Timo 2.0 schreef:de boef van parma schreef:AC's dreigement om te stoppen vind ik geen positieve bijdrage tot de geloofwaardigheid van het biefstuk verhaal. Help dan om de ware toedracht naar boven te halen. Dat verdient de wielersport.
Het punt is alleen: als hij nu opeens met een persconferentie komt waarop hij bekend maakt dat het toch iets anders was dat z'n biefstuk, is dat dan nog geloofwaardig? Voor de diehard Contador-fans is denk ik alles geloofwaardig maar of de rest van de wereld daarin mee wil gaan betwijfel ik.
Nee, niet goed voor zijn geloofwaardigheid, maar ook geen bewijs voor dope-gebruik. Ook sporters zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Enkelen in deze discussie hebben een punt door te stellen dat Contador de regels heeft overtreden door, hoe weinig dan ook, Clenbuterol in zijn urine te hebben. Dan is het vervolgens jammer dat in bijna alle media de discussie alleen maar gaat over het vermeende dopinggebruik van Contador ('bewijs maar dat je het niet gedaan hebt' is de strekking, maar dat is, zoals ook aangegeven door AmClassic, de omgekeerde wereld). Bijna nergens (m.u.v. misschien wel dit forum) gaat de discussie over de absurditeit van de regel.
Iemand toevallig gister Smeets gezien in DWDD (over Van Gelder)? Ben geen fan van Smeets, maar hij had toch wel een aantal goede punten over het namen en shamen van atleten.
Arepol schreef:En dan zul je zien dat wanneer je een grens stelt (die niet op 0 ligt), dat dan ineens alle renners clenbuterol in hun lichaam hebben (tot aan de gestelde grens)?
Nee, niet als er geen prestatiebevordelijk effect is. Waarom zou je als sporter.