Ervaring met staal
Erg jammer. Hoe is dit kunnen gebeuren?
Ooit wil ik ook een stalen racer kopen en de Triebwerk en Nemo staan ook op de shortlist. Triebwerk is hierbij wel een stukje goedkoper dan de Nemo.
Ook te overwegen: Ritchey Road Logic. Binnenkort (oktober-november) komt er ook een disc versie van op de markt werd me door Ritchey zelf bevestigd.
De balhoofdbuis van de Logic vind ik lelijk, dus die valt af
Voordeel van de Triebwerk tov Nemo is prijs en het King balhoofd. Je hebt veel leuke kleine merken die gave stalen frame’s leveren. Ik ben er nog niet uit (en moet nog even sparen)
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Inderdaad maar als je 'betaalbaar' als criterium hanteert valt de meerderheid af. Staal blijft vaak duur door het vele handwerk. Een buizenset op zich is niet zo duur: https://ciclicorsa.com/shop/columbus-spirit-tube-set/
Holdsworth Competition
Cinelli Vigorelli Road
Engine 11 steeze
Cicli Barco spirit
En zo zijn er nog wel wat meer iets betaalbarere frames te vinden
Cinelli Vigorelli Road
Engine 11 steeze
Cicli Barco spirit
En zo zijn er nog wel wat meer iets betaalbarere frames te vinden
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug
Denk dat stelbel niet direct bij de betaalbare opties zit, al is dat natuurlijk persoonlijk.
Heb zelf ruim een jaar naar grote tevredenheid een Rychtarski uit Polen.
Ook Arco Bici is een optie, liep een actie (frame en vork voor 1400€).
Een Nederlandse Wind is ook een optie.
Heb zelf ruim een jaar naar grote tevredenheid een Rychtarski uit Polen.
Ook Arco Bici is een optie, liep een actie (frame en vork voor 1400€).
Een Nederlandse Wind is ook een optie.
Thanks, dat zijn leuke opties! Heb jij toevallig iets meer Info en beeldmateriaal van jouw Rychtarski?
De Dedacciai Zero 25 frameset is het voor mij niet, vind het frame niet mooi. Ik hou van een enigszins oversized en recht frame, balhoofdbuis moet niet te dun zijn.
Voor mij is Stelbel, Chesini en Lester ook nog wel een optie als maatwerk. Field vind ik ook gaaf, Festka Roller ook.
Maar op 1 staat de Standert Triebwerk Mach 3 RIM
Op de voet gevolgd door de Cinelli Nemo in yellow moon (ook rim brakes)
Iemand anders nog leuke opties tot €2000 / €2500 ?