Specialized
Ik zie wel dat de geometrie van de SL4 anders is. De balhoofdbuis is vergeleken met de andere modellen uit de Tarmac serie korter. Voor de profs wellicht goed, ik vind het jammer. Het betekent een extra spacer. Ik zit nu eenmaal niet zo diep en nu kan ik met een topcap en 1 spacer toe. Ook de maat van het onderste balhoofdlager is anders, 1 3/8 i.p.v. 1,5, dus net als de Roubaix serie. Waarom gaan ze nu niet naar 1 of 2 standaardmaten.
Zaterdag op de beurs alles nog maar eens goed bekijken. Hopelijk zijn er niet alleen matte kleuren, daar hou ik niet zo van maar dat is gewoon een kwestie van smaak.
Zaterdag op de beurs alles nog maar eens goed bekijken. Hopelijk zijn er niet alleen matte kleuren, daar hou ik niet zo van maar dat is gewoon een kwestie van smaak.
Vandaag in Utrecht geweest. Bij Specialized vertelden ze mij dat bij de SL4 de balhoofdbuis inderdaad korter was. Dat was op vraag van de profs, begonnen met Boonen, die graag dieper wilden zitten. Dat zal vermoedelijk in de volgende jaren ook naar de volgende Tarmac modellen doorsijpelen. Ook zei deze man mij dat het balhoofd bij de SL4 niet meer verdiept ligt zoals bij de SL3 en SL2 maar weer meer naar onderen. Dat zou weer op vraag van Cavendish geweest zijn, die overigens weer bijna vlak zat zoals hij mij liet zien bij de Venge van Cavendish die daar stond. Waarom 1 3/8 i.p.v. 1,5 kon hij geen sluitende verklaring voor geven.
Ik zag daar ook de tijdritfiets van Tonny Martin, alleen al door het daarnaar kijken krijg ik de neiging om naar de gyropractor te rennen.
Ook stond daar de zwart/rode Roubaix SL3, die was echt wel heel erg mooi. Om bij weg te kwijlen.
Ik zag daar ook de tijdritfiets van Tonny Martin, alleen al door het daarnaar kijken krijg ik de neiging om naar de gyropractor te rennen.
Ook stond daar de zwart/rode Roubaix SL3, die was echt wel heel erg mooi. Om bij weg te kwijlen.
Op you-tube staan meen ik filmpjes over de sl4 en de reden waarom de balhoofdlagers kleiner zijn geworden. Naar ik meen heeft dat te maken met het frontale oppervlak van het frame. Minder frontaal oppervlak is meer aero, en dus sneller. Daarnaast wilden ze de voorkant en voorvork meer comfort geven en dat is gelukt door een andere constructie toe te passen. De cobra head constructie is stijver waardoor meer confort mogelijk is met kleinere lagers en minder dik balhoofd. Volgens mij heeft het hier mee te maken.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dit zou wel eens de nieuwe fiets van Team Omega Pharma-Quickstep kunnen zijn. Ze waren toch ook bezig met Cavendish binnen te halen?
Een paar jaar geleden was de trend om grotere lagers te plaatsen. Fabrikanten argumenteerden toen dat dit 'stabieler' stuurde. Nu springen er veel op de aero-hype en moeten de lagers weer smaller.B@rts27 schreef:Op you-tube staan meen ik filmpjes over de sl4 en de reden waarom de balhoofdlagers kleiner zijn geworden. Naar ik meen heeft dat te maken met het frontale oppervlak van het frame. Minder frontaal oppervlak is meer aero, en dus sneller. Daarnaast wilden ze de voorkant en voorvork meer comfort geven en dat is gelukt door een andere constructie toe te passen. De cobra head constructie is stijver waardoor meer confort mogelijk is met kleinere lagers en minder dik balhoofd. Volgens mij heeft het hier mee te maken.
Tja...
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Mooi hoor!!
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
ik ben de overstap van Roubaix SL2 naar tarmac aan het overwegen.
heeft iemand een idee van het frame gewicht van:
tarmac SL 2 mt 56
tarmac SL 2 mt 58
tarmac SL 3 mt 56
tarmac SL3 mt 58
is er een groot verschil in rijgedrag tussen SL 2 en SL 3?
Ik vind de roubaix SL2 nogal zwaar aanvoelen en wil wat dat betreft een duidelijke verbetering voelen.
heeft iemand een idee van het frame gewicht van:
tarmac SL 2 mt 56
tarmac SL 2 mt 58
tarmac SL 3 mt 56
tarmac SL3 mt 58
is er een groot verschil in rijgedrag tussen SL 2 en SL 3?
Ik vind de roubaix SL2 nogal zwaar aanvoelen en wil wat dat betreft een duidelijke verbetering voelen.
tarmac SL3
canyon ultimate AL
campa fan
canyon ultimate AL
campa fan