Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

huubcs
Forum-lid

huubcs 26 jun 2010 12:34

[quote="brekson"]
Tja , dan is mijn handleiding toch iets te eenvoudig, een uitgebreidere handleiding moet ik nog vinden

Maar dat ligt daarom nog niet aan mij, ik begrijp dat er hier nog fouten hebben gekregen met de routes in gpsies

[/quote]

Je hebt deze toch wel neem ik aan ?

Soms zijn er inderdaad problemen, niet alleen met in GPSies gemaakte, bestanden.

succes

brekson
Forum-lid

brekson 26 jun 2010 13:31

[quote="HuubCs"]
Je hebt deze toch wel neem ik aan ?

Soms zijn er inderdaad problemen, niet alleen met in GPSies gemaakte, bestanden.

succes[/quote]

Ja hoor , maar dat is voor mij niet meer dan een gewone basishandleiding, niet minder , en niet meer

De verschillende instellingen zoals routering ( vermijd onverharde weg- vermijdhoofdstraten waardoor ik niet altijd de pijltjesnavigatie te zien krijg ), de kaartinstellingen ( moeten toch allemaal getest worden) wat voor mij althans wil zeggen dat ik al 100 km heb gefietst met verschillende instellingen en kaarten en toch nog niet de helft van de mogelijkheden heb mogen ervaren van dit toestelletje
Misschien dat het daarom zo leuk blijft
nb : pas ontdekt dat toen bij mij zowel CN als topo aktief stonden, dat de navigatie dus niet meer werkte. Pas bij het uitvinken van de topokaart kon ik weer verder navigeren naar de stad

Dat bedoel ik nu met een betere handleiding
Sworks Venge

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 27 jun 2010 00:05

Vandaag weer een rit gereden en die is helemaal goed geregistreerd. Ik zal die rit van gisteren maar als verloren beschouwen. Voor wat betreft het uploaden naar Garmin Connect dan hè natuurlijk.

korhaan
Forum-lid

korhaan 28 jun 2010 00:23

Help; als ik nu wil navigeren met de 705 gaat hij de route berekenen en blijft hangen op 100%. Heeft iemand anders dit probleem ook en/of gehad? Hoe is dit op te lossen, hij heeft het eerder namelijk altijd wel gedaan op die manier.
Volgens mij heb ik alleen de Garmin software ge-update in de tussentijd...........

whocares
Forum-lid

whocares 28 jun 2010 01:01

[quote="Korhaan"]Help; als ik nu wil navigeren met de 705 gaat hij de route berekenen en blijft hangen op 100%. Heeft iemand anders dit probleem ook en/of gehad? Hoe is dit op te lossen, hij heeft het eerder namelijk altijd wel gedaan op die manier.
Volgens mij heb ik alleen de Garmin software ge-update in de tussentijd...........[/quote]

Hoe lang wacht je ?? Het kan soms een tijdje duren .

Bovendien is er een update beschikbaar 3.20

http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3987
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

brekson
Forum-lid

brekson 28 jun 2010 10:30

[quote="Korhaan"]Help; als ik nu wil navigeren met de 705 gaat hij de route berekenen en blijft hangen op 100%. Heeft iemand anders dit probleem ook en/of gehad? Hoe is dit op te lossen, hij heeft het eerder namelijk altijd wel gedaan op die manier.
Volgens mij heb ik alleen de Garmin software ge-update in de tussentijd...........[/quote]

Ik heb dit ook, ben wel een nieuwe gebruiker! ( en dus ook de recentste update gedaan)
Maar deze week 3x een route gedownload van gpsies en die blijven idd op 100% staan, ook nog na 5 min. En er waren ook routes bij van 20 en 30km

Ik heb 1x geprobeerd om zo'n route eerst over te zetten in mapsource, maar daar wordt gemeld dat de route ( hoe dit juist werd weergegeven weet ik niet meer ) " niet koosjer" is
Ik ben er dan maar mee gestopt, en zal mijn eigen routes wel maken totdat ik hier en elders nog wat slimmer kan worden in het gebruik van de edge :)
Sworks Venge

brekson
Forum-lid

brekson 28 jun 2010 10:34

[quote="who cares"][quote="Korhaan"]Help; als ik nu wil navigeren met de 705 gaat hij de route berekenen en blijft hangen op 100%. Heeft iemand anders dit probleem ook en/of gehad? Hoe is dit op te lossen, hij heeft het eerder namelijk altijd wel gedaan op die manier.

Hoe lang wacht je ?? Het kan soms een tijdje duren .

