Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 14:05

stokie schreef:bij de dames niet dan?

vos, teutenberg, bronzini... allemaal winnen ze massasprints.. dat vos een fout maakt, wil niet zeggen dat zij niet de gedoodverfde favoriete was... net zoals cavendish bij de mannen
Ik meen te weten dat Teutenberg en Bronzini en ook Vos niet tot de echte sprinters behoren zoals Cavendish, Goss en Greipel dat wel zijn.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 26 sep 2011 14:08

marconi schreef: Ja, die handtekening van deze campionissimo is mooi he? Rijdend achter een tankauto temidden van de Bianchiploeg zette Coppi zijn handtekening in mijn zakboekje. Dat was in Italië in 1955. :D
Ik vind dat een mooie handtekening!
Dit klinkt als een heroisch verhaal. Vertel er eens wat meer over :)
Een zakboekje bij je op de fiets? Wat stond daar nog meer in?:)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 14:09

wie zijn dat dan wel bij de dames? graag met namen en uitslagen komen....

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 26 sep 2011 14:11

jummeltje schreef:Een zakboekje bij je op de fiets? Wat stond daar nog meer in?:)
Wie schrijft die blijft dus altijd een zakboekje mee, je weet maar nooit :P
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 14:58

jummeltje schreef:
marconi schreef: Ja, die handtekening van deze campionissimo is mooi he? Rijdend achter een tankauto temidden van de Bianchiploeg zette Coppi zijn handtekening in mijn zakboekje. Dat was in Italië in 1955. :D
Ik vind dat een mooie handtekening!
Dit klinkt als een heroisch verhaal. Vertel er eens wat meer over :)
Een zakboekje bij je op de fiets? Wat stond daar nog meer in?:)
Er is ergens op dit forum een plek waar nieuwe forummers hun verhaaltje kunnen doen. Wie ze zijn, waar ze wonen, hobbies etc. Daar staat mijn gehele verhaal.
Ja, ik maakte in 1955 een vakantiefietstocht naar Italie en om alles zo licht mogelijk te houden fietste ik op de (land)kaartjes van dat zakboekje. In 3 weken heen en terug van Rdam - Genua- Rdam. Heen langs de Rijn en Zwitserland en terug via Zwitserland en Frankrijk.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 26 sep 2011 15:01

marconi schreef:
jummeltje schreef:
marconi schreef: Ja, die handtekening van deze campionissimo is mooi he? Rijdend achter een tankauto temidden van de Bianchiploeg zette Coppi zijn handtekening in mijn zakboekje. Dat was in Italië in 1955. :D
Ik vind dat een mooie handtekening!
Dit klinkt als een heroisch verhaal. Vertel er eens wat meer over :)
Een zakboekje bij je op de fiets? Wat stond daar nog meer in?:)
Er is ergens op dit forum een plek waar nieuwe forummers hun verhaaltje kunnen doen. Wie ze zijn, waar ze wonen, hobbies etc. Daar staat mijn gehele verhaal.
Ja, ik maakte in 1955 een vakantiefietstocht naar Italie en om alles zo licht mogelijk te houden fietste ik op de (land)kaartjes van dat zakboekje. In 3 weken heen en terug van Rdam - Genua- Rdam. Heen langs de Rijn en Zwitserland en terug via Zwitserland en Frankrijk.
Mijn respect, dwing je af met dit soort heroische verhalen! :)
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 15:02

nou, de mijne niet...

in mijn tijd reden we tenminste de ronde van marokko en dat soort koersen.. ook leuk...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 sep 2011 15:03

stokie schreef:wie zijn dat dan wel bij de dames? graag met namen en uitslagen komen....
Ja, doei ! Ben jij lid van de fietsinquisitie ? Onder sprinters versta ik de coureurs die alleen maar kunnen sprinten en verder geen berg opkomen zonder enorme achterstand. Zabel was een mooie uitzondering want die reed nog redelijk lang mee met de betere klimmers.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 26 sep 2011 15:05

Dus voor jou moeten we dan wel respect hebben Stokie ?

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 26 sep 2011 15:11

voor mij hoeft ook niemand respect te hebben.. het is namelijk nog steeds droevig niveau...

@marconi..

daarom is het vrouwenniveau zo droevig.. de specialiteit van bronzini en teuntenberg is gewoon de sprint. Betere sprintsters kan ik echt niet noemen bij de dames..

Cavendisch is bij de mannen dus ook zo iemand? Chris Hoy, dat is dan pas een sprinter.. die komt echt geen berg over en is nog veel rapper dan cavendish

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 26 sep 2011 15:12

Wat een kansloos topic...

@Marconi: Er staan keer op keer inhoudelijke argumenten all over the place, maar het lijkt erop dat jij ze niet kan zien/begrijpen. Aan onwil denk ik (nog) niet.

jantjuh
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 13 mei 2011 14:34

jantjuh 26 sep 2011 15:18

Kunnen we het er niet over eens zijn dat het niveau bij de dames gewoon wat lager is, maar dat Vos ook erg goed all-round is?
Volgens mij voegt de discussie tussen stokie en marconi niet echt iets toe, behalve frustatie.
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT

Plaats reactie