iemand al de Garmin edge 705??
Afgelopen zondag gefietst van Heemskerk naar Soest met m'n edge. Leuke rit. Alleen bleef hij na Amsterdam gerond hebben hangen op een punt met z'n navigatie info. Ik moest dus fietsen op het kaartje. Niet heel erg maar wel benieuwd hoe dat komt. Iemand hier vaker last van of een oplossing?
-
- Forum-lid
[quote="GBJ Hillman"][quote="newD"][quote="brekson"]
Yep , idd die heb ik nog niet, heb deze week een update gedaan en er is al een nieuwe !
Kan je nog terug als de veranderingen je niet bevallen zeg maar ?
[/quote]
Handmatig de software bijwerken kan. Daavoor moet je online de 3.10 of lager versie vinden. Tenzij je natuurlijk bij het updaten een backup hebt gemaakt van de software die daarvoor op je edge draaide.
Het bestand met de gewenste software hernoem je tot gupdate.gcd en deze zet je op je Edge in de Garmin folder zodat het de bestaande gupdate.gcd vervangt.
Zet vervolgens (buiten) je Edge weer aan en de software wordt geïnstalleerd.
Helaas kan ik tot nu toe de 3.10 download nergens op het net terug vinden. Heeft iemand misschien een link?
EDIT: link gevonden Garmin Edge 605_705 software version 3.10
Tot dusver bevalt me de 3.20 versie totaal niet. Van het weekend problemen ermee gehad. Na 3 uur fietsen door de ardennen, besloot het apparaat spontaan een harde reset te doen. Daarmee was ik dus gelijk alle data van het net gereden traject kwijt. Voor mij wordt het dus of 3.20 opnieuw installeren of zoeken naar versie 3.10 waar ik nooit problemen mee had. [/quote]
Ik had afgelopen week-end ook vreemde problemen na de update naar 3.20
- Vreemde vastlopers en spontane reset.
- sd card (2gb) werd niet meer herkend
- soms ineens kaart weg; in instelling staat dan "no map" met een vinkje
Wat betreft het vastlopen bij navigeren berekenen en bij mij ook bij openen koersen menu:
1) als je een sd card erin hebt zitten; haal deze er even uit. Edge kan dan uit zichzelf uitgaan, en zal na opnieuw opstarten het wel doen.
2) Probeer de edge gewoon via de powerknop uit te zetten en opnieuw op te starten.
Overigens heb ik als Apple gebruiker regelmatig vastlopers nadat ik bijv. via connect.garmin een koers of route op de edge hebt gezet. Doe ik dit via een Windows machine dan is het vaak niet.
Ga nu even terug naar 3.10 en even testen.
[/quote]
Gisteren Edge gedowngraded naar versie 3.10. Vind dit persoonlijk een hele verbetering.
In versie 3.20 kreeg ik na ongeveer 5 uur al een battery low waarschuwing, met versie 3.10 heb ik weer ongeveer 14 a 15 uur stroom.
Sd kaarten worden weer normaal herkend en ook de vastlopers bij koersen en opgeslagen ritten zijn verdwenen.
Ik zou zeggen : blijf voorlopig even op versie 3.10
Yep , idd die heb ik nog niet, heb deze week een update gedaan en er is al een nieuwe !
Kan je nog terug als de veranderingen je niet bevallen zeg maar ?
[/quote]
Handmatig de software bijwerken kan. Daavoor moet je online de 3.10 of lager versie vinden. Tenzij je natuurlijk bij het updaten een backup hebt gemaakt van de software die daarvoor op je edge draaide.
Het bestand met de gewenste software hernoem je tot gupdate.gcd en deze zet je op je Edge in de Garmin folder zodat het de bestaande gupdate.gcd vervangt.
Zet vervolgens (buiten) je Edge weer aan en de software wordt geïnstalleerd.
Helaas kan ik tot nu toe de 3.10 download nergens op het net terug vinden. Heeft iemand misschien een link?
EDIT: link gevonden Garmin Edge 605_705 software version 3.10
Tot dusver bevalt me de 3.20 versie totaal niet. Van het weekend problemen ermee gehad. Na 3 uur fietsen door de ardennen, besloot het apparaat spontaan een harde reset te doen. Daarmee was ik dus gelijk alle data van het net gereden traject kwijt. Voor mij wordt het dus of 3.20 opnieuw installeren of zoeken naar versie 3.10 waar ik nooit problemen mee had. [/quote]
Ik had afgelopen week-end ook vreemde problemen na de update naar 3.20
- Vreemde vastlopers en spontane reset.
- sd card (2gb) werd niet meer herkend
- soms ineens kaart weg; in instelling staat dan "no map" met een vinkje
Wat betreft het vastlopen bij navigeren berekenen en bij mij ook bij openen koersen menu:
1) als je een sd card erin hebt zitten; haal deze er even uit. Edge kan dan uit zichzelf uitgaan, en zal na opnieuw opstarten het wel doen.
2) Probeer de edge gewoon via de powerknop uit te zetten en opnieuw op te starten.
Overigens heb ik als Apple gebruiker regelmatig vastlopers nadat ik bijv. via connect.garmin een koers of route op de edge hebt gezet. Doe ik dit via een Windows machine dan is het vaak niet.
Ga nu even terug naar 3.10 en even testen.
[/quote]
Gisteren Edge gedowngraded naar versie 3.10. Vind dit persoonlijk een hele verbetering.
In versie 3.20 kreeg ik na ongeveer 5 uur al een battery low waarschuwing, met versie 3.10 heb ik weer ongeveer 14 a 15 uur stroom.
