Pagina 23 van 32
Re: Materiaaltransfers voor 2022
Geplaatst: 29 aug 2023 15:19
door rikkert
pino schreef: ↑31 mei 2023 17:49
Het merk Eddy Merckx, dat Ridley bezit, lijkt me redelijk toekomstbestendig. In ieder geval buiten Belgie.
Volgens mij las ik ergens dat Eddy Merckx als fietsenmerk het ook moeilijk had. Weet niet meer waar.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 29 aug 2023 15:50
door havana
Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Die dingen zie je nauwelijks nog in het straatbeeld.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 29 aug 2023 18:01
door El Pistolero
Orbea gaat meer betalen zei de Babbelbelg.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 09:48
door havana
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 09:56
door raven14
havana schreef: ↑29 aug 2023 15:50
Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Die dingen zie je nauwelijks nog in het straatbeeld.
Gebrek aan innovatie (Ridley), gebrek aan mondiale marketing (geldt voor allebei de merken, Merckx en Ridley) - komt niet goed vrees ik.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 11:17
door Ernie C.
Zoveel valt er niet te innoveren aan een fiets. Een groot deel van de internationale marketing van Ridley valt nu weg, maar daar is dus blijkbaar niet voor gekozen.
Het moet wel om heel veel geld gaan anders zeg je een lopende sponsordeal niet eenzijdig op.
Die aankoop van Merckx heb ik nooit begrepen. Dat is 80% interne concurrentie volgens mij.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 11:24
door raven14
Ernie C. schreef: ↑30 aug 2023 11:17
Zoveel valt er niet te innoveren aan een fiets.
Blijkbaar toch genoeg voor Lotto om contractbreuk te plegen.
Ernie C. schreef: ↑30 aug 2023 11:17
Een groot deel van de internationale marketing van Ridley valt nu weg, maar daar is dus blijkbaar niet voor gekozen.
Ridley doet veel te weinig om hun fietsen zichtbaar te maken... ik zie bijna geen reviews online door influencers/in magazines buiten de Benelux.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 11:26
door havana
En wie zegt er dat Ridley geen contractbreuk heeft gepleegd? Schijnbaar waren er op een zeker moment geen nieuwe tijdritfietsen voorhanden, en toen die er wel waren, waren er niet de juiste maten. Nu ken ik hun overeenkomst niet, maar het tijdig leveren van fietsen zal er zeker in hebben gestaan.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 11:28
door raven14
Dat zou inderdaad ook wel eens kunnen.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 11:36
door bartdr
Als drukkingsmiddel gebruikt om het contract te verbreken denk ik.
Ik lag een artikel waarin stond dat ze van Ridley de fietsen mochten doorverkopen om zo geld te verdienen en gebonden waren aan Ridley gelinkte helmen etc. Dat liep nog tot 2025 of 2026.
Nu zouden ze op een Orbea kunnen fietsen, grootte orde 750.000-1.000.000euro per jaar sponsoring krijgen en zitten de andere spullen niet als verplicht erbij te nemen in het contract.
Denk dat ze er zelfs goed aan doen, zelfs wanneer ze een vergoeding voor contractbreuk moeten betalen.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 11:43
door havana
Uiteindelijk zal de zaak wel geschikt worden met wat behulp van wat advocaten.
Re: Materiaaltransfers voor 2022 , 2023 en 2024
Geplaatst: 30 aug 2023 16:32
door Ernie C.
raven14 schreef: ↑30 aug 2023 11:24
Ernie C. schreef: ↑30 aug 2023 11:17
Zoveel valt er niet te innoveren aan een fiets.
Blijkbaar toch genoeg voor Lotto om contractbreuk te plegen.
Ernie C. schreef: ↑30 aug 2023 11:17
Een groot deel van de internationale marketing van Ridley valt nu weg, maar daar is dus blijkbaar niet voor gekozen.
Ridley doet veel te weinig om hun fietsen zichtbaar te maken... ik zie bijna geen reviews online door influencers/in magazines buiten de Benelux.
Ze hebben Puck gesponsord via Lotto. Is dat niet genoeg?
Ik geb geen zicht op wat influencers doen. Die wereld gaat gelukkig geheel aan mij voorbij.