Fons bikes
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze zijn nu overduidelijk aan damage-control aan het doen.
Alleen is het té doorzichtig.
Alleen is het té doorzichtig.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Jaap Telder
- Forum-lid
Proberen zich in allerlei bochten te wringen om te ontkennen wat uit hun eigen koker komt. En nog steeds staat er dat zij de fiets hebben ontwikkeld. Niets daarvan, gewoon bestaande producten aan een bestaand frame schroeven. Nog steeds omlijst door hipsterachtige blablataal om het speciaal te laten lijken voor vrouwen. Iedere speciaalzaak voor wielrenners/wielrensters neemt wielrensters zeker bloedserieus weet ik uit ervaring. Volgens Fons worden ze daar niét serieus genomen, onzin.
De kern van de soap is dat er in wezen geen mannen/vrouwen racefietsen nodig zijn. Je kiest een fiets op de juiste maat/geometrie/stack/reach etc. bepaald door je specifieke lichaamsmaten. Crank, stuur eventueel zadel aanpassen. Zo doen alle serieuze (wedstrijd)fietsters en serieuze hobbyisten dat. Welk merk er dan opstaat is van ondergeschikt belang. Een vrouwenmerk is echt overbodig.
Fons probeert een "leemte" te vullen die er niet is in de praktijk. Maar met allerlei "onderzoeken" en marketingtaal proberen ze het vrouwen wel zoveel mogelijk in te prenten en te beïnvloeden door middel van intensief gebruik van allerlei kanalen.
Mijn vrouw rijdt een Pinarello Gan Ultegra, voor haar de ideale ("vrouwen")fiets, en ook nog een bak geld goedkoper.
De kern van de soap is dat er in wezen geen mannen/vrouwen racefietsen nodig zijn. Je kiest een fiets op de juiste maat/geometrie/stack/reach etc. bepaald door je specifieke lichaamsmaten. Crank, stuur eventueel zadel aanpassen. Zo doen alle serieuze (wedstrijd)fietsters en serieuze hobbyisten dat. Welk merk er dan opstaat is van ondergeschikt belang. Een vrouwenmerk is echt overbodig.
Fons probeert een "leemte" te vullen die er niet is in de praktijk. Maar met allerlei "onderzoeken" en marketingtaal proberen ze het vrouwen wel zoveel mogelijk in te prenten en te beïnvloeden door middel van intensief gebruik van allerlei kanalen.
Mijn vrouw rijdt een Pinarello Gan Ultegra, voor haar de ideale ("vrouwen")fiets, en ook nog een bak geld goedkoper.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 11 sep 2018 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op hun FB wordt nog steeds gecensureerd en gepost alsof er niets aan de hand is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Toch mooi dat er over een 13 in een dozijn merk vlot 26 pagina's vol wordt geschreven
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Misschien mag je wel brand-ambassadeur worden. Gratis fiets in ruil om je artikel te verrwijderen.janneke.cj schreef: ↑11 sep 2018 00:53
Fons Bikes probeert de schade nu te herstellen door o.a. reacties te verwijderen. Ook willen ze met me praten. We gaan a.s. donderdag om tafel.
Ach, van tijd tot tijd schrijft De Azijnbode best sterke dingen, maar ik neem aan dat dit fietsje gewoon in een of ander lifestylekatern stond, de VK meende mee te moeten op de bandwagon die fietsen (voor vrouwen nog wel!) heet en het stukje bladvulling getikt is door een 3e jaars stagiair van de School voor Journeuzelistiek?chrissiewizzie schreef: ↑11 sep 2018 21:11 Ik heb trouwens van de VK netjes een reactie op mijn mail gehad met een korte uitleg over hun aanvulling op het artikel online en vandaag in de krant. Ook in het kort wat zij gevraagd hebben en wat Fons verteld heeft. En uiteraard hebben zij niet zelf gecontroleerd of het frame echt zo uniek was.
Laatst gewijzigd door scepticus op 12 sep 2018 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- janneke.cj
- Forum-lid
- Contact
Is dit ook nieuw op de site? ik had het nog niet eerder gelezen:
De enige juiste conclusie van de wetenschappelijk statistieken is dat het aanbieden van slechts één frame zo ongeveer het slechtste is wat je kunt doen als je beter passende fietsen wilt verkopen. Of je dat dan aan een vrouw of een man wilt doen maakt niks uit.
Er bestaat geen vrouwengeometrie, net zo min als dat er een mannengeometrie bestaat. We moeten ons alleen gelukkig prijzen dat er zoveel verschillende inzichten zijn op het gebied van fietsgeometrie dat er eigenlijk voor elk wat wils te koop is.
Weer een vreemde stelling. Op de foto's van gelukkige Fons rijdsters staan er een aantal met lange benen, waarbij een flinke spacertoren en uitstekende zadelpen nodig zijn en een paar met korte beentjes die dan weer in de problemen lijken te komen met de stand over hoogte omdat het frame te weinig sloping is. Als je stelt dat dames gemiddeld kortere pootjes hebben, is dat dus een vreemde keus.Waarom een fietsenmerk alleen voor vrouwen? Omdat wij vonden dat het inmiddels tijd werd! De groep vrouwelijke fietssporters groeit jaar na jaar. De ritten waar ze aan deelnemen stellen steeds meer eisen aan de rijdsters en aan het materiaal, maar toch komt het nog vaak voor dat vrouwen niet serieus genomen worden in lokale fietszaken. De keuzes voor de mannen lijken eindeloos, terwijl de keuzes voor de vrouwen beperkt blijven. Zo kom je vaak uit op een iets kleinere fiets met wat roze, paarse of lichtgroene accenten. Er is natuurlijk niks mis met deze kleuren, maar waarom zijn de keuzes zo beperkt? Zelfs de damesracefietsen met een zogeheten ‘vrouwengeometrie’ lijken gemaakt voor vrouwen met een supermodellen lijf, waarbij de benen extreem lang zijn ten opzichte van het bovenlijf. Als je naar de wetenschappelijke statistieken kijkt, blijkt het vaak juist andersom te zijn.
De enige juiste conclusie van de wetenschappelijk statistieken is dat het aanbieden van slechts één frame zo ongeveer het slechtste is wat je kunt doen als je beter passende fietsen wilt verkopen. Of je dat dan aan een vrouw of een man wilt doen maakt niks uit.
Er bestaat geen vrouwengeometrie, net zo min als dat er een mannengeometrie bestaat. We moeten ons alleen gelukkig prijzen dat er zoveel verschillende inzichten zijn op het gebied van fietsgeometrie dat er eigenlijk voor elk wat wils te koop is.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 12 sep 2018 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo heel erg raar. Hammerhead deed dat ook vorig jaar, en ik denk dat ieder mer/bedrijf dat zou doen. Ikzelf zou het in ieder geval ook doen!
- janneke.cj
- Forum-lid
- Contact