foto van je fiets
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 23 Mei 2007
Dat meen je niet, en hij was net klaar! Wat bedoel je met een ander verhaal? Toch niet je Lightweights hoop ik, alhoewel die kans wel vrij groot is...
Nee, Goddank staan mijn LW's in Frankrijk en ging ik een toertje doen met gewone wielen. Maar al met al bijna 900 euro schade (volgens schadrapport). Linker Ergo compleet aan gort, voorwiel krom (Record naaf/DT spaken/Open Pro velg), fietscomputertje kapot en flinke lakschade. Uit voorzorg moeten het stuur en de stuurpen vervangen worden, hij moet opnieuw gespoten worden, maar gelukkig zijn frame en vork nog recht. Ik moet er toch niet aan denken dat ik op zoek moet naar een Merlin Extralight frame. Nieuw zijn ze onbetaalbaar.
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 25 Mei 2007
Nee, Goddank staan mijn LW's in Frankrijk en ging ik een toertje doen met gewone wielen. Maar al met al bijna 900 euro schade (volgens schadrapport). Linker Ergo compleet aan gort, voorwiel krom (Record naaf/DT spaken/Open Pro velg), fietscomputertje kapot en flinke lakschade. Uit voorzorg moeten het stuur en de stuurpen vervangen worden, hij moet opnieuw gespoten worden, maar gelukkig zijn frame en vork nog recht. Ik moet er toch niet aan denken dat ik op zoek moet naar een Merlin Extralight frame. Nieuw zijn ze onbetaalbaar.
En je kan nog typen zie ik wel, dus je ligt zelf ook niet finaal in de kreukels?
Nee, Goddank staan mijn LW's in Frankrijk en ging ik een toertje doen met gewone wielen. Maar al met al bijna 900 euro schade (volgens schadrapport). Linker Ergo compleet aan gort, voorwiel krom (Record naaf/DT spaken/Open Pro velg), fietscomputertje kapot en flinke lakschade. Uit voorzorg moeten het stuur en de stuurpen vervangen worden, hij moet opnieuw gespoten worden, maar gelukkig zijn frame en vork nog recht. Ik moet er toch niet aan denken dat ik op zoek moet naar een Merlin Extralight frame. Nieuw zijn ze onbetaalbaar.
En je kan nog typen zie ik wel, dus je ligt zelf ook niet finaal in de kreukels?
En dit is de mijne!
Bulls 105, model uit 2006. Voor de specs kijk je hier: http://www2.bulls.de/main.asp?lang=nl&m ... &prod=2842
Bulls 105, model uit 2006. Voor de specs kijk je hier: http://www2.bulls.de/main.asp?lang=nl&m ... &prod=2842
@ morel; wat een klasse fiets. Alles past precies bij elkaar! Een van de mooiere fietsen die ik de laatste tijd heb gezien. Hoe bevalt ie, en de wielen?
Quoten: Origineel geplaatst door trappie op 25 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 23 Mei 2007
Hier is tie van mij
Lijkt erop dat we dezelfde fiets hebben, maar dan in een andere kleur. Proficiat met je nieuwe fiets! Hoe bevalt ie? Ik ben zelf erg tevreden over de mijne.
Mij bevalt het prima! Een wereld van verschil met mijn vorige fiets.
Ik dacht dat de 105 altijd mijn kleur had maar begrijp dat jij hem in het zwart hebt. Had ik dan ook liever gehad maar deze had de FM staan.
Mijn wielen heb ik wel veranderd in Mavic CPX33 velgen met Ultegra naaf achter en 105 naaf voor. Deze zijn sterker.
Veel fietsplezier!
Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 23 Mei 2007
Hier is tie van mij
Lijkt erop dat we dezelfde fiets hebben, maar dan in een andere kleur. Proficiat met je nieuwe fiets! Hoe bevalt ie? Ik ben zelf erg tevreden over de mijne.
Mij bevalt het prima! Een wereld van verschil met mijn vorige fiets.
Ik dacht dat de 105 altijd mijn kleur had maar begrijp dat jij hem in het zwart hebt. Had ik dan ook liever gehad maar deze had de FM staan.
Mijn wielen heb ik wel veranderd in Mavic CPX33 velgen met Ultegra naaf achter en 105 naaf voor. Deze zijn sterker.
Veel fietsplezier!
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 25 Mei 2007
@ morel; wat een klasse fiets. Alles past precies bij elkaar! Een van de mooiere fietsen die ik de laatste tijd heb gezien. Hoe bevalt ie, en de wielen?
