En dan over een week weer de helft, met misschien weer halve kracht?
Ik ben best blij dat ik in ieder geval geen last van jaloezie heb over wat anderen nog wel mogen.
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Herkenbaar. Het komt vaak voor dat ik in fietstenue in de lift sta en dat mensen dan vragen waar ik naar toe moet. Als ik dan zeg dat de kortste route 10km is, maar dat ik (afhankelijk van tijd en zin) iets van 30/40/50km fiets kijken ze mij ook aan of ik gek ben. Wat in de ogen van veel, niet fietsers, ook wel klopt natuurlijk.RVV schreef: ↑26 mar 2020 13:19Dit dus...ultra_ivo schreef: ↑26 mar 2020 12:48 De meerderheid van de Nederlanders kan zich niet voorstellen dat iemand onder ideale omstandigheden voor z'n lol 200km fietst. 20km is voor de meeste al te ver. Dus dat is niet echt een maatstaf.
Dat is waarom we het een paar pagina's eerder hadden over ongeveer de helft van wat je normaal in deze tijd van het jaar zou doen.
Zeg wel eens tegen klanten dat ik met de fiets naar het werk ben.. waar ik dan woon... kortste afstand is 23 km... als ik dan zeg dat ik meestal rond de 50 km fiets dan kijken ze aan met; OF ontzag OF dat ik geestelijk niet helemaal in orde ben![]()
Stel nu dat je maar 40km per dag meer mag rijden, hoe gaan ze dat controleren? Als je op pad gaat zonder GPS of kilometerteller, en je blijft binnen een straal van 10 à 15km van je (t)huis, dan lijkt me dat ondoenbaar voor de politie. Ik denk dat ze wel andere, meer belangrijke zaken aan hun hoofd hebben.Kiekeboe schreef: ↑26 mar 2020 18:25 Vanaf morgen gaan ze de belgen ook regels opleggen wat kan en niet kan.
De politie wil duidelijke richtlijnen. Het advies luidt nu dat alles in de nabijheid van je huis moet gebeuren en dat het niet in groep mag, maar dat vindt de lokale politie te vaag.
Dus morgen zal de Nationale Veiligheidsraad samenzitten, en zullen ze ons fietsers waarschijnlijk beperkingen in afstand, tijdsduur, straal van zoveel km, enz. opleggen.
Ik had toevallig vandaag een gesprek met mijn schoonbroer (zwager). Hij is agent, en vreest ook voor dat scenario. Nu al beginnen sommige mensen lastig te doen.daniel1975 schreef: ↑26 mar 2020 18:35 53x11 had het vorige week als eerste over Noord Koreaanse toestanden; ik begin mij daar bij aan te sluiten.
Hier in NL is het vrijwel uitgestorven op straat, waarom nog meer regels en beperkingen?
Heel benieuwd hoe lang het duurt voordat de bevolking in opstand komt in landen als Be, NL, Fr, etc.