Pagina 222 van 538

Geplaatst: 30 okt 2009 13:17
door ridley86
Ik ben bij mega bike in turnhout (Belgie) gaan horen , en die kon al zeker niet meer geven.
Ik heb de fiets gekocht bij Fietsen Hendrickx in Herentals (Belgie)
Zaterdag besteld. Dinsdag geleverd

Geplaatst: 30 okt 2009 20:31
door michelvd
Ik moet wel zeggen, in het echt is de CR1 pro en eigenlijk alle Scott's nog veel mooier dan op de plaatjes. Er zit een soort glans overheen die ik in ieder geval heel mooi vindt.

Geplaatst: 30 okt 2009 20:50
door ridley86
idd en onder de lak zitten nog in een soort ghost schrift scott logo's en letters verstopt, de ud carbon verandert ook mee in de zon, echt prachtig.

Geplaatst: 30 okt 2009 21:32
door cimecaron
Jammer dat de balhoofdbuis 1 cm langer is bij de 2010-versie. De CR1-modellen zien er toch beter uit dan de addicts.

Geplaatst: 30 okt 2009 22:46
door 2bs
het is dan ook een 'tourfiets' geworden... ;)

Geplaatst: 30 okt 2009 22:48
door rene
CimeCaron schreef:De CR1-modellen zien er toch beter uit dan de addicts.


Ja ?

Eerst dit CR1 Pro:

Afbeelding

Nu deze Addict:

Afbeelding

Ik vind mn addict toch iets deftiger met de UD carbon onder de blanke lak laag , net als de wielen die dit ook hebben gewoon prachtig in het zonlicht.

Geplaatst: 30 okt 2009 22:52
door michelvd
Dit zijn beide oude modellen, terwijl hier de nieuwe worden bedoeld.
Ik vindt de CR1 overigens niet mooier. De voorvork van de Addicts vindt ik toch wel iets mooier. Het uiterlijk voor wat betreft paintjobs lijken heel erg op elkaar.
Scott is wel erg vooruit gegaan wat betreft looks.

Geplaatst: 31 okt 2009 02:22
door 2bs
geen appelen met peren vergelijken hé René... ;)

je CR1 was maar de (met alle respect) 'pro' versie met een koppel open pro's erin, gewone remhoeven, stuurpen ed... ;)

bij deze even mijn 'budget addictje' (alles bij elkaar net geen 1900 euries) die ik enkel gebruik bij het dragen van witte outfits... in de andere gevallen is het met mijn (lichtere en meer competitieve) CR1 SL te doen... wat niet wegneemt dat mijn 'sneeuwwitje' me al heel wat fun heeft opgeleverd...

Afbeelding

Geplaatst: 02 nov 2009 20:09
door jva
Ik vind persoonlijk de Addict ook een stuk mooier.
Ik denk er dan ook aan een addict R2 (2008) bij Westbrook te bestellen, maar twijfel nog omdat sommigen dit stijve frame en daar extra bij de geïntegreerde zadelpen een gebrek aan comfort verwijten, bvb bij het rijden op minder vlakke wegen. Lichte rijders zouden erg stuiteren op kasseiwegen.
Hebben jullie hier ervaring mee of is dit vooral verkoopspraat om hun nieuwe CR1 te promoten ? Ook Canyon zegt dat hun frames een groot deel van de vibraties opnemen.
Ik zou er dan een compact stuur op monteren met de Chorus groep en lichte Sonic wieltjes (gezien op Bike motion). Maakt het voor het rijgedrag veel uit of er een S frame met een langere stuurpen tov een M frame met een kortere stuurpen wordt gebruikt ?
Kan men met de Ritchey stubby nog veel schuiven om de juiste zadelpositie in te stellen, want met de isp hang je hieraan wel vast.
Alvast dank bij voorbaat voor jullie gewaardeerde mening.

Geplaatst: 02 nov 2009 20:42
door rene
Ik vind de addict voldoende comfortabel , mede door de lage carbon wielen en de heerlijke tubes. Neem je hoge carbon wielen dan zal de vertikale stijfheid wel toenemen en voor minder comfort zorgen. Ook banden hebben een grote invloed op het geheel - kijk maar naar autobanden - waar heel erg veel verschil in zit.

Een M of S size frame hangt ook af van je lichaamsbouw , beenlengte en natuurlijk de drop waarmee je kan fietsen. Een S size frame heeft bij gelijke zadelhoogte een grotere drop dan een M size frame.

Geplaatst: 06 nov 2009 15:57
door ridley86
kcnc remmen , vork afgezaagd en dugast tuben :D

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 09 nov 2009 22:24
door harmm
Wie kan mij vertellen waat het verschil is tussen de nieuwe Addict R3 en de Cr1pro
ik zie dat de cr1 duurder is als de addict waar zit het verschil