Bovendien is er een update beschikbaar 3.20

http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3987

[/quote]

Yep , idd die heb ik nog niet, heb deze week een update gedaan en er is al een nieuwe !
Kan je nog terug als de veranderingen je niet bevallen zeg maar ?
Sworks Venge

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 28 jun 2010 12:16

[quote="brekson"]
Yep , idd die heb ik nog niet, heb deze week een update gedaan en er is al een nieuwe !
[/quote]

Handmatig de software bijwerken kan. Daavoor moet je online de 3.10 of lager versie vinden. Tenzij je natuurlijk bij het updaten een backup hebt gemaakt van de software die daarvoor op je edge draaide.

Het bestand met de gewenste software hernoem je tot gupdate.gcd en deze zet je op je Edge in de Garmin folder zodat het de bestaande gupdate.gcd vervangt.

Zet vervolgens (buiten) je Edge weer aan en de software wordt geïnstalleerd.

Helaas kan ik tot nu toe de 3.10 download nergens op het net terug vinden. Heeft iemand misschien een link?

EDIT: link gevonden Garmin Edge 605_705 software version 3.10

Tot dusver bevalt me de 3.20 versie totaal niet. Van het weekend problemen ermee gehad. Na 3 uur fietsen door de ardennen, besloot het apparaat spontaan een harde reset te doen. Daarmee was ik dus gelijk alle data van het net gereden traject kwijt. Voor mij wordt het dus of 3.20 opnieuw installeren of zoeken naar versie 3.10 waar ik nooit problemen mee had.

madhill
Forum-lid

madhill 28 jun 2010 13:46

Net ook de nieuwe software gedownload. Ben benieuwd wat er veranderd is
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 28 jun 2010 13:59

[quote="newD"][quote="brekson"]
[/quote]

Handmatig de software bijwerken kan. Daavoor moet je online de 3.10 of lager versie vinden. Tenzij je natuurlijk bij het updaten een backup hebt gemaakt van de software die daarvoor op je edge draaide.

Het bestand met de gewenste software hernoem je tot gupdate.gcd en deze zet je op je Edge in de Garmin folder zodat het de bestaande gupdate.gcd vervangt.

Zet vervolgens (buiten) je Edge weer aan en de software wordt geïnstalleerd.

Helaas kan ik tot nu toe de 3.10 download nergens op het net terug vinden. Heeft iemand misschien een link?

EDIT: link gevonden Garmin Edge 605_705 software version 3.10

Tot dusver bevalt me de 3.20 versie totaal niet. Van het weekend problemen ermee gehad. Na 3 uur fietsen door de ardennen, besloot het apparaat spontaan een harde reset te doen. Daarmee was ik dus gelijk alle data van het net gereden traject kwijt. Voor mij wordt het dus of 3.20 opnieuw installeren of zoeken naar versie 3.10 waar ik nooit problemen mee had. [/quote]

Ik had afgelopen week-end ook vreemde problemen na de update naar 3.20

- Vreemde vastlopers en spontane reset.
- sd card (2gb) werd niet meer herkend
- soms ineens kaart weg; in instelling staat dan "no map" met een vinkje

Wat betreft het vastlopen bij navigeren berekenen en bij mij ook bij openen koersen menu:

1) als je een sd card erin hebt zitten; haal deze er even uit. Edge kan dan uit zichzelf uitgaan, en zal na opnieuw opstarten het wel doen.

2) Probeer de edge gewoon via de powerknop uit te zetten en opnieuw op te starten.

Overigens heb ik als Apple gebruiker regelmatig vastlopers nadat ik bijv. via connect.garmin een koers of route op de edge hebt gezet. Doe ik dit via een Windows machine dan is het vaak niet.

Ga nu even terug naar 3.10 en even testen.
� De toestand in de bergen *

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 28 jun 2010 15:44

Ik wil CN aanschaffen en zat te zoeken op Internet. Daar kwam ik deze tegen:

http://www.extremediscount.nl/index.php ... _campaign=

Lijkt me met 68 euro een goede koop, aangezien de adviesprijs 125 euro is.
Is deze geschikt voor de 705? (Winkel gebeld en zij DACHTEN van wel...)
Zijn er eigenlijk verschillende versies?
Gang is alles...

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 28 jun 2010 23:42

Ik heb ook het probleem dat je af en toe de kaart kwijt bent.

Wat heb ik gemerkt van de updat, stond ook in de specs, hij houd eindelijk de belichting vast na aan uit. Was vast een latige feature :-)

Plaats reactie