Ik vind het ook een heel mooie fiets! Met name frameset en wielen.
Onderdelen vind ik juist, qua kleurstelling, wat minder bij elkaar passen. Er is altijd wel wat verschil tussen de verschillende grijstinten van frame, stuurpen, zadelstrop, stuurlint, Shimano-onderdelen en balhoofd en dat vind ik minder mooi. Maar afgezien van de uitstraling vind ik het een strakke bak!
@ morel; wat een klasse fiets. Alles past precies bij elkaar! Een van de mooiere fietsen die ik de laatste tijd heb gezien. Hoe bevalt ie, en de wielen?
Ik vind het ook een heel mooie fiets! Met name frameset en wielen.
Onderdelen vind ik juist, qua kleurstelling, wat minder bij elkaar passen. Er is altijd wel wat verschil tussen de verschillende grijstinten van frame, stuurpen, zadelstrop, stuurlint, Shimano-onderdelen en balhoofd en dat vind ik minder mooi. Maar afgezien van de uitstraling vind ik het een strakke bak!
Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 25 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door trappie op 25 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 23 Mei 2007
Hier is tie van mij
Lijkt erop dat we dezelfde fiets hebben, maar dan in een andere kleur. Proficiat met je nieuwe fiets! Hoe bevalt ie? Ik ben zelf erg tevreden over de mijne.
Mij bevalt het prima! Een wereld van verschil met mijn vorige fiets.
Ik dacht dat de 105 altijd mijn kleur had maar begrijp dat jij hem in het zwart hebt. Had ik dan ook liever gehad maar deze had de FM staan.
Mijn wielen heb ik wel veranderd in Mavic CPX33 velgen met Ultegra naaf achter en 105 naaf voor. Deze zijn sterker.
Veel fietsplezier!
Ik heb idd een zwarte, mat zwart om precies te zijn. Hij is er geloof ik ook nog in het rood, zie de link die ik hierboven gepost heb.
Qua wielen: ik heb idd gemengde reacties over de shimano 550's gelezen, maar ik heb besloten dat ik het er voorlopig mee probeer. Ik ben immers niet de zwaarste (ong 67kg)...
Quoten: Origineel geplaatst door trappie op 25 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 23 Mei 2007
Hier is tie van mij
Lijkt erop dat we dezelfde fiets hebben, maar dan in een andere kleur. Proficiat met je nieuwe fiets! Hoe bevalt ie? Ik ben zelf erg tevreden over de mijne.
Mij bevalt het prima! Een wereld van verschil met mijn vorige fiets.
Ik dacht dat de 105 altijd mijn kleur had maar begrijp dat jij hem in het zwart hebt. Had ik dan ook liever gehad maar deze had de FM staan.
Mijn wielen heb ik wel veranderd in Mavic CPX33 velgen met Ultegra naaf achter en 105 naaf voor. Deze zijn sterker.
Veel fietsplezier!
Ik heb idd een zwarte, mat zwart om precies te zijn. Hij is er geloof ik ook nog in het rood, zie de link die ik hierboven gepost heb.
Qua wielen: ik heb idd gemengde reacties over de shimano 550's gelezen, maar ik heb besloten dat ik het er voorlopig mee probeer. Ik ben immers niet de zwaarste (ong 67kg)...
Qua wielen: ik heb idd gemengde reacties over de shimano 550's gelezen, maar ik heb besloten dat ik het er voorlopig mee probeer. Ik ben immers niet de zwaarste (ong 67kg)...
Met dat gewicht moet het dan misschien wel lukken. Ik weeg een beetje meer (91 kg)
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 25 Mei 2007
En je kan nog typen zie ik wel, dus je ligt zelf ook niet finaal in de kreukels?
Kneuzingen. Linker bovenarm (ving klap op) en rechter knie (uiteinde stuur). Linker knie kapot maar ik heb dus echt mazzel gehad.
Aan de andere kant heb ik besloten dat ik bij her herbouwen van de fiets qua onderdelen nu echt all the way ga. Verzekeringsgeld plus vakantiegeld. Ben maar vast begonnen met carbon Nokons
@Timo:
Gelukkig ben je er relatief goed vanaf gekomen. Heb de opbouw van je fiets met veel interesse gevolgd en het resultaat vind (vond...) ik beeldschoon.
Ik ben erg benieuwd waar je nu mee gaat komen!
Kleine restvraag: je gaf aan dat je stuur en stuurpen uit voorzorg vervangt. Is de vork ongeschonden uit de strijd gekomen?
