd of programmeer ik het fout? Of begrijp ik het hele gegeven van synchro shift verkeerd? Als ik vooraan op Mn 36 sta en ik wil achteraan naar Mn 11 gaan dan kan ik de laatste twee tandwielen niet pakken, is het dan niet de bedoeling dat deze automatisch vooraan naar zn 52 schakelt als ik deze handeling uitvoer? Dat doet hij in alle geval niet nu...
Re: Di2
Geplaatst: 30 sep 2018 15:34
door apexrider
Behalve het programmeren moet je de shiftmode ook nog activeren. Dat gaat met het knopje op de controller. Dubbelklik meen ik. Het ledje gaat dan, afhankelijk van de actieve mode, 1, 2 of 3x knipperen.
Zie ook hier:
https://www.fiets.nl/2017/04/18/nieuwe- ... t-ultegra/
Re: Di2
Geplaatst: 01 okt 2018 11:41
door TL@
jo_spr schreef: ↑19 sep 2018 07:27
"Kleine" frustratie mbt de nieuwe Ultegra di2 groep. Je kunt maar 20 versnellingen gebruiken en je kunt geen sprintshifters aansluiten....
Is ook zo op de oude DI2 (met laatste firmware)
Sprintshifters kunnen wel, nieuwe type kan rechtstreeks op de junction-box of in de shifters.
Re: Di2
Geplaatst: 05 okt 2018 10:23
door jo_spr
Tl@: Toevallig artikelnummer van die nieuwe sprintshifter. Kan het nergens vinden.
Re: Di2
Geplaatst: 05 okt 2018 16:31
door TL@
Re: Di2
Geplaatst: 08 okt 2018 10:56
door NoChain
TL@ schreef: ↑01 okt 2018 11:41
jo_spr schreef: ↑19 sep 2018 07:27
"Kleine" frustratie mbt de nieuwe Ultegra di2 groep. Je kunt maar 20 versnellingen gebruiken en je kunt geen sprintshifters aansluiten....
Is ook zo op de oude DI2 (met laatste firmware)
Sprintshifters kunnen wel, nieuwe type kan rechtstreeks op de junction-box of in de shifters.
Je kan wel alle versnellingen gebruiken als je je di2 wijsmaakt dat je met bv 53-39 11-28 rijdt en kiest voor 'no gear selection'. Als je naar de koers kijkt zie je die mannen ook regelmatig groot-groot rijden.
Die ew-wu111 werkt toch ook niet bepaald vlekkeloos
. Eerste maal dat ik het probeerde begon de app mijn groep te updaten, stopte ie bij 10%, het resultaat was een dode groep. Dan maar aan de pc gehangen en zo werkte alles weer.
Poging 2 was het toewijzen van de knopjes boven op de shifter, wat spelen met de synchro-shift instellingen. Ik sluit af ... opnieuw een dode groep. Nu moest ik onderdeel per onderdeel aan de pc hangen en laten herkennen.
Gelukkig had ik op voorhand al gelezen over dergelijke problemen, anders had ik het wel eventjes koud gekregen
Re: Di2
Geplaatst: 11 okt 2018 10:52
door Gunther90
Op mijn nieuwe fiets ga ik voor het eerst "elektronisch" gaan schakelen met een R8050 Di2 groep. Fiets wordt voor me opgebouwd bij de fietsenmaker. Nu vraag ik mij af wat in zo'n groep inbegrepen zit en wat ik zelf nog moet voorzien? Ik vermoed niet dat de lader daar bij zit? Wat heb ik juist nodig?
Wat zijn de ervaringen met de batterijen? Hoe lang gaan deze mee (blijft natuurlijk geheel afhankelijk van gebruik..)
Aan de comments hier zou je denken dat het systeem vrij "buggy" is (groep is dood, foutcode, doet niets meer), maar kan ik er vanuit gaan dat ik ook gewoon zorgeloos kan gaan rijden met de groep, zonder Shimano's ETube te moet gaan installeren?
Re: Di2
Geplaatst: 11 okt 2018 11:17
door JordyFr
Wanneer je een nieuwe fiets met een di2 groep koopt zit de oplader daar meestal gewoon bij hoor.
Zo niet dan zou ik dat eigenlijk wel eisen... verder heb je niks nodig
Batterij zou ik me geen zorgen over maken, gaat weken / maanden mee.
Een uurtje opladen en hij is weer vol.
Systeem is verder totaal niet buggy, misschien dat 0,5% van de mensen een probleem ervaart en dat dan hier post.
De andere 99.5% van de mensen die geen problemen hebben komen dat hier meestal niet posten
Waarom zou je verder etube niet willen installeren?
Re: Di2
Geplaatst: 11 okt 2018 11:32
door havana
Sowieso kun je met de consumentenversie van de eTube-software maar heel weinig zo lang je de standaard lader gebruikt als interface. Wil je er echt iets mee kunnen heb je een andere interface nodig.
Foutcodes kun je overigens wél draadloos uitlezen m.b.v. de iPad app (niet iPhone). Hiervoor heb je dan wel de ANT+/BT module in het systeem nodig. Die raad ik sowieso aan trouwens.
Verder is het systeem juist helemaal niet buggy; qua betrouwbaarheid mag de concurrentie nog niet in de schaduw staan van Di2.
Re: Di2
Geplaatst: 11 okt 2018 11:55
door Gunther90
JordyFr schreef: ↑11 okt 2018 11:17
Systeem is verder totaal niet buggy, misschien dat 0,5% van de mensen een probleem ervaart en dat dan hier post.
De andere 99.5% van de mensen die geen problemen hebben komen dat hier meestal niet posten
Daar hield ik ook rekening mee, maar wou het toch maar even dubbelchecken
.
havana schreef: ↑11 okt 2018 11:32
Sowieso kun je met de consumentenversie van de eTube-software maar heel weinig zo lang je de standaard lader gebruikt als interface. Wil je er echt iets mee kunnen heb je een andere interface nodig.
Foutcodes kun je overigens wél draadloos uitlezen m.b.v. de iPad app (niet iPhone). Hiervoor heb je dan wel de ANT+/BT module in het systeem nodig. Die raad ik sowieso aan trouwens.
Verder is het systeem juist helemaal niet buggy; qua betrouwbaarheid mag de concurrentie nog niet in de schaduw staan van Di2.
Dat de lader de standaard "hub" was, was me onbekend.
Kan je me linken naar die ANT+ / BT module? En is dit ook compatibel met Android?