Pagina 223 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 29 jun 2018 07:31
door nijkie
Djemz schreef: 28 jun 2018 21:19 Zijn die Chinese velgen eigenlijk veilig? Die van farsports zal wel aangezien ze UCI approved zijn, maar die Ali express velgen?

Prijs is aantrekkelijk en ze zijn mooi, maar ik wil liever niet aan 50km/h een velg die kapot springt..
Dat ligt aan jezelf gedeeltelijk qua remmen en de bouwer van de wielen.
Ik heb goede ervaring met velgen van lightbicycle.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 29 jun 2018 07:33
door nijkie
daniel1975 schreef: 28 jun 2018 08:00
Maatwielen schreef: 27 jun 2018 10:52
De meeste grote merken leveren geen snelspanners (meer) bij hun naven. Als ik naven bestel bij Hope, Tune of DT Swiss zitten er geen snelspanners bij. Die moeten apart besteld worden.
man man man, wat een flauwekul is dat zeg. Extra centjes schrapen.
Voor de leverancier bedoel je neem ik aan?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 29 jun 2018 09:24
door Spykerracing90
Djemz schreef: 28 jun 2018 21:19 Zijn die Chinese velgen eigenlijk veilig? Die van farsports zal wel aangezien ze UCI approved zijn, maar die Ali express velgen?

Prijs is aantrekkelijk en ze zijn mooi, maar ik wil liever niet aan 50km/h een velg die kapot springt..
Nee, absoluut onveilig. Je ligt gegarandeerd voor het eind van de straat plat met een gescheurde velg.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 29 jun 2018 10:34
door Kornuit
Djemz schreef: 28 jun 2018 21:19 Zijn die Chinese velgen eigenlijk veilig? Die van farsports zal wel aangezien ze UCI approved zijn, maar die Ali express velgen?

Prijs is aantrekkelijk en ze zijn mooi, maar ik wil liever niet aan 50km/h een velg die kapot springt..
Ben met mijn Farsports met 80kmh afgedaald en heb al mijn tanden nog. :like:

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 29 jun 2018 12:48
door Bospaadje
Hier ook ruim 100kmh in Alpen met Dengfu, niet "stil" gestaan bij het feit dat ze stuk kunnen gaan, omdat het Chineesjes zijn.
Ook een aantal keer (met schijven) voor een haarspeld aan de max geremd/vertraagd. Ook daar gaf het geen krimp.

Ik zou zo weer een setje bestellen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 29 jun 2018 19:12
door wasbeer2006
mont aigoual schreef: 28 jun 2018 20:25
Bedankt voor het delen van je ervaring van hookless velgen op een wegfiets. Goed om te weten en een wens voor op het lijstje.. Met wat voor spanning rijd je een dergelijk brede band?
80kg:

28mm Pirelli vallen dus op 30.5mm - Voor 4.5 to 5 Achter 5 tot 5.5
28mm schwalbe pro one TL ook 30.5 - Idem als pirelli
25mm Michelin vallen 27.8 - Voor 5 tot 5.5 achter 5.5. tot 6

Als ik bv met de club gaat en het is veel staan en vol aanzetten de hogere waarde, alleen en in bv Ardennen etc de lagere waarde.

Het is even vreemd om je banden zo zacht te zetten, voor mij als fervent MTB,er ietsje makkelijker. Maar het rijd heerlijk. en zeker ook strak genoeg.

Ik heb wel het idee dat op goed asphalt de 28mm net wat minder scherp sturen.
Voor het harde knal werk zijn de 25mm fijner. Voor lekker rijden en wat comfort de 28mm.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 29 jun 2018 23:07
door mont aigoual
@wasbeer2006

Alweer dank, ik rij (74 kg) Schwalbe pro one 28mm tubeless op C18 velgen ook op max. ca. 5 bar voor en achter. Dat bevalt inderdaad goed, vooral over slecht wegdek. Het is alleen een beetje tegen oude wielerwetten van 9/10 bar bij 21 mm naar 5 bij 28 mm.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 30 jun 2018 06:53
door daniel1975
nijkie schreef: 29 jun 2018 07:33
daniel1975 schreef: 28 jun 2018 08:00
Maatwielen schreef: 27 jun 2018 10:52
De meeste grote merken leveren geen snelspanners (meer) bij hun naven. Als ik naven bestel bij Hope, Tune of DT Swiss zitten er geen snelspanners bij. Die moeten apart besteld worden.
man man man, wat een flauwekul is dat zeg. Extra centjes schrapen.
Voor de leverancier bedoel je neem ik aan?
Ja! De naaffabrikant idd.

Wat is voordeel van hookless? Nooit echt in verdiept.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 30 jun 2018 11:59
door jakkel
Djemz schreef: 28 jun 2018 21:19 Zijn die Chinese velgen eigenlijk veilig? Die van farsports zal wel aangezien ze UCI approved zijn, maar die Ali express velgen?

Prijs is aantrekkelijk en ze zijn mooi, maar ik wil liever niet aan 50km/h een velg die kapot springt..
Ik heb een setje 50 mm full carbon aliexpress wielen met powerway naven. Ik gebruik de fiets waar die velgen instaan enkel voor snelle ritten en dikwijls in peloton. Staan nu zo'n 4.000 km op en die rijden nog steeds super. Ik gebruik ze wel enkel bij droog weer en vlakke ritten. In het gebergte durf ik ze niet steken, dan komen m'n ouwe trouwe Racing Zero's er weer in.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 30 jun 2018 21:58
door wasbeer2006
Het voordeel van hookless is volgens mij dat het makkelijker te maken is en de rand overal even dik is.
Daarna is het vaak een 40/50 gram lichter door de constructie.

De band valt ook wat sneller mooi om de velg. Banden spanning is vaak wel beperkter bij mijn velgen bv 8.6 bar, dat valt nog wel mee en ik kom er iig nooit bij in de buurt. In een gekke bui kan ik een 25mm wel eens op 6.5 bar zetten, maar dan heb je het wel gehad

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 19 jul 2018 20:49
door -jop-
Wie weet een goede winkel rondom Leiden waar ik mijn wielen kan repareren?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 20 jul 2018 07:13
door Einstein
-jop- schreef: 19 jul 2018 20:49 Wie weet een goede winkel rondom Leiden waar ik mijn wielen kan repareren?
Van Rossum in Wateringen.