Gelukkig ben je er relatief goed vanaf gekomen. Heb de opbouw van je fiets met veel interesse gevolgd en het resultaat vind (vond...) ik beeldschoon.
Ik ben erg benieuwd waar je nu mee gaat komen!
Kleine restvraag: je gaf aan dat je stuur en stuurpen uit voorzorg vervangt. Is de vork ongeschonden uit de strijd gekomen?
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 25 Mei 2007
@ morel; wat een klasse fiets. Alles past precies bij elkaar! Een van de mooiere fietsen die ik de laatste tijd heb gezien. Hoe bevalt ie, en de wielen?
Hoi,
Bedankt voor de compl. !
De Siena rijdt echt héél goed, dwz. comfortabel scherp sturend en stabiel.
In vergelijking met m'n Vortex zeker een stuk stabieler.
De Vortex (2006) was te slap, in de balhoofdbuis.
Daar voor nog een paar jaar gereden met een "Ultimate" en deze was zo stabiel als de "Siena" nu.
De oorzaak was volgens mij de constructie van de inwendige balhoofdlager-
bussen bij de "Vortex".
Litespeed is van dit systeem dan ook afgestapt en leverd de frames vanaf 2007 dan ook weer gewoon met traditionele uitwendige balhoofdlagrs .
De DA wielen zijn zéér moeilijk te krijgen maar na véél geduld toch gelukt.
Deze DA's zijn een verademing om mee te rijden , zeker met de juiste tube keuze.
Ze voelen erg stijf en snel aan, gedragen zich ook met zijwind perfect.
De DA lagers lopen echt héél soepel en geven een vertrouwd gevoel, omdat de lagers traditioneel zijn dwz met lose konen en RVS kogels, welke je fijn zelf kan demonteren schoonmaken en smeren.
Alle "grijze" onderdelen zijn bewust in deze kleurstelling gekozen om een zo sober mogelijk uiterlijk te verkrijgen !
Dan valt hij ook niet zo op voor de mensen met grijp-grage vingertjes !!??
En ik houd niet meer zo van die schietkraam-fietsen zie je.
Ik heb ook nog een Scott C1 "Team Isue" en was één van de eerste in België, dus het eerste model zeg maar (met de chroom letters).
Dus heb met deze al een feestfiets in huis en dat is genoeg.
Een Litespeed is duur maar zeker zijn geld waard qua comfort en rij-eigenschappen..
Eens je er mee gereden hebt ben je verkocht !!
Groeten.
@ morel; wat een klasse fiets. Alles past precies bij elkaar! Een van de mooiere fietsen die ik de laatste tijd heb gezien. Hoe bevalt ie, en de wielen?
Hoi,
Bedankt voor de compl. !
De Siena rijdt echt héél goed, dwz. comfortabel scherp sturend en stabiel.
In vergelijking met m'n Vortex zeker een stuk stabieler.
De Vortex (2006) was te slap, in de balhoofdbuis.
Daar voor nog een paar jaar gereden met een "Ultimate" en deze was zo stabiel als de "Siena" nu.
De oorzaak was volgens mij de constructie van de inwendige balhoofdlager-
bussen bij de "Vortex".
Litespeed is van dit systeem dan ook afgestapt en leverd de frames vanaf 2007 dan ook weer gewoon met traditionele uitwendige balhoofdlagrs .
De DA wielen zijn zéér moeilijk te krijgen maar na véél geduld toch gelukt.
Deze DA's zijn een verademing om mee te rijden , zeker met de juiste tube keuze.
Ze voelen erg stijf en snel aan, gedragen zich ook met zijwind perfect.
De DA lagers lopen echt héél soepel en geven een vertrouwd gevoel, omdat de lagers traditioneel zijn dwz met lose konen en RVS kogels, welke je fijn zelf kan demonteren schoonmaken en smeren.
Alle "grijze" onderdelen zijn bewust in deze kleurstelling gekozen om een zo sober mogelijk uiterlijk te verkrijgen !
Dan valt hij ook niet zo op voor de mensen met grijp-grage vingertjes !!??
En ik houd niet meer zo van die schietkraam-fietsen zie je.
Ik heb ook nog een Scott C1 "Team Isue" en was één van de eerste in België, dus het eerste model zeg maar (met de chroom letters).
Dus heb met deze al een feestfiets in huis en dat is genoeg.
Een Litespeed is duur maar zeker zijn geld waard qua comfort en rij-eigenschappen..
Eens je er mee gereden hebt ben je verkocht !!
Groeten.