Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 26 jul 2010 00:48

Livio Livius schreef:1) Volledig gemonteerd. Alleen stuur recht zetten en pedalen monteren
2) ja
3) bij bestelling opgeven.


Welbedankt!

petercanyon
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 feb 2007 18:00

petercanyon 26 jul 2010 12:05

1) Stuur, Wielen, Zadel en Pedalen monteren, verder geheel rijklaar.
2) Nee, niet mogelijk, fietsen zijn alleen verkrijgbaar zoals aangeboden.
2) Fietsen worden standaard met 26mm opvulling (Ultimate's) of 35mm opvulling (Roadlite's) tussen bovenkant frame en onderkant stuurpen geleverd, afwijking hiervan (langere stuurbuis) is niet mogelijk.
Gr. Peter

krilynck
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jul 2010 21:18

krilynck 26 jul 2010 21:20

En als een fietscomputer wordt bijbesteld, wordt die dan in de fabriek gemonteerd?

gever
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:38

gever 26 jul 2010 21:57

Wees nu verstandig en neem contact op met Peter van Canyon via Benelux@Canyon.com
Hij is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en heel graag bereid om inlichtingen te geven.
//Zomer: Canyon
//Winter : Time

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 26 jul 2010 23:10

Gever schreef:Wees nu verstandig en neem contact op met Peter van Canyon via Benelux@Canyon.com
Hij is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en heel graag bereid om inlichtingen te geven.


Via dit forum vindt ik ook niet onplezierig want dan weten we het antwoord direkt allemaal!
No pain no gain, no guts no glory!

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 26 jul 2010 23:26

Peter zal het wellicht wel doen maar ik weet het ook; Nee! Canyon levert de fiets zoals vermeld en behoudens soms een keuze (staat bij de opties van de fiets) voor een andere cassette of crankstel kun je geen wijzigingen aanbrengen. Volgens mij kan een andere stuurpen (soms) wel maar alle wijzigingen zijn (erg) kostbaar. Dat is ook de reden dat Canyon zo goedkoop is; ze hoeven niet voor elke klant te "polderen" (daarom maakt de Nederlandse overheid er zo'n potje van :-))!
Aeroad
Grail
Ultimate

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 26 jul 2010 23:33

tomtom schreef:Peter zal het wellicht wel doen maar ik weet het ook; Nee! Canyon levert de fiets zoals vermeld en behoudens soms een keuze (staat bij de opties van de fiets) voor een andere cassette of crankstel kun je geen wijzigingen aanbrengen. Volgens mij kan een andere stuurpen (soms) wel maar alle wijzigingen zijn (erg) kostbaar. Dat is ook de reden dat Canyon zo goedkoop is; ze hoeven niet voor elke klant te "polderen" (daarom maakt de Nederlandse overheid er zo'n potje van :-))!


Klopt! Eerst worden in de fabriek alle fietsen op dezelfde wijze en met dezelfde onderdelen gemonteerd. Als er dan wijzigingen moeten worden aangebracht, moeten dus eerst weer de standaard onderdelen eraf voordat de andere er op worden gezet.
Dit kost dus meer tijd en dus geld.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 26 jul 2010 23:48

Ik zit ook al een tijdje te kijken naar de Canyon site, maar begrijp de idioot korte stuurpennen niet die standaard bij de frames/fietsen worden aangeboden.
52 moet het stellen met een 80mm, 54 met een 90mm, 56 met een 100mm.

Even in mijn geval (en ik zit nog niet zo diep als de meeste profs/wedstrijdrenners):
De balhoofdbuis van een 54 is te hoog voor mij (15.1cm). Dus moet ik dus naar een maat 52 met balhoofdbuis 14cm, maar dan zit ik met een bovenbuis van 53.2cm. Dat kan ik opvangen met een 13cm stuurpen. Standaard komt er nu dus zo een schlemielig pennetje van 80mm bij. Dat is dan zeker voor de tijdritten bedoeld ? ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 26 jul 2010 23:56

Dit heb ik ook nooit begrepen, maar als je als fabriek per framemaat per se één maat stuurpen wil leveren moet je toch een bepaalde maat kiezen. Vraag mij dan ook wel af welke overwegingen Canyon hierin heeft genomen. Een 80 mm pen op een 52 slaat natuurlijk nergens op, zeker niet als de bovenbuis al zo kort is. Bij Canyon zijn de bovenbuizen sowiezo al vrij kort.

Moet overigens wel zeggen dat ik meteen al goed zat op mijn Canyon in maat 56, dus met de standaard 100 mm pen. Maar ben inmiddels wel een beetje gegroeid en moet dus binnenkort misschien wel kijken naar een 110 mm pen. Nu zit je door de 1 1/4 Inch vorkbuis vast aan een Syntace F119 of zo'n specialy made Ritchey. Deze zijn beide helaas vrij prijzig, maar meer opties zijn er niet.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 jul 2010 00:59

Voor een meerprijs van 20 euro zit er een stuurpen met lengte naar keuze op.. stuurbreedte kan ook veranderd worden.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 27 jul 2010 01:02

ja, maar waarom is de default lengte zo kort? Om zoveel mogelijk keren 20 euro te verdienen?
Ik wil me graag laten overtuigen dat die 80mm door het grootste deel direct de goede maat is, maar mijn gevoel (en natuurlijk ook mijn eigen maten) zeggen me van niet.

Ernesto Colnago zette alle renners op hun op maat gemaakte fiets, en hij had er ook voor, dat voor goed stuurgedrag altijd een 11 of 12cm pen gemonteerd werd. Dat nam hij altijd mee in de andere maten van het frame. De oprichter van Canyon heeft toch ook nog gekoerst, waarom doet hij het dan helemaal anders?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 jul 2010 01:03

Ik heb geen idee.. wel kunnen kleinere maatjes kleinere stuurpennen hebben, maar ik ben ook van mening dat ze wat doorgeschoten zijn ;)

Plaats reactie