Sd kaarten worden weer normaal herkend en ook de vastlopers bij koersen en opgeslagen ritten zijn verdwenen.
Ik zou zeggen : blijf voorlopig even op versie 3.10
� De toestand in de bergen *
Hier nog een probleem met versie 3.20. Als ik onder dicht bladerdek fiets gaf dit nooit echt problemen. Nu springt het apparaat vaak op "automitsch gepauzeerd" om vervolgens meteen weer op "hervat automatisch" te springen. Dit lijkt te komen omdat de ontvangst even wegvalt, de snelheid is dan dus 0 en dan pauzeerd ie automatich. Merkwaardig dat dit probleem zich voordoet net na de update.
Kan iemand me vertellen hoe ik versie 3.10 terug kan zetten?
Kan iemand me vertellen hoe ik versie 3.10 terug kan zetten?
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
[quote="RvanE"]Hier nog een probleem met versie 3.20. Als ik onder dicht bladerdek fiets gaf dit nooit echt problemen. Nu springt het apparaat vaak op "automitsch gepauzeerd" om vervolgens meteen weer op "hervat automatisch" te springen. Dit lijkt te komen omdat de ontvangst even wegvalt, de snelheid is dan dus 0 en dan pauzeerd ie automatich. Merkwaardig dat dit probleem zich voordoet net na de update.
Kan iemand me vertellen hoe ik versie 3.10 terug kan zetten?[/quote]
Een pagina terug staat het precies met de link naar de 3.10 update
Kan iemand me vertellen hoe ik versie 3.10 terug kan zetten?[/quote]
Een pagina terug staat het precies met de link naar de 3.10 update
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
[quote="Christoffel"]Ik wil CN aanschaffen en zat te zoeken op Internet. Daar kwam ik deze tegen:
http://www.extremediscount.nl/index.php ... _campaign=
Lijkt me met 68 euro een goede koop, aangezien de adviesprijs 125 euro is.
Is deze geschikt voor de 705? (Winkel gebeld en zij DACHTEN van wel...)
Zijn er eigenlijk verschillende versies?[/quote]
Niet doen! Typisch een aanbieding die niet leverbaar is heb ik zelf ondervonden.
http://www.extremediscount.nl/index.php ... _campaign=
Lijkt me met 68 euro een goede koop, aangezien de adviesprijs 125 euro is.
Is deze geschikt voor de 705? (Winkel gebeld en zij DACHTEN van wel...)
Zijn er eigenlijk verschillende versies?[/quote]
Niet doen! Typisch een aanbieding die niet leverbaar is heb ik zelf ondervonden.
[quote="RvanE"]Hier nog een probleem met versie 3.20. Als ik onder dicht bladerdek fiets gaf dit nooit echt problemen. Nu springt het apparaat vaak op "automitsch gepauzeerd" om vervolgens meteen weer op "hervat automatisch" te springen. Dit lijkt te komen omdat de ontvangst even wegvalt, de snelheid is dan dus 0 en dan pauzeerd ie automatich. Merkwaardig dat dit probleem zich voordoet net na de update.[/quote]
Heb je de autopauze functie ingesteld op "zodra gestopt" of stopt deze bij een zelf ingestelde snelheid? De "zodra gestopt" functie lijkt in 3.20 voor deze problemen te zorgen. Het zelf instellen van een (lage) snelheid voor de autopauze zou dit probleem waarschijnlijk verhelpen.
Heb je de autopauze functie ingesteld op "zodra gestopt" of stopt deze bij een zelf ingestelde snelheid? De "zodra gestopt" functie lijkt in 3.20 voor deze problemen te zorgen. Het zelf instellen van een (lage) snelheid voor de autopauze zou dit probleem waarschijnlijk verhelpen.
[quote="newD"]Heb je de autopauze functie ingesteld op "zodra gestopt" of stopt deze bij een zelf ingestelde snelheid? De "zodra gestopt" functie lijkt in 3.20 voor deze problemen te zorgen. Het zelf instellen van een (lage) snelheid voor de autopauze zou dit probleem waarschijnlijk verhelpen. [/quote]
Hij stond bij mij inderdaad op "zodra gestopt". Dit ging in 3.10 altijd prima. Ben inmiddels weer terug naar 3.10, maar toch bedankt voor de tip. Software omzetten is niet zoveel werk dus zal het binnenkort eens proberen.
Ter info: Bij terugzetten van versie 3.10 raak je al je instellingen kwijt. Bij upgraden van 3.10 naar 3.20 gebeurt dit niet.
Hij stond bij mij inderdaad op "zodra gestopt". Dit ging in 3.10 altijd prima. Ben inmiddels weer terug naar 3.10, maar toch bedankt voor de tip. Software omzetten is niet zoveel werk dus zal het binnenkort eens proberen.
Ter info: Bij terugzetten van versie 3.10 raak je al je instellingen kwijt. Bij upgraden van 3.10 naar 3.20 gebeurt dit niet.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
-
- Forum-lid HC
Idd ik merk ook problemen met de stop functie. ik heb hem op 5km ingesteld, maar na onderweg gaat ie ook een paar keer aan en uit.
Dat had ik idd bij 3.1 niet.
3.1 lijkt sowieso de beste versie tot nu toe, daar heb ik de minste problemen mee gehad eigenlijk niet.
Ik zou mensen die op 3.1 zitten aanraden niet te upgraden.
Dat had ik idd bij 3.1 niet.
3.1 lijkt sowieso de beste versie tot nu toe, daar heb ik de minste problemen mee gehad eigenlijk niet.
Ik zou mensen die op 3.1 zitten aanraden niet te upgraden.