Pagina 224 van 320

Geplaatst: 23 mei 2010 20:46
door iron2man
Hoe ze dit opgelost hebben met de accu van de Shimao DI2 groep achter de zitbuis vind ik verschrikkelijk lelijk
Verder zouden er bij mij andere wielen inkomen persoonlijk vind ik dit te druk overkomen met al die stickers op de wielen
Frame en stuur vind ik wel mooi en ook hoe ze de voorrem hebben gemonteerd
Een mooier concept maar helaas ver boven mijn budget is de Storck Aero 2 dit frame is beter doordacht dan dat van de Trek

Geplaatst: 23 mei 2010 22:52
door martijnblaas
volgens mij is dat 'bakje' vooral voor dingen als pitstop bij triathlon

Geplaatst: 23 mei 2010 22:56
door stokie
ik denk dat ik me voor volgend seizoen maar eens ga richten op een nieuw tijdrit fietsje

Geplaatst: 24 mei 2010 00:46
door bleek
MartijnBlaas schreef:volgens mij is dat 'bakje' vooral voor dingen als pitstop bij triathlon


Ik heb de term 'lunchbox' al voorbij zien komen :P

Geplaatst: 24 mei 2010 01:02
door _cas_
Ik vind het wel een slimme oplossing, hoe vaak zie je niet bij Triatlons dat er op allerlei plekken spullen zijn geplakt die de aërodynamica niet ten goede komen?

Geplaatst: 24 mei 2010 01:37
door lancev7
Het is inderdaad enkel en alleen bedoeld voor de triatlon wereld:

"Triathletes carry a lot of stuff on our race bikes. We mess up the aerodynamics of an otherwise streamlined bike by zip tying, duct taping and jury rigging accessories all over the frame. Trek has a solution. They equipped the Speed Concept with integrated storage boxes behind the steerer tube and the seat tube, which can fit both nutrition and flat repair. These containers, called the Speed Box and the Draft Box respectively, do not hamper aerodynamic performance at any wind angle and actually improve aerodynamics in extreme conditions. The Draft Box is not yet available."

Geplaatst: 25 mei 2010 16:23
door fredericdavid
Iemand ervaring met één van deze frames/fietsen?

- Trek Equinox
- Felt DA

Alle ervaringen welkom!

Opzetstuur / Nieuwe wielset OF tijdritfiets?

Geplaatst: 26 mei 2010 11:49
door Mr_T
Ik heb een Cervelo S2, met Zipp404.
Ik wil graag af en toe een tijdrit doen.

Wat heeft meer zin: Een opzetstuur en een extra wielset aanschaffen? Of een tijdritfiets aanschaffen?

Uiteraard ligt het er aan hoeveel geld je wil verbranden. Stel ik besteed 2k-2.5k aan wielen en stuur, óf zo'n 3k aan een fiets.

Geplaatst: 26 mei 2010 12:31
door corniel
@MrT: Er zijn mensen die voor 3K een P2C weten af te monteren. De grootste winst van een tijdritframe is de betere (is aerodynamisch) houding die je kan innemen. Of je binnen de 3k dan ook nog een disk weet te kopen valt te bezien, maar 404 wielen schijnen behoorlijk aero te zijn.

Geplaatst: 26 mei 2010 13:09
door casran
MrT schreef:Ik heb een Cervelo S2, met Zipp404.
Ik wil graag af en toe een tijdrit doen.

Wat heeft meer zin: Een opzetstuur en een extra wielset aanschaffen? Of een tijdritfiets aanschaffen?

Uiteraard ligt het er aan hoeveel geld je wil verbranden. Stel ik besteed 2k-2.5k aan wielen en stuur, óf zo'n 3k aan een fiets.



Moeilijk te beslissen in jouw plaats, maar wil wel enkele overwegingen meegeven.

Ten eerste heb je al een mooi setje wielen. Welke wielen gaan je aerodynamischer maken? Een setje 808's (of 1080, maar die zijn met zijwind nog minder inzetbaar) gaan in heel kleine mate sneller zijn, dus je kan je afvragen of het de investering waard is als je al 404's hebt. Een vol wiel is wél een aanrader, nieuw of tweedehands (ik verkoop zelf een Sub9 disc), maar ook hier moet jij beslissen of die investering de moeite loont (het volle wiel is immers puur voor tijdritten).

Daarnaast is een opzetstuurtje 100% noodzakelijk voor je tijdrijden. Een chrono draait in de eerste plaats om positie, dan pas aerodynamica (je hebt al aero wielen, dus zo slecht zit je op dat vlak niet). Een opzetstuur hoeft niet veel geld te kosten. Een echte tijdritfiets, al dan niet tweedehands, is een meerwaarde, maar hoeft niet. Je kan je S2 omvormen tot tijdritfiets door (1) de zadelpen te kopen waarbij je jouw zadel voorwaats kan plaatsen, (2) voor je tijdrit een kortere stuurpen te monteren en (3) een opzetstuur te plaatsen: 3 korte ingrepen die bijlange niet kosten wat jij wil uitgeven... maar als je er dat bedrag tegenaan wil gooien, kan het idd altijd beter.

Geplaatst: 26 mei 2010 13:23
door kuiper
Het is maar net wat je wilt, af en een toe een tijdrit?
Aantal keren per jaar, staat dat tegenover het aantal keer dat je de fiets gaat gebruiken?

Met je S2 heb je ook al een aardig "Aero" frame, 404 setje heb je al.
Je zou met een opzetstuur en een tijdrithelm al een eind op weg komen.
Mocht het tijdrijden bevallen kan je daarna na deze 'minimale' investering, eventueel nog de overstap na aanschaf tijdritfiets maken of dat je eerst de fiets zonder wielen koopt dat je de 404's gebruik en evt. later nog een dicht wiel der bij.

Voor als nog lastig te beslissen.

Geplaatst: 26 mei 2010 13:40
door maarten-1001
Je hebt geluk. Iemand biedt net de fast fwd zadelpen aan (zoals Casran beschijft).
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=41020
Ook staat er een setje tijdrit wielen te koop.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=41223

Kan geen toeval zijn. ;-)