Rose (voorheen Red Bull)
Beste Diedo, ik had hetzelfde als jij met de voorderailleur en aangezien ik geen windowscomputer heb dan maar een simpele (misschien foute) methode gebruikt die goed werkt. De H schroef een mini slagje uitgedraaid in de stand waar de derailleur aanloopt en weg is sindsdien het aanlopen in alle mogelijke versnellingscombinaties. Ketting kan ik niet van het buitenblad afschakelen dus prima zo.
Na het monteren van de kettingvanger heb ik de voorderailleur opnieuw afgesteld en daarmee is het probleem verholpen. Eerst kreeg ik het er met de elektrische rim niet uit geregeld, maar met een klein beetje spelen met de fysieke positie van de derailleur en daarna de trim is het nu helemaal opgelost.
Ik ben nog steeds verbaasd hoe lang de batterij van de di2 meegaat. Ik zit al over de 4000km en heb em nu 2x opgeladen, maar de accu was beide keren zeker nog niet leeg. Eerder een halve lading over.
Ik ben nog steeds verbaasd hoe lang de batterij van de di2 meegaat. Ik zit al over de 4000km en heb em nu 2x opgeladen, maar de accu was beide keren zeker nog niet leeg. Eerder een halve lading over.
hier dezelfde ervaring met de batterij en ik alleen preventief bij. Enige wat mij bij di2 al wel een keer verrast heeft is een di2 kabel die na een val niet meer goed in de stekker zat. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was of dat de voor derailleur defect was maar thuis kabeltje aangedrukt en alles nog prima. Tweede keer gelijk stekkerverbindingen van di2 kabeltje gechecked en probleem tijdens de rit opgelost.
Klinkt goed mannen. Hebben jullie overigens gewoon voor de standaard schijfremgrootte gekozen?
Ik ben met mijn 80kg aan het twijfelen of de standaard maat groot genoeg is. Ik las in de brochure dat er ook grotere schijven gemonteerd kunnen worden.
Hoe bevalt jullie het schakelen ansich? Ik las ook dat de ultegra di2 knoppen relatief kort bij elkaar liggen. Is dit een kwestie van gewenning?
Ik ben met mijn 80kg aan het twijfelen of de standaard maat groot genoeg is. Ik las in de brochure dat er ook grotere schijven gemonteerd kunnen worden.
Hoe bevalt jullie het schakelen ansich? Ik las ook dat de ultegra di2 knoppen relatief kort bij elkaar liggen. Is dit een kwestie van gewenning?
Ik weeg 90kg en rijd met de 140mm schijven. Nergens een probleem: Les 3 Ballons was het strontnat en ook daar niks last, Mont Ventoux ook al zo'n triest weer, geen probleem, de Citadel in Namen heel de weg naar beneden slepend (auto voor mij reed pokkentraag) en ook geen problemen.
Misschien dat ik op de volgende toch voor 160mm ga (enkel vooraan) voor nog meer remkracht (noodstop van 80km/u vergt net iets meer kracht van de wijsvinger dan wenselijk, wel nog steeds doenbaar met 1 vinger)
Schakelen is perfect, altijd!
Soms druk je eens op het verkeerde knopje, zitten inderdaad dicht bij elkaar. Na een maandje of zo ben je dat wel gewoon.
Misschien dat ik op de volgende toch voor 160mm ga (enkel vooraan) voor nog meer remkracht (noodstop van 80km/u vergt net iets meer kracht van de wijsvinger dan wenselijk, wel nog steeds doenbaar met 1 vinger)
Schakelen is perfect, altijd!
Soms druk je eens op het verkeerde knopje, zitten inderdaad dicht bij elkaar. Na een maandje of zo ben je dat wel gewoon.
Bedankt voor jullie reacties, volgens mij valt het qua prijsverschil reuze mee. Dus 160/140 lijkt mij inderdaad mooie/betere combo dan.
Afgelopen week heb ik nog contact gehad met een van de medewerksters van Rose en zij kon helaas nog niet melden wanneer de nieuwe modellen worden gepresenteerd.... Zou niet te lang meer duren.. Tja, daar heb ik wat aan
Afgelopen week heb ik nog contact gehad met een van de medewerksters van Rose en zij kon helaas nog niet melden wanneer de nieuwe modellen worden gepresenteerd.... Zou niet te lang meer duren.. Tja, daar heb ik wat aan
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
De 2017 modellen druppelen binnen op de website. Weet iemand wat de wijzigingen zijn voor de 2017 modellen? Ik zie op dit moment alleen dat een CRS 3100 circa 7% in prijs is verhoogd...Ik dacht dat de inflatie laag was evenals de dollar koers... Rose heeft 1 a 2 jaar geleden de prijzen al eens verhoogd met circa 10%....vanwege de gestegen dollar..
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014
Ik heb net even gekeken. Heb deze zomer nog een X-Lite CRS 3000 gekocht. Het gelijkaardige model dat nu als 'NIEUW!' gepromoot staat is gewoon krak dezelfde fiets als degene ik gekocht heb, inclusief alle gemonteerde onderdelen. Aangezien ik een custom configuratie had kan ik prijzen niet meer vergelijken. Misschien dat hij lichtjes gestegen is, €100 ofzo
van de x-lite crs 3000 is de prijs ongeveer 100 a 150 euro verhoogd. Volgens mij is een belangrijk verschil de wielset. Dat was tot eergisteren de DT-Swiss R20 Dicut, en is nu de DT-Swiss R22 Dicut. Scheelt ongeveer 100 gram op de set (1415 om 1520), en enige euri....
Wat is het grote verschil tussen deze twee modellen:
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... aid:891301
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890992
Naast de prijs? Is hiervoor exact hetzelfde frame gebruikt, maar iets andere afmontage qua stuur en zadel?
En is dit https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890048 (ondanks andere naam), de opvolger van deze https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... aid:820865.
Want hier zit een behoorlijk rpijsverschil in. En het verschil dat ik in specificaties zie, zijn Rose velgen, tov DT Swiss. En de nieuwe heeft 2x 160mm schijfrem. Voor de rest kan ik ook qua geometrie weinig ontdekken. Al hebben ze het wel over een ander soort carbon.
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... aid:891301
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890992
Naast de prijs? Is hiervoor exact hetzelfde frame gebruikt, maar iets andere afmontage qua stuur en zadel?
En is dit https://www.rosebikes.nl/bike/rose-x-li ... aid:890048 (ondanks andere naam), de opvolger van deze https://www.rosebikes.nl/bike/rose-xeon ... aid:820865.
Want hier zit een behoorlijk rpijsverschil in. En het verschil dat ik in specificaties zie, zijn Rose velgen, tov DT Swiss. En de nieuwe heeft 2x 160mm schijfrem. Voor de rest kan ik ook qua geometrie weinig ontdekken. Al hebben ze het wel over een ander soort carbon.
-
- Forum-lid
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
- Locatie: De Liemers
Hanz Bé schreef:van de x-lite crs 3000 is de prijs ongeveer 100 a 150 euro verhoogd. Volgens mij is een belangrijk verschil de wielset. Dat was tot eergisteren de DT-Swiss R20 Dicut, en is nu de DT-Swiss R22 Dicut. Scheelt ongeveer 100 gram op de set (1415 om 1520), en enige euri....
Bedankt, ik zie het nu ook, idd andere wielen, vandaar dat het gewicht ook iets lager is geworden. Dan valt de prijsaanpassing ook wel weer mee.....
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014