Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

robiris
Forum-lid

robiris 23 jun 2010 02:45

[quote="Antares"]Hallo,

ik heb een route gedownload van een andere site. Nu open ik die met mapsource en staat die daar als track... allemaal goed maar hoe kan ik het beginpunt van die route aanduiden? vanwaar ik wil dat hij begint te navigeren...
en mss nog beter.. hoe kan ik deze route bewerken zodat ik van bij mij thuis naar de route kan fietsen, de route kan afwerken en terug naar huis?

Dank u[/quote]

Je kan hem op bijv. www.bikeroutetoaster.com of www.gpsies.com laden en aanpassen door de punten te verslepen
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

aristos
Forum-lid

aristos 23 jun 2010 09:43

Ik ben afgelopen week mijn magneetje in mijn achterwiel kwijtgeraakt. Hoe kan ik een nieuwe krijgen? Ook heb ik gehoord dat je een mini-magneetje op een van je spaken kan plakken. Iemand daar ervaring mee?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

rene1
Forum-lid

rene1 23 jun 2010 10:58

Ja hoor, werkt prima.
Even zoeken bij supermagnete.nl/.de of dealextreme.com
Ik heb er 1 met een diameter van zo'n 3-4 mm.
En als je dan toch besteld meet het trapasgat even op en koop wat dunne magneetschijfjes die daar precies nog inpassen als cadansmagneetje.
Door meerder schijfjes op elkaar te leggen pas je de dikte aan. De cadansmagneetje blijven vanzelf zitten, hoef je niet te lijmen.

michiel_
Forum-lid

michiel_ 23 jun 2010 20:13

Ik heb sinds een tijdje de edge 705. Ik heb er al aardig wat kilometers mee gemaakt en hij bevalt prima. Ik zit echter nog wel met een paar vragen.

Ik heb een aantal keer met een tcx file gefietst. Dit ging prima alleen moest ik constant op het kaartje kijken om te zien waar ik heen moest. Niet optimaal dus. Nu begreep ik dat je met gpx files netjes een soort van pop-up te zien krijgt. Ik ben hier nu 2x mee aan de slag geweest maar elke keer begint de edge tijdens m'n rit de route te herberekenen. Waardoor ik gewoon stukken van de route mis.

Staat er een instelling verkeerd in m'n Garmin? Ik ga binnenkort in de Vogezen rijden en dan is het wel makkelijk om het goed werkend te hebben.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2010 20:36

Je moet automatisch herberekenen uitzetten of instellen op vragen voor herberekenen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

michiel_
Forum-lid

michiel_ 23 jun 2010 21:30

Oke, zondag van Heemskerk naar Soest fietsen dus we zullen het uitproberen.
Dankje.

brekson
Forum-lid

brekson 24 jun 2010 14:23

[quote="Daniel1975"]En naar welke map moet die gpx dan? Ik werk altijd met crs en die gaan in de crs map. GPX heb ik in GPX map gezet en nu kan de garmin hem niet vinden.[/quote]

Zien we door het bos de bomen nog ? Ik niet

Bij mij worden enkel de gpx-files gelezen bij "waarheen,opgeslagen ritten"
Ligt dit misschien aan het feit dat ik enkel met CN werk ?
Moet ik dan een TOPO kaart installeren ?
Ik heb op mijn 705 een CRS mapje aangemaakt met enkele gedownloade crs-files, maar die vindt hij niet terug
Diezelfde file in de GPX-map wordt ook niet gevonden
????
Sworks Venge

huubcs
Forum-lid

huubcs 25 jun 2010 21:37

[quote="brekson"]
Zien we door het bos de bomen nog ? Ik niet

Bij mij worden enkel de gpx-files gelezen bij "waarheen,opgeslagen ritten"
Ligt dit misschien aan het feit dat ik enkel met CN werk ?
Moet ik dan een TOPO kaart installeren ?
Ik heb op mijn 705 een CRS mapje aangemaakt met enkele gedownloade crs-files, maar die vindt hij niet terug
Diezelfde file in de GPX-map wordt ook niet gevonden
????[/quote]

Een track of een route die je download of maakt in Mapsource sla je op als GPX file in het interne geheugen of op het SD kaartje in de map Garmin/ GPX
Deze vind je bij Waar naar toe, opgeslagen ritten. Na 'navigeer' krijg je aanwijzingen tijdens het rijden.
Een course met de extensie TCX sla je op in Garmin/ Courses en vind je terug bij Training , Koersen, Doe rit
Hierbij krijg je geen popups maar wel meer andere schermen met info.

Bovenstaande is trouwens na te lezen in de handleiding :D

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 25 jun 2010 23:24

Zoals eerder aangegeven in het forum "vandaag gefietst in 2010" kreeg ik vanmiddag na ongeveer 5 kilometer weer ruzie met Edge 705. Gisteren de update erop gezet, misschien heeft het daar iets mee te maken. Edge ging spontaan uit en bij aanzetten stond alles weer terug in de fabrieksafstelling. Moest dus onderweg alles opnieuw instellen (scherm, taal, enz.). Is gelukt maar je wordt er niet vrolijk van. Bij thuiskomst bleek dat de rit wel op mijn Garmin staat maar ik kan 'm niet uploaden naar mijn Garmin Connect.

Ik had de rit vooraf via bikely.com gemaakt en het was een gpx file. Dit doe ik altijd en is al een keer of 30 goed gegaan. Bij het uploaden in Garmin connect verschijnt de melding No new activities to upload. De vooraf aangemaakte route heb ik in de map GPX op mijn Edge gezet. Bij History zie ik nu een bestand staan genaamd: 2010-06-25-08-58-31.tcx. Als ik deze (dus vanuit de map F:\Garmin\History\2010) handmatig wil uploaden verschijnt de melding: Er is een fout opgetreden bij het uploaden. Probeer het opnieuw.

Wat nu? Iemand een idee of misschien dit euvel eerder aan de hand gehad?

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 25 jun 2010 23:40

De files met die aanduiding worden idd niet herkent heb ik vorige jaar gehad, voor de bekende update dat er routes in de "lap" map waren opgeslagen.

Ik heb de edge705 ook van de week geupdate, geen problemen mee gehad nog (twee ritten zonder route berekeningen)

Moet zeggen dat tracks gemaakt in mapsource bij mij altijd werken, van gpsies.com niet altijd, net als andere route programma's. Ik vind mapsource ook prima werken en zou niet weten waarom je een ander programma gebruikt om routes te maken.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 25 jun 2010 23:50

[quote="wasbeer2006"]De files met die aanduiding worden idd niet herkent heb ik vorige jaar gehad[/quote]

En hoe heb jij dat toen gefixed?

Overigens is de map "Laps" leeg!

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 25 jun 2010 23:55

Je moet bij gpsies even goed opletten dat de filegrootte zoals aangegeven wordt in het download dialoogje ook in die grootte op jouw opslaglokatie aankomt. Het komt nog al eens voor bij gpsies bij het downloaden dat er een stuk verdwaald op het internet. Als de groottes niet overeenstemmen, gewoon nog een keer downloaden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie