Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 20 jan 2012 18:51

Thomson op een racefiets ben ik ook net zo van gecharmeerd. Rival (of Red Black) staat dit frame goed. Uiteraard hoort er een Hollowgram op dit soort frames. Fulcrum zilver/zwarte wielen passen er ook prima bij. Voor de liefhebber zou je dan wat kleur kunnen toevoegen bijvoorbeeld liquigas groen zadel/pedalen/stuurlint. bedenk overigens dat met de huidige dollarstand en de verzendkosten/nvoerrechten/taxes 750 dollar al snel 800 Euro wordt. Daarmee is het geen koopje (adviesprijs NL is 899 Euro, garantie op een USA-frame?) maar wel een in NL bijzonder frame.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 jan 2012 19:35

feddek schreef:Daar moet ik je wel gelijk in geven, maar Thomson op zichzelf vind ik gewoon een mooie sterke en simpele uitsraling hebben.. mogelijk zouden de zwarte varianten beter passen
Denk ik ook. Zelf heb ik ook een X2 op mijn Cannondale, dat is een prachtige pen. Een Elite zadelpen zou daar logisch bij zijn maar ik heb een klein beetje (±10mm) setback nodig en dan vind ik die geknikte pennen niet mooi genoeg..

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 21 jan 2012 18:49

Hoi ook ik ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets, zit een beetje te twijfelen tussen een supersix en een canyon ultimate CF, een van de punten die ik wel belangrijk vind zijn de garantievoorwaarden die verschillende fabrikanten er op na houden... Ik weet dat je formeel niks met de fabrikant te maken hebt, maar in de praktijk is het toch wel belangrijk als je fiets na drie jaar een scheur gaat vertonen..

Is er iemand die me iets meer kan vertellen over de service en garantie bij cannondale?
:winkthumb:

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 21 jan 2012 19:24

Levenslange garantie op een frame voor de eerste eigenaar. Bij een scheur krijg je dus een nieuw frame.
Service: mijn ervaring is meer dan goed. Een keer een probleem gehad met de lak van een fiets. Ik kreeg direct een nieuw frame aangeboden.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 21 jan 2012 19:56

750 dollar is ongeveer 580 euro
ooit allemaal op een Scalpel

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 21 jan 2012 21:00

velolove schreef:750 dollar is ongeveer 580 euro
achja.. hij is al verkocht..

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 21 jan 2012 22:40

feddek schreef:
velolove schreef:750 dollar is ongeveer 580 euro
achja.. hij is al verkocht..
Ja 750 Euro is inderdaad 580 euro. Met verzendkosten en de taxes en de douanekosten ben je met een verkoopprijs van 750 dollar uiteindelijk een kleine 800 Euro kwijt. Maar al verkocht dus. Toch even leuk gedroomd.

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 23 jan 2012 22:12

dj schreef:
Mighty Bike Mike schreef:Ik sta op het punt mijn Super Six Hi Mod op tehalen en te upgraden bij de FM
Zag ik daar de nieuwe 2012 SS met het DI2 ultegra bij hem staan.
Super mooi design die nieuwe zwarte SS met het matzwart erbij.
Maar heeft iemand toevallig op beide gereden en het verschil gemerkt, Hi Mod of de standaard SS?
Ik twijfel nu het nog kan.
Of de Hi Mod met handgeschakeld SRAM Red compleet en 3T stuur/pen en zadelpen.
Of de nieuwe SS met dezelfde 3T onderdelen en dan voor-, achter derrie en shifters van Ultegra DI2 icm met SLK crankstel, SRAM Red bladen, SRAM Powerdomecasette + ketting en SRAM remmen.
Iemand sugesties of tips?
geen direct antwoord op je vraag maar:
je leest vaak dat mensen SRAM rijden maar met een shimano ketting en cassette - minder herrie en beter schakelen, zegt men.
dus waarom wil je ultegra di2 met SRAM spullen?
Ik heb zelf ook direct geen loigisch antwoord.
De fiets die ik eerst wilde had alles SRAM red en daar had ik dan de verandering met powerdome en de 1091R ketting.
Nu ik voor de SS 2012 ga met DI2 wilde ik weer wat gewicht besparen door deze toch al bestelde onderdelen op de fiets te zetten ipv de ultegra ketting en cassette.
Heb geen idee hoe het gaat rijden maar het moet geen probleem zijn. :roll:

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 23 jan 2012 22:36

havana schreef:Waarom je die Powerdome-cassette zou willen is mij ook een raadsel. Die is alleen maar onnodig duur en bovendien niet beschikbaar in een voor Nederland zo fijne 12-23 vertanding.
Vertanding heb je gelijk in, maar goed een 11 is oké.
Maar misschien moet ik dan om gewicht te besparen voor de 11-28 gaan in de bergen gaan en als basis de standaard ultegra casette en ketting houden.
Scheelt nu idd wel weet wat geld wat ik dan kan gebruiken om de 3T team balck serie op de fiets te zetten (stuur, stuurpen en zadelpen)
Ga er nog ff over denken :idea: Wat betreft de onnodig duur qua prijs heb je gelijk maar het scheelt een hoop met Campa SR wat ik op mijn Pina reed.
Thanks

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 24 jan 2012 18:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n SuperSix, maat 63, gewicht 7,57 kg.
ooit allemaal op een Scalpel

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 24 jan 2012 18:39

Gave fiets!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 24 jan 2012 19:53

Gave remmen maar wel volledig verdwaald (ze horen eerder in een vitrine want deze versie gaat je niet tot stilstand brengen) op een fiets die je hopelijk niet door een Fm zo is aangemeten.....

Plaats reactie