Jan Janssen
Herfst heeft ook wel wat, zaterdag (300km) en dinsdag (160km) flinke tijd door regen gefietst
Maar ik zeg geen nee tegen weekendje kort/kort.
Binnenkort ook maar ff informeren hoe het met garantie zit van de Mavic SLE wielen.
Heb nu paar keer in regen ermee gefietst (zaterdag niet aangezien er toen flink regen voorspeld was) maar gisteren ging er toch flink laagje van exalith coating van achterwiel af
Voorwiel ziet er nog wel ok uit.
Maar ik zeg geen nee tegen weekendje kort/kort.
Binnenkort ook maar ff informeren hoe het met garantie zit van de Mavic SLE wielen.
Heb nu paar keer in regen ermee gefietst (zaterdag niet aangezien er toen flink regen voorspeld was) maar gisteren ging er toch flink laagje van exalith coating van achterwiel af
Voorwiel ziet er nog wel ok uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
lekkere afstandjes ddx.......
Goed bezig... 300km moet er niet aan denken
Dat van die Exalith coating heb ik vaker gehoord, is ook zat te vinden hier om het forum.
Dat van die Exalith coating heb ik vaker gehoord, is ook zat te vinden hier om het forum.
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
@ddx waar heb je die 300 kilometer gereden?
Amsterdam-paar klimmetjes heuvelrug-Rhenen-Schoonhoven-Haarlem
http://www.strava.com/activities/206078501
http://www.strava.com/activities/206078501
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
Mooi rondje @DDX!
Jezus, 10 uur op de fiets... Moet er niet aan denken haha. Knap!
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
@joeywl Op de stoel bij Loetje ga je het vast wel 10 uur volhouden
pfuuh da zijn ritjes zeg (DDX)....
Ik ben een beetje in dubio voor de winter...Ik heb een MTB en mijn racerfiets momenteel. Om in de avond te gaan rijden met mijn carbon racefiets en velgen vind ik wat zonde (in de avond, zooi op de weg...) Op een MTB gaan toeren is ook niet optimaal.... Dus ik zit eraan te denken om OF een cyclocrosser te kopen OF een alu 2e racefiets. Wat is jullie advies cq ervaring???Zit dan een een budget ronder de 1K te denken...
Ik ben een beetje in dubio voor de winter...Ik heb een MTB en mijn racerfiets momenteel. Om in de avond te gaan rijden met mijn carbon racefiets en velgen vind ik wat zonde (in de avond, zooi op de weg...) Op een MTB gaan toeren is ook niet optimaal.... Dus ik zit eraan te denken om OF een cyclocrosser te kopen OF een alu 2e racefiets. Wat is jullie advies cq ervaring???Zit dan een een budget ronder de 1K te denken...
Even een korte vergelijking tussen een TDF (105-groep 11s) en een Blade (Ultegra 11s)Harry Jacques schreef:hey peet, jouw winterfietsie is mijn 4 seasonfiets...(alleen versie 2013).....ik zou het wel erg grappig vinden als je eens een analyse zou willen schrijven over de verschillen (niet technisch, maar rijcomfort, sturen, algemeen oordeel etc) tussen jouw 2 JJ's....heel veel plezier emee!
TDF:
voordelen:
-Prijs/kwaliteit afwerking
-Groep 105 (11speed) schakelt minstens even snel als de Ultegra(11speed)
nadelen :
-Gewicht
-Trillingsoverdracht (mss met 25mm banden en minder dan 8b, beter)
BLADE:
voordelen:
-Rijgevoel is beter (zachter) door het carbonnen kader (logisch...)
-Gewicht
-Ondanks racevorm, heel comfortabel zithouding
-Mijn gevoel zegt me dat de Blade gemiddeld 2km/u sneller is voor dezelfde
krachtsinspanning
-uitzicht
nadelen:
-schrik voor valpartij(en) wegens "toch niet zo goedkoop"
-na goed nadenken.....euh kan ik er geen vinden...sorry
Jan Janssen Blade & Tdf
Heb je wel eens gedacht aan weg-bandjes op de MTB ? Ik rij dagelijks 50 km (25k enkele reis) woonwerk op een "omgebouwde" MTB (spatborden, verlichting, bagagedrager, top koffertje). Mijn ervaring is dat met de juiste weg-banden dit bijna (!...) net zo lekker rijdt als een echte racert...... Ik rij in de herfst/winter op Schwalbe Marathon draadbanden en in de lente/zomer op Schwalbe Marathon vouwbanden. Beide 50 mm breed en 99,99% anti-lek garantie! Gewichtsverschil tussen deze twee is trouwens bijna een kilo per setje.feskens schreef:pfuuh da zijn ritjes zeg (DDX)....
Ik ben een beetje in dubio voor de winter...Ik heb een MTB en mijn racerfiets momenteel. Om in de avond te gaan rijden met mijn carbon racefiets en velgen vind ik wat zonde (in de avond, zooi op de weg...) Op een MTB gaan toeren is ook niet optimaal.... Dus ik zit eraan te denken om OF een cyclocrosser te kopen OF een alu 2e racefiets. Wat is jullie advies cq ervaring???Zit dan een een budget ronder de 1K te denken...
zie ook:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=780
bijna onderaan de pagina: user=wido
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
leuk om te lezen, conclusie: blij met beide fietsies?Peet68 schreef:Even een korte vergelijking tussen een TDF (105-groep 11s) en een Blade (Ultegra 11s)Harry Jacques schreef:hey peet, jouw winterfietsie is mijn 4 seasonfiets...(alleen versie 2013).....ik zou het wel erg grappig vinden als je eens een analyse zou willen schrijven over de verschillen (niet technisch, maar rijcomfort, sturen, algemeen oordeel etc) tussen jouw 2 JJ's....heel veel plezier emee!
TDF:
voordelen:
-Prijs/kwaliteit afwerking
-Groep 105 (11speed) schakelt minstens even snel als de Ultegra(11speed)
nadelen :
-Gewicht
-Trillingsoverdracht (mss met 25mm banden en minder dan 8b, beter)
BLADE:
voordelen:
-Rijgevoel is beter (zachter) door het carbonnen kader (logisch...)
-Gewicht
-Ondanks racevorm, heel comfortabel zithouding
-Mijn gevoel zegt me dat de Blade gemiddeld 2km/u sneller is voor dezelfde
krachtsinspanning
-uitzicht
nadelen:
-schrik voor valpartij(en) wegens "toch niet zo goedkoop"
-na goed nadenken.....euh kan ik er geen vinden...sorry