Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Misschien ergens gemist welke velgen zijn dit? lijken heel erg op de mijne al is dat altijd lastig op foto,s
Ik heb nu ongeveer 2-3k kilometer gefietst op de 38mm hoge 25U Farsports wielen met DT350s naven. De wielen zijn echt muisstil (qua rijwind wat langs de velgen gaat), Ze zijn veel stiller dan mijn 50mm hoge wielen van 9th wave. Ook qua naven zijn ze stil en eigenlijk vind ik dat bij lange afdalingen best wel fijn, op het vlakke heb ik niet veel mijn benen stil.
Ik heb tijdens Trois Ballons de wielen ook gebruikt in de Vogezen en afgedaald met regen, ze gaven geen krimp en icm swissstop black prince remde het super goed. Nagenoeg geen verschil met remmen in regen met alu velgen.
Tot nu toe dik tevreden met het setje van Farsports!
Ik heb tijdens Trois Ballons de wielen ook gebruikt in de Vogezen en afgedaald met regen, ze gaven geen krimp en icm swissstop black prince remde het super goed. Nagenoeg geen verschil met remmen in regen met alu velgen.
Tot nu toe dik tevreden met het setje van Farsports!
25mm FCC van lightbicycle (heb al 45mm van ze en zijn prima velgen)wasbeer2006 schreef: ↑16 jun 2018 17:48 Misschien ergens gemist welke velgen zijn dit? lijken heel erg op de mijne al is dat altijd lastig op foto,s
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Hey, ik heb een vraagje.
Ik rij nu al ongeveer 1000 km met m’n Helin wielen. Vanmorgen viel me voor de eerste keer op dat bij het rechtstaan op de trappers m’n voorwiel tegen m’n remblokjes aanloopt. Hoe komt dit? Spaakspanning niet meer voldoende?
Ik rij nu al ongeveer 1000 km met m’n Helin wielen. Vanmorgen viel me voor de eerste keer op dat bij het rechtstaan op de trappers m’n voorwiel tegen m’n remblokjes aanloopt. Hoe komt dit? Spaakspanning niet meer voldoende?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Speling op het naaflager?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Hi,
toevallig zit ik met dezelfde spaakspannings vraag, heb inmiddels een kleine 500km gereden op mijn carbon Clinchers. Maar sinds gisteren maken ze een vibrerend geluid bij staande sprints en ook bij het nemen van sportieve bochten. Rechtuit zijn ze (nog) muisstil.
Er zit geen speling op de naaf of velg, wel lijkt deze iets uit balans te zijn maar dan echt minimaal (1-2mm max).
Mijn eerste ingeving was dat mogelijk de spaken niet correct meer op spanning staan, als ik deze een voor een op toonhoogte controleer zit hier wel wat verschil tussen maar is mij onduidelijk of dit ook echt vibratie in het wiel kan veroorzaken in bochten / sprints.
Iemand hier ervaring mee?
velg specs: 60mm carbon, U-shape 25mm, novatec 291-SL, Pilar 1420, interne spaken.
dank, Bart
toevallig zit ik met dezelfde spaakspannings vraag, heb inmiddels een kleine 500km gereden op mijn carbon Clinchers. Maar sinds gisteren maken ze een vibrerend geluid bij staande sprints en ook bij het nemen van sportieve bochten. Rechtuit zijn ze (nog) muisstil.
Er zit geen speling op de naaf of velg, wel lijkt deze iets uit balans te zijn maar dan echt minimaal (1-2mm max).
Mijn eerste ingeving was dat mogelijk de spaken niet correct meer op spanning staan, als ik deze een voor een op toonhoogte controleer zit hier wel wat verschil tussen maar is mij onduidelijk of dit ook echt vibratie in het wiel kan veroorzaken in bochten / sprints.
Iemand hier ervaring mee?
velg specs: 60mm carbon, U-shape 25mm, novatec 291-SL, Pilar 1420, interne spaken.
dank, Bart
Twee vraagjes:NuitKor schreef: ↑16 jun 2018 18:30 Ik heb nu ongeveer 2-3k kilometer gefietst op de 38mm hoge 25U Farsports wielen met DT350s naven. De wielen zijn echt muisstil (qua rijwind wat langs de velgen gaat), Ze zijn veel stiller dan mijn 50mm hoge wielen van 9th wave. Ook qua naven zijn ze stil en eigenlijk vind ik dat bij lange afdalingen best wel fijn, op het vlakke heb ik niet veel mijn benen stil.
Ik heb tijdens Trois Ballons de wielen ook gebruikt in de Vogezen en afgedaald met regen, ze gaven geen krimp en icm swissstop black prince remde het super goed. Nagenoeg geen verschil met remmen in regen met alu velgen.
Tot nu toe dik tevreden met het setje van Farsports!
- Had je de Farsports wielen niet gekocht als trainingsset naast je Ninth Wave setje? Waarom reed je daar niet mee in 3b? En hoe vind je de twee wielsets in vergelijking?
- Levert Farsports de snelspanners die horen bij de naafset? Dus kreeg jij de Dtswiss variant? Of krijg je generic chinese zooi?
Ik heb de 50mm hoge 25U Farsports wielen met DT350s naven en 36 ratchets nu 800km.Stoffa schreef: ↑26 jun 2018 10:33Twee vraagjes:NuitKor schreef: ↑16 jun 2018 18:30 Ik heb nu ongeveer 2-3k kilometer gefietst op de 38mm hoge 25U Farsports wielen met DT350s naven. De wielen zijn echt muisstil (qua rijwind wat langs de velgen gaat), Ze zijn veel stiller dan mijn 50mm hoge wielen van 9th wave. Ook qua naven zijn ze stil en eigenlijk vind ik dat bij lange afdalingen best wel fijn, op het vlakke heb ik niet veel mijn benen stil.
Ik heb tijdens Trois Ballons de wielen ook gebruikt in de Vogezen en afgedaald met regen, ze gaven geen krimp en icm swissstop black prince remde het super goed. Nagenoeg geen verschil met remmen in regen met alu velgen.
Tot nu toe dik tevreden met het setje van Farsports!
- Had je de Farsports wielen niet gekocht als trainingsset naast je Ninth Wave setje? Waarom reed je daar niet mee in 3b? En hoe vind je de twee wielsets in vergelijking?
- Levert Farsports de snelspanners die horen bij de naafset? Dus kreeg jij de Dtswiss variant? Of krijg je generic chinese zooi?
Ik hoorde gekraak bij mijn voorwiel, maar het vervangen van de snelspanner verhielp dit. Het kwam denk ik door de veer.
Deze snelspanner krijg je bij de wielen:
De wielen bevallen trouwens erg goed. Hiervoor had ik Fulcrum Racing 3 wielen en door de Farsports velgen ga ik niet alleen sneller door een betere moraal.